تلویزیونسریالسریال‌ایرانی

بیوگرافی بازیگران سریال عروس تاریکی و معرفی نقش ها

مجله اینترنتی کولاک: بی شک علاقه مندان به سریال های سیما این روزها به دنبال بیوگرافی بازیگران سریال عروس تاریکی و معرفی بازیگران و نقش هایشان در این مجموعه هستند.

در سریال عروس تاریکی این بازیگران حضور دارند: رضا کیانیان، رویا نونهالی، نرگس محمدی، سپیده خداوردی، حمیرا ریاضی، سید مهرداد ضیایی، شهرزاد کمال زاده، مهوش صبرکن، رحمان باقریان، شهاب شادابی، ساناز سعیدی، شمسی فضل الهی، مریم کاویانی، آزاده ریاضی، مهسا هاشمی، محمدرضا هاشمی، سعید رضایی و …

 

بیوگرافی بازیگران سریال عروس تاریکی و معرفی نقش ها
بیوگرافی بازیگران سریال عروس تاریکی و معرفی نقش ها

 

بیوگرافی رویا نونهالی بازیگر سریال عروس تاریکی

رویا نونهالی ۲۴ بهمن سال ۱۳۴۱ در تهران به دنیا آمد. نونهالی فارغ التحصیل لیسانس رشته نقاشی از دانشگاه تهران است. وی اصالتا اهل روستای تاکر شهرستان نور مازندران است و ۴ خواهر دارد. نونهالی فعالیت حرفه ای هنری خود را از سال ۱۳۶۲ در ۲۱ سالگی با تئاتر شروع کرد.

او در مدرسه ژاندارک تهران تحصیل کرده و مسلط به زبان انگلیسی و فرانسه؛ و لیسانس رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. نونهالی اولین بازیگر زنی است که بلافاصله بعد از ورودش به سینما در سال ۱۳۶۷ سیمرغ بلورین از هفتمین جشنواره فیلم فجر را برای بازی در فیلم «عروسی خوبان» از آن خود کرد و هم چنین برای یک بازی کوتاه و نگاه پر معنایش در فیلم «بوی کافور عطر یاس» دوباره سیمرغ بلورین را از آن خود کرد.

در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای که با شعار سینمای اخلاق و به همت حوزه تهران برگزار گشت؛ از رؤیا نونهالی به عنوان با اخلاق‌ترین بازیگر زن تقدیر و قدردانی شد، خانم نونهالی را بیشتر در تلویزیون با نقش ناتاشا در سریال خواب و بیدار به کارگردانی مهدی فخیم زاده می‌شناسیم. وی از داوران مسابقه عصر جدید (برنامه تلویزیونی ساخته احسان علیخانی) است که از شبکه ۳ سیما پخش می‌شود.

 

بیوگرافی رضا کیانیان بازیگر سریال عروس تاریکی

رضا کیانیان ۲۹ خرداد سال ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد. محله ای که کیانیان در آن به دنیا آمد میدان خراسان بود. پدرش معروف به حسین تهرانی، باستانی کار قدیمی تهران و همدوره هفت کچلون و حسین رمضون یخی بود. رضا دومین فرزند خانواده و دارای ۴ برادر و دو خواهر می‌باشد. او در ۱ سالگی به همراه خانواده به مشهد نقل مکان کرد.

در مشهد علاوه بر گذراندن دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان، در حوزه علمیه مشهد به تحصیل دروس فقهی و اسلامی نیز پرداخت. وی در سال ۱۳۵۵ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته تئاتر فارغ‌التحصیل شد. رضا کیانیان در اواخر حکومت پهلوی به عنوان یک توده ای علیه محمد رضا شاه فعالیت داشت. همسر او هایده قراچه داغی، خواهرزادهٔ سهراب سپهری است.

کیانیان فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۸ با حضور در فیلم تمام وسوسه‌های زمین ساخته حمید سمندریان آغاز کرد. کیمیا ساخته احمدرضا درویش نخستین کار قابل توجه او بود. آژانس شیشه‌ای نقطه اوج او در سینما بود، وی در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم آژانس شیشه‌ای جایزه بهترین بازیگر نقش دوم را گرفت و در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم کیمیا کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد نقش دوم بود. او برای بازی ماندگارش در فیلم خانه‌ای روی آب نیز سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از بیستمین دوره جشنواره فیلم فجر بدست آورد.

برجسته‌ترین کار کیانیان در تلویزیون بازی وی در سریال مختارنامه در نقش عبدالله بن زبیر، خلیفه بزرگ زبیری در مکه است که علاوه بر آن که متفاوت‌ترین نقش هنری وی محسوب می‌شود، اولین کار تاریخی کیانیان در نقش یک شخصیت خاکستری است. وی یکی از بازیگران ثابت مجموعه تلویزیونی وکلای جوان نیز بوده‌است. قلب یخی، شاهگوش و شهرزاد نیز آثار او در بخش نمایش خانگی به حساب می‌آید.

 

بیوگرافی نرگس محمدی بازیگر سریال عروس تاریکی

نرگس محمدی ۹ فروردین سال ۱۳۶۴ در تهران متولد شد. محمدی فارغ التحصیل لیسانس پرستاری است. او اصالتا اهل سراب آذربایجان شرقی و فرزند بزرگ خانواده است یک خواهر بنام سارا و برادر کوچک تر از خود بنام محسن دارد که هر دوی آنها ازدواج کرده اند.

علاقه اش به بازیگری باعث شد برای آموزش آکادمیک و اصولی به کلاس های بازیگری برود. او از آخرین فارغ التحصیلان موسسه کارنامه در کلاس های پرویز پرستویی و رویا تیموریان بود. نرگس محمدی ابتدا به تئاتر مشغول شد. اولین حضور سینمایی وی در فیلم تنهایی باد در سال ۱۳۸۳ بود بازی اش در فیلم آناهیتا در سال ۸۷ نشان داد که استعداد خوبی در این زمینه دارد. بازی در فصل اول سریال ستایش در سال ۱۳۸۹ در کنار بزرگانی چون داریوش ارجمند و گوهر خیراندیش سکوی پرتاب و موجب شهرت وی شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا