علم و تکنولوژی

بلاگر کیست؟ چگونه می توان بلاگر موفق بود؟

مجله اینترنتی کولاک  ، محمد سیمری : امروزه تولید یک محتوای عالی و جدید، از تبلیغات هم اثر بخش تر است! چنانچه شما با تلاش و همچنین کمی صبر به تولید محتوای هدفمند و پربازدید مشغول شوید، به مرور زمان می توانید مخاطبان بی شماری را به سمت خود جذب نمایید!

 

در دنیای امروز، اینترنت بدون هیچ قید و شرطی در زندگی ما حضور دارد و بر تمام افکار، تصمیمات و همچنین اعمال و رفتار ما تاثیرگذار است! بی شک ما روزانه چندین ساعت را با دنیای اینترنت و همچنین شبکه های اجتماعی سروکار داریم؛ شبکه های اجتماعی! پدیده ی جدید عصر حاضر.

بودن و نحوه ی فعالیت در شبکه های اجتماعی از جمله مهم ترین و قابل توجه ترین موضوعات حال حاضر به شمار می آید.  بسیاری از افراد هستند که علاوه بر گردش در فضای اینترنت، به کسب درآمد قابل توجهی نیز می پردازند. دقت داشته باشید ما در دوره ای زندگی می کنیم که بسیاری از افراد در حوزه بلاگینگ فعالیت دارند و برخی از آنان به شهرت و محبوبیت ویژه ای دست یافته اند و اتفاقا درآمد های کلانی را نیز کسب می کنند!

نکته ی مهمی که بایستی درباره فرد بلاگر بدانید این است که یک بلاگر کسی است که محتوا تولید می کند یا به اصطلاح بلاگ می کند! توجه داشته باشید این محتوای تولید شده در راستای هدفی است که فرد بلاگر دنبال می کند.

فرد بلاگر کسی است که در موضوع خاص و مشخصی حرفی برای گفتن دارد! دقت داشته باشید بلاگرها، افرادی هستند که ارتباط خیلی خوبی با مردم جامعه ی پیرامون خود دارند و سریع می توانند روی دیگر افراد نیز تاثیرگذار باشند! فرد بلاگر به واسطه ی دانشی که دارد، می تواند دیگران را در میان انتخاب های گوناگون، متقاعد و راضی نماید.

در یک مثال ساده می توان گفت فرض کنید شما علاقه مند به موضوع معماری هستید؛ یک روزی تصمیم می گیرید که وبلاگ شخصی خود را راه اندازی نمایید و در مورد معماری مطلب بنویسید؛ دقت داشته باشید فرقی نمی کند که مطالب شما دقیقا شامل چه حوزه ی خاصی از موضوع معماری شود! می تواند درباره معماری داخلی باشد، درباره معماری منظر باشد و… حتی شما می توانید مطالب خود را از دیدگاه خود و یا حتی بر اساس تجربه های شخصی خود بنویسید.

در این راه، شما تصاویر، ویدیوها و… در وبلاگ خود قرار می دهید تا مخاطبان بسیاری را جذب نمایید. دقت داشته باشید به این پروسه، بلاگینگ یا Blogging گفته می شود و اگر چه شما هم اکنون این چنین کارهایی را انجام می دهید، شما یک بلاگر هستید.

دانستن این مطلب بسیار ضروری است که امروزه تولید یک محتوای عالی و جدید، از تبلیغات هم اثر بخش تر است! چنانچه شما با تلاش و همچنین کمی صبر به تولید محتوای هدفمند و پربازدید مشغول شوید، به مرور زمان می توانید مخاطبان بی شماری را به سمت خود جذب نمایید.

بد نیست بدانید بلاگرها در شاخه های گوناگون و متنوعی مشغول به فعالیت هستند؛ شاخه هایی چون فود بلاگرها، توریسم بلاگرها، فشن بلاگرها و و و. درباره فشن بلاگرها که از جمله قابل توجه ترین حالت فعالیت بلاگری است، بایستی بدانید یک فرد فشن بلاگر، در حوزه ی مد و پوشاک فعالیت می کند! این دسته از افراد در صنعت مد و پوشاک تاثیر زیاد و ارزشمندی دارند؛ و به دلیل طرفداران بسیار زیادی که دارند، می توانند جریان های جدیدی را راه اندازی نمایند و یا حتی در مد شدن ترندها نقش پررنگی را ایفا نمایند.

یک فشن بلاگر چنانچه بتواند به شهرت زیادی در فعالیت خود دست پیدا کند و مردم نظر او را قبول داشته باشند، حتی ممکن است بتواند خط تولید برند و یا محصولی متعلق به خود را راه اندازی نماید و در واقع، برند خود را خلق نماید!

به یاد داشته باشید یک بلاگر واقعی همواره تلاش می کند تا رضایت دنبال کنندگان خود را جلب کند و مردم به او اعتماد کامل نمایند! همچنین بلاگر شدن نیز به همین راحتی نیست و نیازمند صرف وقت و تلاش مستمر و دائم است.

در انتها لازم به بیان این مطلب است که اگر چه امروزه شبکه های اجتماعی عکس محور و ویدیو محور همچون اینستاگرام و یوتیوب و… سبب شده است تا بخش قابل توجهی از فرآیند تولید محتوا و به اشتراک گذاری اطلاعات به صورت گسترده و رایگان انجام شود، اما نبایستی این موضوه را فراموش کنید که همچنان، بخش اعظمی از مخاطبان اینترنت، از وب سایت ها برای دریافت اطلاعات استفاده می کنند.

به یاد داشته باشید استناد به محتوای شبکه های اجتماعی، هیچ گاه جایگاه وب سایت های معتبر را نخواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا