سلامت

همسرم به من خیانت کرده/ زندگی مشترک پس از خیانت

خیانت در ازدواج یکی از چالش برانگیز ترین اتفاقات زندگی مشترک می باشد و در واقع اثبات شدن چنین مسئله ای برای هر کسی خیلی سخت می باشد و احساساتی که شما تجربه می کنید کاملا طبیعی است و این سوال که چرا همسر شما به شما خیانت کرده است نیز اولین سوالی است که در ذهن شما نقش می بندد.بهتر است بدانید دلیلی مشخصی برای اینکه چرا یک شخص به همسر خود خیانت می کند وجود ندارد.

ممکن است این اتفاق به خاطر مشکلات دیگری باشد که در ازدواج شما وجود دارد یا اینکه ممکن است به خاطر گذشته همسرتان باشد و اصلا هیچ ربطی به شما و یا ازدواجتان نداشته باشد. به هر حال بهتر است بدانید که ممکن است هرگز درست متوجه علت خیانت همسرتان نشوید.

در این مقاله سعی کرده ایم کارهایی که می توانید برای رهایی از این آسیب انجام دهید و این اتفاق را فراموش کرده و ازدواج خودتان را حفظ کنید معرفی کنیم.

 راهکارهایی برای خلاص شدن از سایه شوم خیانت

۱-تصمیم سریع و عجولانه نگیرید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اگر زمانی متوجه این خیانت شدید تصمیم سریع و عجولانه ای در مورد پایان دادن به ازدواجتان نگیرید و ابتدا در مورد ازدواج و زندگی تان فکر بکنید و ببینید چه مسائل و مشکلاتی به غیر از خیانت وجود دارد که نیاز به شناخته شدن و رسیدگی دارد.

۲-پدیرش احساسات خود را داشته باشید

دومین کار این است که پذیرش داشته باشید و احساساتی نظیر احساس خشم ،عدم اطمینان ، آشفتگی، ترس ، درد ،افسردگی و پوچی را بپذیرید.و مطمئن باشید که این احساسات در مقابل خیانت همسرتان طبیعی می باشد و حتی ممکن است این احساسات برای چندماه و یا چند سال هم در شما وجود داشته باشد و در نوسان باشد.

۳-از خودتان مراقب کنید

به بهترین نحو سعی کنید از خودتان مراقبت کنید. به خاطر اینکه در واقع این مسئله گاهی اوقات ممکن است واکنش های فیزیکی مثل تهوع ،مشکلات خواب  مثل کم خوابی یا خواب بیش از انداره ،لرزش ،اختلال در تمرکز، عدم تمایل برای غذا خوردن و یا پرخوری را داشته باشید.پس سعی کنید که حتما مراقب سلامتی خودتان باشید.تعادل را رعایت بکنید.خودتان را مجبور به خوردن غذاهای سالم و برنامه ریزی داشتن ،خواب کافی در ساعت های منظم و ورزش کردن روزانه و نوشیدن آب فراوان و داشتن یک مقدار سرگرمی بکنید.

فیلم های خنده دار تماشا بکنید یا اینکه سعی کنید با افرادی وقت خود را سپری کنید که باعث خنداندن شما می شوند‌.و توجه داشته باشید که زندگی علی رغم وجود این غم و  اندوه ها و حتی علی رغم وجود همسر خیانتکار هم می تواند جریان داشته باشد.

۴-گریه کنید

گریه کردن هم خوب است.سعی کنید گریه کنید با گریه خودتان را تحلیه کنید و حتی اگر به طور طبیعی نمی توانید گریه کنید و احساسات خود را تخلیه کنید موسیقی های غمگین گوش بدهید ،فیلم های غمگین تماشا کنید تا احساسات درونی شما بیرون بریزد و با احساسات زیر بنایی خودتان که همان غم و اندوه هست در تماس باشید.

۵- تهیه یک دفتر از واقایع روزانه

یک دفتر از وقایع روزانه خودتان تهیه کنید و افکار و احساسات خود را در مورد خیانت همسرتان داخل آن بنویسید. همه سوالاتی که در مورد خیانت از همسرتان می خواهید بدانید از او بپرسید اما لازم است بپذیرید که همسر شما خودش هم گاهی اوقات نداند که واقعا چرا دست به چنین خطایی زده است.و یا اینکه می داند ولی دوس ندارد دلیل این موضوع را فاش کند.

۶- از یک مشاوره کمک بگیرید

سعی کنید به تنهایی با موضوع خیانت کنار نیایید. اگر لازم است از یک مشاوره و یا روانشناس کمک بگیرید و برای هرکسی هم در واقع سخن از خیانت همسرتان نگویید.سعی کنید که با دقت کسی را انتخاب کنید که می توانید اطلاعات زندگیتان را با او در میان بگذارید و از او  راهنمایی بگیرید.

۷-تست آزمایش ایدز

موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است که حتما شما و همسرتان باید آزمایش های مربوط به ایدز و یا بیماری های دیگر که از طریق جنسی انتقال پیدا می کنند را قبل از شروع مجدد رابطه جنسیتان حتما انجام دهید.

اگر نیاز دارید که حد و و مرزهایی را در زندگی خود مشخص بکنید این ها را هم باید مشخص کنید و توجه داشته باشبد که شما در معرض یک استرس پس از آسیب هستید.
چون خیانت یک آسیب جدی محسوب می شود و اگر فکر می کنید که خیلی حساس و زودرنج شده اید  و برای هر موصوع کوچکی فریاد می زنید و اگر زمانی که موضوع  خیانت را به یاد می آورید دچار واکنش های فیزیکی می شوید حتما به دیدن یک پزشک بروید شاید لازم به مصرف دارو باشید.

این را بدانید که برای رها شدن از درد خیانت همسر زمان لازم است و خیلی سریع این مشکل برطرف نمی شود .و در این زمان احساسات مختلفی مثل سردرگمی و بلاتکلیفی را هم تجربه می کنید اما این به معنی این نیست که نمی تواند ازدواج شما دوباره از سر گرفته شود و دوباره تقویت شود اما یک مقدار زمان لازم است.

و در آخر اینکه اگر واقعا تصمیم به جدایی گرفتید درست و با دقت فکر کنید .این که قرار است بعد از اینکه جدا شوید کجا زندگی کنید آیا وضعیت مالی مناسبی دارید؟ کاری برای اینکه بخواهید منزلی را برای خودتان تهیه کنید؟ یا در واقع بخواهید از پس ملزومات زندگی خودتان بر بیایید .حتمادر مورد این موضوعات ابتدا فکر کنید و اگر هم در مورد تصمیمی که گرفته اید مطمین نیستیدبا یک مشاور مشورت کنید و از او راهنمایی بگیرید.

بازهم تاکید می کنم که خیانت یکی از سخت ترین چالش هایی است که می تواند در هر زندگی اتفاق بیافتد اما این موضوع همیشه به معنای پایان دادن به زندگی مشترک نیست و قابل حل شدن می باشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا