سینماسینمای‌جهان

بهترین فیلم‌های سینمای هند در سال ۲۰۱۹

مجله اینترنتی کولاک ، مترجم: سمیرا فیض آبادی:‌ سال ۲۰۱۹، برای سینمای هند سال عجیبی بود. امسال شاهد اکران فیلم‌های خوبی همچون «Uri» و «Article 15» در بالیوود بودیم اما فیلم‌هایی در صدر پرفروش‌ترین آثار سال جای گرفتند که  در ابتدا کسب این میزان فروش از سوی آنها باورپذیر نبود و چنین انتظاری از آنها نمی‌رفت.

حالا که به اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی نزدیک شده‌ای قصد داریم ۱۰ فیلم پرفروش و برتر سال ۲۰۱۹  سینمای هند را معرفی کنیم.

War ( نبرد) – ۴۷۴٫۷۹ کرور

این فیلم پرهیاهو  با بازی ریتیک روشن و تایگر شروف هیچ نقطه قوت به لحاظ محتوایی و داستانی نداشت. اما صحنه‌های اکشن طراحی شده در این فیلم با هزینه بسیار سنگینی ساخته شد. حضور دو چهره تراز اول اکشن بالیوود یعنی ریتیک روشن و تایگر شروف مهر تضمین موفقیت این فیلم بود و اجرای بسیار زیبایی از دو چهره برجسته در این فیلم شاهد بودیم. وانی کاپور در این فیلم نقش مقابل ریتیک روشن را ایفا کرد.

کبیر سینگ – ۳۷۹٫۰۲ کرور

این فیلم عاشقانه بحث برانگیز و جنجالی بازسازی یک فیلم تلگو زبان به نام «آرجون ردی» بود که دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹ بعد از  «نبرد» لقب گرفت. شاهد کاپور و کیارا ادوانی بازیگران اصلی این فیلم هستند. «کبیر سینگ»  موفق‌ترین فیلم شاهد کاپور طی بیش از یک ده فعالیت او به حساب می‌آید. بسیاری از مخاطبین و همچنین منتقدین سینما  این فیلم را دوست داشتند و از آن حمایت کردند و یک عده هم این فیلم را به خاطر چند سکانس خاص ضد زن خطا ب کردند.

 

Uri: The Surgical Strike – 342.06 کرور

این فیلم با بازی ویکی کوشل که اوایل سال ۲۰۱۹ اکران شد مورد توجه مخاطبین قرار گرفت و قطعا یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ است. ویکی کوشل، یامی گوتم، پریش راوال و موهیت رینا بازیگران این فیلم هستند که همگی نقش‌های مهم و قابل توجهی در فیلم ایفا کرده‌اند.

 

بهارت – ۳۲۵٫۵۸ کرور

کاترینا کایف و سلمان خان برای چندمین بار در فیلمی دیگر به نام «بهارت» با یکدیگر همبازی شدند. این فیلم از نگاه منتقدین هیچ نقد مثبتی دریافت نکرد و تنها توانست در گیشه پولسازی کند. این فیلم که عید فطر اکران شد،  ششمین فیلم سلمان خان است که بیش از ۲۰۰ کرور فروش داشته است.

 

ماموریت منگال – ۲۹۰٫۰۲ کرور

این فیلم پرستاره که براساس یک داستان واقعی ساخته شده است پنجمین اثر پرفروش سال ۲۰۱۹ لقب گرفت. آکشی کومار، ویدیا بالان، سوناکشی سینها، تپسی پانو بازیگران اصلی این فیلم هستند. این فیلم اولین فیلم آکشی کومار است که در سطح گیشه خانگی بیش از ۲۰۰ کرور فروش داشته است.

 

Houseful 4 – 278.78 کرور

مشاهده این فیلم در لیست پرفروش‌ترین‌ آثار امسال اتفاق عجیبی است اما این فیلم درست مثل سری‌های قبلی آن موفق شد فروش خوبی در گیشه بدست بیاورد.  درواقع نظرات در خصوص این فیلم که ترکیبی از داستان تاریخی و معاصر داشت  نظرات گوناگونی بود. آکشی کومار، بابی دئول، ریتش دشموک و کریتی سنون بازیگران اصلی این فیلم هستند.

 

گولی بوی – ۲۳۸٫۱۶ کرور

عالیا بات و رنویر سینگ، دو چهره مستعد و توانمند بالیوود همکاری فراموش نشدنی و موفقی با زویا اختر داشتند و داستانی را به نمایش گذاشتند و با هر فرد هندی که رویای موفقیت و دیده شدن در سر دارد هم صدا شدند. این فیلم توانست به عنوان نماینده هند در اسکار حضور پیدا کند. رنویر سینگ در این فیلن نقش پسری از خانواده فقیر  را بازی کرده که عاشق موسیقی رپ است و با تلاش و ممارست به یک خوانننده رپ موفق تبدیل می‌شود.

 

توتال دامال – ۲۲۸٫۲۷ کرور

این فیلم به خاطراینکه توانست بعد از سالها دو چهره آیکنیک هند آنیل کاپور و مادوری دیکشیت را کنار هم قرار دهد مورد توجه قرار گرفت. ایندرا کومار چهره ‌ی نام آشنای و مطرح در عرصه طراحی حراکات موزون کارگردانی این فیلم را انجام داده و توانست نام‌های  بزرگی همچون اجی دیوگان، آنیل کاپور، مادوری دیکشیت و ارشد ورسی را در این فیلم گرد هم بیاورد و یک کمدی مفرح بسازد.

 

Chhichhore – 212.67 کرور

این فیلم نوستالژیک با بازی شرادا کاپور و سوشانت سینگ راجپوت مخاطبین را با دوستان قدیمی همراه کرد. چیچور یک اثر کمدی درام است

 

سوپر ۳۰ – ۲۰۸٫۹۳ کرور

سوپر ۳۰ بر اساس داستان واقعی زندگی یک ریاضی‌دان هندی به نام اناند کومار است که به دور از زرق و برق اما با نمایش واقعیت مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت. ریتیک روشن به خاطر بازی در این فیلم مورد تحسین قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا