اخبار داغ

بستن جاده یاسوج – گچساران در اعتراض به بی‌آبی + عکس

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

بستن جاده یاسوج – گچساران در اعتراض به بی‌آبی + عکس

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

اخبار داغ

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

جمعی از مردم  گچساران امروز در اعتراض به بی آبی جاده یاسوج گچساران را بستند.

فرج الله استلاحی،بخشدار گچساران در خصوص اعتراض کشاورزان خیرآباد و قطع آب کشاورزی این منطقه اظهار کرد: درنامه‌ای که در ماه‌های گذشته که از سویی وزارت نیرو به شهرستان و در اختیار دهیاران قرار گرفت هرگونه کشت محصولات تابستانه در این منطقه ممنوع اعلام شد.

 وی افزود: با توجه به اینکه سد کوثر سالانه آب آشامیدنی ۲۰ شهرستان و ۲ هزار روستای استان‌های هرمزگان، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر را تأمین می‌کند، استفاده از آب سد کوثر برای کشاورزی  در فصل تابستان در این منطقه ممنوع شده است.

 استلاحی بیان کرد: به دلیل کمبود آب، کاهش بارندگی و خشکسالی چند سال اخیر هر گونه کشت تابستانه  و کشت‌هایی  از جمله مانند برنج که نیاز به آب بسیار دارد  در فصل تابستان در این شهرستان ممنوع شده است.

بخشدار گچساران تصریح کرد: میزان بارندگی در این استان و شهرستان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۵ میلیمتر کاهش یافته است.

 استلاحی خاطرنشان کرد: هم اکنون آب سد کوثر تنها برای تامین آب آشامیدن این شهرها  و روستاها استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه وضعیت منابع آبی در شهرهای این استان مطلوب نیست، گفت: مردم صرفه جویی کنند در غیر این صورت مشکلات کم آبی بیشتر می‌شود

سید علی لدنی‌نژاد در نشست هم اندیشی مسئولان دانشگاه یاسوج و شرکت آب و فاضلاب شهری اظهار داشت: هم اکنون وضعیت منابع آب در شهرهای این استان مطلوب نبوده به گونه‌ای که برخی چاه‌ها از مدار تولید خارج شده و چشمه‌های تامین آب نیز با کاهش روبه‌رو هستند.

وی با مثبت ارزیابی کردن نتیجه نشست دانشگاه یاسوج و آبفای استان عنوان کرد: آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد آمادگی لازم برای تقویت همکاری با دانشگاه یاسوج را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بروز تنش آبی و مسائل مرتبط به کم آبی در شهرهای استان، عنوان کرد: دانشگاه یاسوج ظرفیت‌های علمی قابل قبولی برای انجام تحقیقات علمی در این زمینه داردکه باید از آنها بهره لازم را ببریم.

لدنی نژاد با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروه مشترک علمی، پژوهشی و اجرایی آبفا و دانشگاه یاسوج ادامه داد: شرکت آبفای استان نیز برنامه ریزی لازم را برای تقویت آب شرب دانشگاه و پایش تاسیسات آب و فاضلاب دانشگاه دارد.

وی با بیان اینکه تامین پایدار آب شرب دانشگاه از دیگر رویکردهای اجرایی آب و فاضلاب خواهد است، تصریح کرد: این نشست زمینه خوبی برای تقویت همکاری‌ها در حوزه های مختلف است.

احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این نشست با اشاره به لزوم همکاری هرچه بیشتر دانشگاه یاسوج و آب و فاضلاب استان افزود: امیدورایم که با رویکر مثبت آبفا و دانشگاه یاسوج شاهد افزایش همکاری‌ها در زمینه تامین آب شرب پایدار و نیز تقویت برنامه های علمی باشیم.

وی تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای رفع موانع همکاری آبفا و دانشگاه یاسوج را ضروری دانست و گفت: تلاش می‌شود که زمینه‌های مشترک همکاری بین دو دستگاه تقویت شود.

عریان با اشاره به اینکه دانشگاه یاسوج آمادگی کامل برای تقویت همکاری های علمی و پژو هشی با شرکت آب و فاضلاب استان را دارد، عنوان کرد: زمینه‌های مختلفی برای همکاری در این حوزه‌ها وجود دارد که باید تقویت شود.

وی تقویت آب شرب دانشگاه یاسوج را یکی از نیازهای اساسی این مجموعه دانست و گفت: امیدواریم که با همکاری آب و فاضلاب استان تدابیر لازم برای تامین و تقویت آب شرب مجموعه دانشگاه تا ۲۰ سال آینده اندیشیده شود.

این پست توسط بخش اخبار داغ مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

بستن جاده یاسوج – گچساران در اعتراض به بی‌آبی + عکس

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا