سریالسریال‌ایرانی

بیوگرافی بازیگران سریال پرگار همراه با نقشهایشان + جدیدترین عکس بازیگران سریال پرگار

بیوگرافی بازیگران سریال پرگار همراه با نقشهایشان به همراه جدیدترین عکس بازیگران سریال پرگار همچنین اطلاعاتی در خصوص این سریال در همین مطلب. سریال پرگار به کارگردانی شهرام شاه حسینی عنوان جدیدترین سریال شبکه ۱ است. این سریال فصل دوم سریال آسمان همیشه ابری نیست، است. در این بخش بیوگرافی بازیگران سریال پرگار را منتشر می کنیم.

مرجانه گلچین
مرجانه گلچین

بیوگرافی بازیگران سریال پرگار

مرجانه گلچین

مرجانه دلدار گلچین (زادهٔ ۲ اسفند ۱۳۴۷ در تهران) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. از مهمترین فیلم‌هایی که او بازی کرده می‌توان به پرنده کوچک خوشبختی (پوران درخشنده)، شب بیست و نهم (علی رخشانی) و دو نیمه سیب (کیانوش عیاری) اشاره کرد. او همچنین نوازندهٔ تار است و خوانندگی نیز انجام داده‌است. پدرش افسر نظامی ارتش و مادرش خانه‌دار است ولی پدرش را در کودکی از دست داد؛ و خواهرش منیژه نام دارد که در زمینه موسیقی با هم همکاری می‌کنند. گلچین در نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و در رشته تخصصی نوازندگی تار فارغ‌التحصیل شد. او با تشویق خواهرش منیژه که در آن زمان بازیگر بود به بازیگری در تئاتر پرداخت. با بازی در مجموعه تلویزیونی آینه پا به تلویزیون گذاشت و پس از آن در چند سریال تلویزیونی دیگر و در سینما به ایفای نقش پرداخت. بازی در نقشی جدی و متفاوت در سریال نفس گرم یکی از نقاط عطف بازیگری او به حساب می‌آید. گلچین برای مدتی حدود ده سال در کشور انگلیس زندگی کرد. از سال ۱۳۷۴ تا سال ۱۳۸۳ از سینما و تلویزیون فاصله گرفت و بعد از بازگشت برای اولین بار در سریال کلانتر بازی کرد. او فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما از دانشکده سوره است. وی برادرزادهٔ نادر گلچین خواننده موسیقی ایرانی، و دخترعموی نادیا دلدار گلچین بازیگر ایرانی است.

فریبا کوثری

فریبا کوثری (متولد ۱ آذر ۱۳۴۵ در زاهدان) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر و نمایشهای رادیویی در ایران است. وی دارای مدرک تحصیلی دیپلم اقتصاد می‌باشد. اودیپلم خود را در دبیرستان پروین زاهدان گرفته‌است…

بهرنگ علوی
بهرنگ علوی یکی از بازیگران سریال پرگار

بهرنگ علوی

بهرنگ علوی (زاده ١ فروردین ۱۳۵۹، مسجدسلیمان) ، محله نفتک، بازیگر ایرانی تئاتر، سینما و تلویزیون است. بهرنگ علوی در یکم فروردین سال ۱۳۵۹ در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان به دنیا آمد. پدر وی از طایفه حموله و مادر او از طایفه عالی محمود میباشد، وی تک فرزند از یک خانواده سه نفره است. پدر او فرهنگی بازنشسته و از مدیران آموزش و پرورش و مادرش از مدیران شرکت مخابرات است. وی مجرد است و دارای مدرک فوق دیپلم نقشه‌کشی با کامپیوتر می‌باشد و همچنین فارغ‌التحصیل بازیگری از اولین دوره فارغ التحصیلان مؤسسه فرهنگی – هنری کارنامه است. او از کودکی بسیار به بازیگری علاقه داشت و بازیگری را از تئاتر مدرسه آغاز کرد. در سنین نوجوانی با یک تئاتر مدرسه ای، بهترین بازیگر منطقه ۶ آموزش و پرورش و نیز استان تهران شد. پس از آن، در سال ۱۳۷۰ برای یک تئاتر «آدمک چوبی» به کارگردانی جهانگیر طاهری به صورت رسمی و حرفه‌ای انتخاب شد و بر روی صحنه تئاتر در سالن قشقائی مجموعه تئاترشهر رفت. علوی اولین تجربه کار تصویری را با مجموعه برنامه‌های دوربین مخفی به کارگردانی امیرحسین قهرائی آغاز کرد.

پس از چند سال وقفه به دلیل ادامه تحصیل، مجدداً با تئاتر آغاز به کار کرد که در این بین شاگرد اساتیدی همچون محمد رحمانیان، حمید امجد، مهتاب نصیرپور، پرویز پرستویی، آتیلا پسیانی، رؤیا تیموریان، پانته آ بهرام و حبیب رضایی بود. پس از آن، به انجمن سینمای کوتاه پیوست و تجربه چند فیلم کوتاه جشنواره ای داشت. به واسطه نقش آفرینی در فیلم‌های کوتاه، برای فیلم عیار ۱۴ به کارگردانی پرویز شهبازی انتخاب شد و با تک سکانسی که در فیلم داشت، به سینما معرفی شد. پس از آن، شروع اتفاق‌های حرفه‌ای برای او رقم خورد. برای فیلم دربند (پرویز شهبازی) که کاندیدای نقش مکمل مرد از سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر و برای بازی در تئاتر «زبان اصلی» (رسول کاهانی) دیپلم افتخار بازیگری مرد از سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر فجر شد. بهرنگ علوی علاوه بر کار بازیگری، به عکاسی، نویسندگی و طراحی مد مشغول است. وی همچنین سفیر حمایت از کودکان کار و زنان بدسرپرست و بی سرپرست و نیز برگزارکننده گالری‌ها و بازارچه‌های خیریه است. بهرنگ علوی در ورزش‌های شنا، اتومبیلرانی، یوگا و بیلیارد تبحر دارد. تیم مورد علاقه او یوونتوس ایتالیا و بازیکن مورد علاقه او در فوتبال احمدرضا عابدزاده است. بهرنگ در جریان دیدار خداحافظی عابدزاده برابر بایرن مونیخ در روزهایی که خود او کمتر شناخته شده بود، در ورزشگاه آزادی حضور داشت. او در حالی که تصویر عابدزاده را در اختیار داشت، در قاب عکاس (نادر داودی) جا گرفت و با بازنشر این عکس بعد از یک دهه، تبدیل به سوژه جذابی شد.

فریبا جدیکار

فریبا جدی‌کار (زاده ۱۳۳۸، تهران) بازیگر و عروسک‌گردان ایرانی است. حرفهٔ اصلی وی عروسک‌گردانی بوده و کمتر به بازیگری پرداخته‌است. او از سال از ۱۵ سالگی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفت و از سال ۱۳۵۵ در دوره‌های آن شرکت نمود. جدی‌کار اولین نمایش عروسکی خود را در سال ۱۳۵۸ در نمایش «چشم در برابر چشم» به کارگردانی کامبیز صمیمی مفخم تجربه کرد. نخستین تجربه حضور در مقابل دوربین وی نیز در سال ۱۳۶۷ و در فیلم «شاخه‌های بید» اثر امرالله احمدجو بود. فریبا جدی‌کار با علیرضا پورامین، عکاس سینما ازدواج کرده‌است و دارای دو فرزند، یک پسر به نام پویا و یک دختر می‌باشد. پویا پور امین هنرمند جوان در زمینه ی موسیقی و تئاتر فعال میباشد

علی عمرانی

سید علی عمرانی (زادهٔ ۱۴ تیر ۱۳۳۹) بازیگر تئاتر و تلویزیون سینما و گویندهٔ رادیوی اهل ایران است. پدر وی سید ولی‌الله عُمرانی پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و نوازنده سازهای نی و سنتور بود. او بیش از ۳۰ سال در عرصه رادیو فعالیت داشته و از باتجربه‌ترین‌های عرصه نمایش و حتی تلویزیون است. علی عمرانی در ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ از رادیو استعفاء داد. وی برادر محمد و رضا عمرانی است.

تیما پور رحمانی

تیما پور رحمانی متولد ۱۰ خرداد ۱۳۶۶ در تهران، بازیگر است. فارغ التحصیل فوق لیسانس ادبیات نمایشی است، بجز بازیگری تجربه گویندگی را هم دارد، هدفش رسید به قله های موفقیت در عرصه ملی و جهانیست. یک برادر بزرگتر از خود دارد. اولین تجربه بازیگری اش در سال ۱۳۷۱ وقتی ۵ ساله بود با مجموعه خاله سارا شروع شد سپس سالها بعد بصورت آکادمیک و تئاتر جدی پیگیری شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا