علم و تکنولوژی

بهترین غذا در کدام خط هوایی سرو می‌شود؟

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری آذر : سال به سال شاهد افزایش آمارهای رتبه‌بندی در هر زمینه‌ای هستیم. مسابقه بین خطوط هوایی برای جذب مسافر هرگز پایان نخواهد یافت.

سایت بریتانیایی Skytrax پس از بررسی نظرات ۲۱ میلیون مسافر مختلف، از نوشیدنی‌هایی که هر خط هوایی ممکن است شما را به زور مهمان خود کند تا گیاهخواری اجباری، نوشیدنی‌های سازگار با اعتقادات مسافران و غذاهای بدون گلوتن، به رتبه‌بندی خطوط هوایی در زمینه کیفیت غذا و زمان سرو آنها در قسمت معمولی یا اقتصادی (Economy) پرداخته است.  در بین ۱۰  خط برتر هوایی در زمینه سرو غذا، تنها یک خط هوایی اروپایی به چشم می‌خورد و بقیه از آسیا و اقیانوسیه هستند.

این سایت درمورد ایرفرانس نوشته: این خط تمام توجه خود را به سرو بهترین مواد غذایی و سر وقت رساندن آنها در قسمت First Class معطوف کرده است. به عبارت دیگر برای ایرفرانس کسب رتبه بالا در قسمت اکونومی مهم نیست!‍

ببینیم ۱۰ خط برتر هوایی جهان در این زمینه کدام‌ خطوط هستند:

۱۰- امارات (Emirates)

Emirates Economy Class

با امارات شما گستره وسیعی از انتخاب میان غذاهای حلال را خواهید داشت. غذاهای این خط هوایی بنا به عادت‌های غذایی منطقه‌ای که در آن پرواز می‌کند، تغییر می‌کند. بخش کترینگ هواپیمایی امارات هر سال ۱۱۰ میلیون وعده غذا را آماده سرو می‌کند؛ بزرگ‌ترین سرویس تهیه غذا در جهان.

۹- لوفت‌هانزا (Lufthansa)

Lufthansa

این شرکت آلمانی سه نوع اغذیه را یک جا ارائه می‌دهد؛ پیش‌غذا، یک وعده غذایی سه تکه و تنقلات. در برخی از پروازهای طولانی (بین قاره‌ای) آنها باتوجه به ذائقه و سلیقه مسافران حتی غذاهای محلی را به شما پیشنهاد می‌دهند.

۸- کانتاس (Qantas Airways)

Qantas Airways

به وب‌سایت این شرکت که مراجعه کنید همان چیزی را می‌خوانید که در پرواز خواهید دید: «یک انتخاب چندفرهنگی با استفاده از غذاهای محلی با طیف وسیعی از شراب‌های استرالیایی، نوشابه‌های گازدار و نوشابه‌های غیرالکلی».

۷- ترکیش (Turkish Airlines)

Turkish Airlines

این شرکت مدعی است اغذیه خود را با سبزیجات و میوه‌های تازه و متعلق به همان فصل تهیه می‌کند. ترکیش ایر منوی مفصلی دارد اما ترجیح می‌دهد که خودتان باتوجه به ملاحظات پزشکی، مذهبی و منطقه‌ای‌تان غذا را انتخاب کنید.

۶- آنا (ANA: All Nippon Airways)

ANA

این شرکت ژاپنی غذاهای معمولی این کشور همچون سوپ سبزیجات را که با استفاده از پیاز، کلم، کرفس، سیر و… تهیه شده به شما پیشنهاد می‌دهد. مسافران البته انتخاب‌های بیشتری هم دارند؛ ۳ ظرف غذای مخصوص که با استفاده از دستورالعمل‌های مناطق توکای و هوکوریکو شینوتو تهیه شده است.

۵- قطر (Qatar Airways)

Qatar Airways

مثل بسیاری از خطوط دیگر، قطر هم این گزینه را برای مسافرانش در نظر گرفته که غذای خود را قبل از پرواز انتخاب کنند. این گزینه باعث جذب مسافرانی می‌شود که رژیم غذایی آنها شامل غذاهای کم‌کالری یا بدون گلوتن است. البته در پروازهای طولانی، مسافران انتخاب‌های بیشتری دارند؛ دیس‌های غذای گرم و البته حلال.

۴- تای (Thai Airways)

Thai Airways lunch

این شرکت تایوانی در سایت خود مدعی شده گستره وسیعی از انتخاب‌های گوناگون را در اختیار مسافر قرار می‌دهد. غذاهای محلی تایوان که برای حمایت از کشاورزان این کشور با استفاده از مواد اولیه تایوانی تهیه شده‌اند. همین را دقیقا در سفر با این خط هوایی مشاهده خواهید کرد.

۳- ژاپن (Japan Airlines)

Japan Airlines

مرغ، پاستا (ماکارونی)، سالاد یا میگو؟ این خط هوایی علاوه بر این که می‌تواند مسافرانش را گیج کند، مسابقه‌ای برای انتخاب شش آشپز برتر برگزار کرده که در هواپیما و در حال پرواز، غذای مسافران را حاضر کنند. مسافران پرواز کره – ژاپن یک مزیت بر دیگر مسافران دارند. آنها می‌توانند از خوردن یک وعده بنتو (نوعی غذای خانگی ژاپنی معروف به سوخت ژاپنی‌ها!) در حین پرواز خود لذت ببرند.

۲- سنگاپور (Singapore Airlines)

Singapore Airlines

این شرکت علاوه بر تهیه غذاهای همیشگی، نوعی منوی مخصوص معروف به «Economy Premium» را نیز به مسافران خود  پیشنهاد می‌دهد که با استفاده از آن مسافران می‌توانند با کمک کتاب آشپزی معروف (Book The Cook) به رستوران داخل هواپیما سفارش بدهند و غذای خود را چند دقیقه بعد تحویل بگیرند.

۱- ایوا (EVA Air)

EVA Air

برنده این مسابقه یک خط هوایی تایوانی است که طیف وسیعی از انتخاب‌های گیاهی را پیش روی شما قرار می‌دهد. شرط می‌بندیم بسیاری از این گزینه‌ها را هرگز نشنیده‌اید: «غذای گیاهی محلی»، «غذای گیاهی با اندکی گوشت حیوانات (ovo-lacto)!»، «غذای گیاهی هندی»، «سبزیجات خام» و «فقط گیاهان و سبزیجات». شما هم با ما هم‌عقیده‌اید؟

منبع: بیزینس اینسایدر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا