اقتصادی

بهترین صندوق‌ های سرمایه ‌گذاری درآمد ثابت با سود ۳۷ درصدی

به گزارش پایگاه خبری کولاک نیوز ، سرمایه گذاری در صندوق ها ، یک روش غیر مستقیم برای سرمایه گذاری می باشد! متداول ‌ترین شیوه دسته‌ بندی صندوق‌ های سرمایه گذاری ، بر مبنای ترکیب دارایی صندوق ‌ها است؛ که بر این اساس صندوق ‌های سرمایه گذاری به سه دسته صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت، سهامی و مختلط تقسیم می ‌شوند. در این مطلب شما را با بهترین صندوق‌ های سرمایه ‌گذاری درآمد ثابت آشنا خواهیم کرد! با ما همراه باشید.

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت نوعی از صندوق های سرمایه گذاری است که همه افراد حقیقی و حقوقی می‌ توانند با سرمایه ‌گذاری در آن، به صورت دوره‌ ای سود دریافت کنند. کم ‌ریسک ‌ترین سرمایه ‌گذاری در بازار بورس، متعلق به صندوق ‌های سرمایه‌ گذاری با درآمد ثابت است. سود صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت چندان با سود سهام در بورس قابل مقایسه نیست، اما نسبت به بانک ‌ها چند قدم جلوتر است. دقت داشته باشید صندوق ‌ها، سود تضمین ‌شده ‌ای ندارند و همه‎ چیز به روند فعالیت صندوق بستگی دارد!

سیاست سوددهی صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت معمولا پرداخت سود به صورت یک ماهه یا سه ماهه است و اگر به غیر از این باشد، این موارد در امید نامه صندوق ذکر می‌ شود. دوره­ های پرداخت سود در صندوق ­های سرمایه ­گذاری با درآمد ثابت ۱-۳-۶-۱۲ ماهه می تواند باشد. از مزیت های مهم این صندوق سرمایه گذاری می توان به قابلیت نقد شوندگی بالای آن ها اشاره کرد! نکته قابل توجه اینکه اکثر این صندوق ها یک رکن به نام ضامن نقد شوندگی دارند که معمولا این نهاد یک نهاد مالی معتبر می باشد که این ضمانت موجود باعث می شود تا سرمایه گذاران با آرامش بیشتری سرمایه گذاری کنند.

بهترین صندوق‌ های سرمایه ‌گذاری درآمد ثابت می ‌توانند تا ۷۱ درصد سالانه به شما سود برسانند! نمونه آن صندوق سرمایه ‌گذاری مشترک اندیشه فردا است که توانسته است در یک سال اخیر چنین بازدهی ای داشته باشد. این صندوق ‌ها قابل معامله در بورس یا اصطلاحا ETF نیستند و دردسر‌های خاص خود را دارند!

در بین صندوق‌ های سرمایه ‌گذاری درآمد ثابت EFT بهترین عملکرد به صندوق گنجینه آینده روشن اختصاص دارد که در یک سال گذشته برای سرمایه ‌گذاران خود ۳۷ درصد بازدهی داشته است. قیمت هر واحد سرمایه ‌گذاری این صندوق با نماد صایند در آخرین روز معامله هزار و ۱۵ تومان است. وقتی پول خود را به این صندوق می ‌سپارید، ۴۳ درصد آن در اوراق بهادار سرمایه ‌گذاری می‌ شود و ۳۷ درصد آن نیز روانه سپرده‌ های بانکی می ‌شود. ۱۸ درصد دارایی‌ های این صندوق سهام بورسی است و مابقی در بخش سایر دارایی ‌ها دسته بندی می ‌شود.

صندوق آرمان آتی کوثر با نماد آکورد در رتبه دوم بهترین عملکرد سالانه قرار دارد. این صندوق درآمد ثابت توانسته است در یک سال اخیر ۳۶ درصد بازدهی داشته باشد. قیمت هر واحد سرمایه‌ گذاری آن در آخرین روز معاملات دو هزار و ۶۳۷ تومان است. بررسی ترکیب دارایی ‌های این صندوق نشان می ‌دهد ۶۱ درصد پول مشتری‌ ها در سپرده بانکی سرمایه ‌گذاری می‌ شود. ۳۰ درصد آن را اوراق خریده ‌اند و ۸.۱ درصد برای سرمایه‌ گذاری در بورس استفاده شده است.

رتبه سوم بهترین عملکرد سالانه بین صندوق‌ های درآمد ثابت قابل معامله در اختیار صندوق سپهر خبرگان نفت با نماد سخند قرار دارد. این صندوق در یک سال اخیر بازدهی ۳۴.۵ درصدی برای سرمایه‌ گذاران خود را به همراه داشته است. ارزش هر واحد سرمایه‌ گذاری آن در آخرین روز معامله هزار و ۱۵۹ تومان است. وقتی پولتان را به این صندوق می ‌سپارید، ۲۵ درصد آن در اوراق بهادار سرمایه ‌گذاری می ‌شود و ۳۸ درصد آن نیز روانه سپرده‌ های بانکی می‌شود. ۳۴ درصد دارایی ‌های این صندوق سهام بورسی است و مابقی در بخش سایر دارایی‌ ها دسته بندی می‌ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا