سریالسریال‌ایرانی

بیوگرافی بازیگران و نقش هایشان در سریال برادر جان+ مصاحبه با بازیگران

مجله اینترنتی کولاک: سریال برادر جان یکی از مجموعه های مهم سیما در ماه رمضان ۹۸ است. بسیاری به دنبال بیوگرافی بازیگران و نقش هایشان در سریال برادر جان هستند. در این مجموعه بازیگران زیادی حضور دارند و پیش بینی می شود با توجه به داستان جالب آن یکی از برنامه های پر مخاطب سیما در ماه رمضان باشد. ضبط سریال برادرجان از زمستان سال پیش آغاز شده بود. کوچه و پس‌کوچه‌های محله شاپور تا جردن و نیز میدان میوه و تره‌باری در اطراف تهران، لوکیشن‌های اصلی این مجموعه تلویزیونی را تشکیل می‌دهند.

بازیگران و نقش هایشان در سریال برادر جان
بازیگران و نقش هایشان در سریال برادر جان

«برادر جان» را محمدرضا آهنج کارگردانی کرده و سعید نعمت‌ا… آن را نوشته است. آهنج سابقا بازیگر فیلم های سینمایی بود که بعدها به جرگه کارگردانان می پیوندد. «عملیات ۱۲۵»، «من یک ایرانی ام»، «آسمان من» و «ملکوت» از شاخص ترین سریال های این کارگردان است. همچنین سعید نعمت الله هم از نویسندگان شناخته شده مجموعه های تلویزیونی است. او بیشترین فعالیت خود را با سیروس مقدم و بهرنگ توفیقی داشته است. نگارش سریال هایی چون «مدینه»، «زیر پای مادر»، «پشت بام تهران» و «جراحت» از شاخص ترین کارهای اوست.

 

بازیگران و نقش هایشان در سریال برادر جان

در سریال برادر جان؛ علی نصیریان در نقش کریم بوستان، حسام منظور در نقش چاوش، کامران تفتی در نقش حنیف، حسن پورشیرازی در نقش توکل، مارال فرجاد در نقش مهتاب، آفرین عبیسی در نقش الفت زن کریم، لعیا زنگنه در نقش حلیمه، سعید چنگیزیان در نقش ستار، سجاد افشاریان در نقش آراز، نسیم ادبی در نقش عاطفه، ندا جبرائیلی در نقش لیلا، شیوا ابراهیمی در نقش منیژه، محبوبه صادقی در نقش سارا و جلیل فرجاد در نقش آقای شیروانی حضور دارند.

بیوگرافی حسام منظور بازیگر نقش چاوش در سریال برادر جان

بیوگرافی حسام منظور بازیگر نقش چاوش در سریال برادر جان
بیوگرافی حسام منظور بازیگر نقش چاوش در سریال برادر جان

 

حسام منظور ۱۸ آذر ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس است و در حال حاضر کار تدریس نیز انجام می دهد. حسام منظور را نخستین بار در قاب تصویر تلویزیون، در مجموعه تاریخی «بانوی عمارت» و در نقش شازده ارسلان قوانلوی قاجار دیدیم. نقشی که موجب درخشش این بازیگر پرسابقه تئاتری شده و سیمای او را به مخاطبانی که چندان پیگیر دنیای نمایش و تئاتر نیستند، شناسانده است.

حالا منظور در هیبتی دور از آن شخصیت تاریخی دوره قاجار، ایفاگر نقش چاوش، بازیگر اصلی این مجموعه تلویزیونی است. او با اشاره به تفاوت‌های بازیگری‌اش از شازده ارسلان بانوی عمارت تا چاوش برادرجان و دلیل قبول ایفای این نقش می‌گوید: واقعیت این است که من بعد از بازی‌ام در مجموعه بانوی عمارت، هم در سینما و هم تلویزیون پیشنهادهایی داشتم، ولی با توجه به سنگین بودن آن پروژه دلم می‌خواست مدتی به سراغ هیچ کاری نرفته و استراحت کنم. با این حال وقتی برادرجان به من پیشنهاد شد، متن آن را بسیار خوب دیدم و قبولش کردم.

این بازیگر همچنین معتقد به پرمخاطب شدن برادرجان از نگاه مردم است و تاکید می‌کند: این مجموعه متن بسیار جذابی دارد و قصه پرکششی را روایت می‌کند. تیم بازیگری‌اش هم خوب است و من فکر می‌کنم که در مجموع همه عوامل جذابیت را دارد. امیدوارم که مردم از تماشای آن لذت ببرند.

او می‌افزاید: در خصوص ویژگی‌های شخصیت چاوش نمی‌توانم چیزی بگویم، چون قصه لو می‌رود. فقط باید در همین حد توضیح دهم که او شخصیت اصلی قصه است و اتفاقات مختلف مجموعه حول محور او رخ می‌دهد. چاوش به لحاظ دراماتیک هم چالش‌هایی دارد، اما بازی کردن در چنین نقش‌هایی همیشه برایم جذاب بوده است و دوست دارم ابعاد مختلف نقش‌ها را کشف کنم.

 

بیوگرافی کامران تفتی بازیگر نقش حنیف در سریال برادر جان

بیوگرافی کامران تفتی بازیگر نقش حنیف در سریال برادر جان
بیوگرافی کامران تفتی بازیگر نقش حنیف در سریال برادر جان

کامران تفتی ۱۹ فروردین ۱۳۵۸ در تهران متولد شد. تفتی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری بوده و پدرش اردشیر تفتی نیز بازیگر است. دوران کودکی و جوانی خود را در شهرک قصرفیروزه گذرانده‌است.

همیشه وقتی خبر ساخت مجموعه‌ای تازه به قلم سعید نعمت‌ا… را می‌شنویم، یکی از اولین گزینه‌هایی که برای بازی در آن به ذهنمان می‌آید، کامران تفتی است. شکی نیست که تفتی جنس بازی متفاوتی از بازیگران دیگر دارد و از صدای خش‌دار و بم او گرفته تا لحن بیان و نوع گویش کلمات و حتی حرکات و زبان بدنش مخصوص به خود اوست.

تفتی در برادرجان هم باز نقشی متفاوت را ایفا می‌کند. در وهله اول آنچه از او می‌بینیم، چهره‌پردازی اوست که ظاهری قدری سیه‌چرده با چشمانی سیاه و گودافتاده به او داده است. نوع لباس پوشیدنش هم در هماهنگی با چهره‌اش نشسته و تقریبا می‌توان شمایلی از شخصیتی را که قرار است در برادرجان ایفا کند دریافت. این شخصیت حنیف نام دارد؛ رفیق صمیمی چاوش (حسام منظور) که تاثیر پررنگی در زندگی کاری و حتی خانوادگی او دارد.

تفتی با اشاره به ویژگی‌های این نقش و چگونگی ایفای آن می‌گوید: به نظر من سعید نعمت‌ا… مهندسی عجیب و قابل توجهی در چینش شخصیت‌های فیلمنامه‌اش دارد. او مضاف بر این‌که قصه‌اش را درست جلو می‌برد، شخصیت‌هایش را هم متفاوت نقاشی می‌کند. برای مثال شما همیشه در کارهای او به دنبال قهرمان و رل یک می‌گردید.

قهرمان وجود دارد، اما افرادی که در کنار آن قهرمان ترسیم می‌شوند هم آدم‌های بزرگی‌اند و هم‌قد همان قهرمان‌ها هستند. ضمن این‌که ضدقهرمان‌هایش هم چندان منفور نیستند؛ چرا که او یک واقعی‌نویس است، به شخصیت‌هایش عمق می‌بخشد و این عامل به بازیگر هم به شدت کمک می‌کند. وقتی با شخصیت‌هایی که سعید نعمت‌ا… نوشته طرف می‌شوی، انگار ۷۰ درصد راه را از پیش رفته‌ای و باید آن ۳۰ درصد باقی را با کمک کارگردان به تصویر بکشی. به همین دلیل این کار به لحاظ متن سخت نیست؛ سختی‌اش تکنیکی است که باید برای عینی کردن نقش به کار ببری.

بازیگر نقش حنیف، جنس داستان برادرجان را واقعیتی چون اجتماع اطراف دانسته و تاکید می‌کند: من در این مجموعه از کار با تک‌تک افراد رضایت دارم. مفتخرم که نفس دارم و می‌توانم با علی نصیریان که یکی از بهترین بازی‌هایش را در این مجموعه می‌کند، همبازی شوم. جنس روایت کلاسیکی که این اثر دارد در کنار قاب‌بندی جمال شمس و کارگردانی محمدرضا آهنج باعث شده به ضرس قاطع بگویم که برادرجان یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های سال ۹۸ تلویزیون خواهد بود.

مجری برنامه وقتشه در شبکه نسیم می‌گوید شخصیت حنیف از خود واقعی‌اش حسابی دور است و تصریح می‌کند: اگر امضایی در بازی من می‌بینید، دلیلش اتفاقاتی است که از قبل در فیلمنامه گنجانده شده است؛ منتها در مشورت و دورخوانی با سعید نعمت‌ا… و محمدرضا آهنج به مرحله واقعی‌تر شدن می‌رسد و مدل حال و احوالش باورپذیر می‌گردد.

 


همچنین بخوانید:

عکس های بازیگران در پشت صحنه سریال برادر جان


 

بیوگرافی حسن پورشیرازی بازیگر نقش توکل در سریال برادر جان

بیوگرافی حسن پورشیرازی بازیگر نقش توکل در سریال برادر جان
بیوگرافی حسن پورشیرازی بازیگر نقش توکل در سریال برادر جان

حسن پورشیرازی در سال ۱۳۳۶ متولد شد. پورشیرازی فارغ‌التحصیل رشتهٔ بازیگری و کارگردانی است. پورشیرازی فعالیت سینمایی‌اش را با فیلم صف (۱۳۶۳ – علی‌اصغر عسگریان) به‌عنوان بازیگر و با فیلم بازی بزرگان (۱۳۶۹ – کامبوزیا پرتوی) به‌عنوان برنامه‌ریز و دستیار کارگردان آغاز کرد.

در سال ۱۳۸۸ در ششمین جشنوارهٔ فیلم دوبی، حسن پورشیرازی به‌خاطر بازی در فیلم سینمایی «کشتزارهای سپید» به کارگردانی محمد رسول‌اف بهترین بازیگر شناخته شد و جایزهٔ ویژهٔ هیئت داوران را از آن خود کرد. وی سابقهٔ برنامه‌ریز و دستیاری کارگردان را در کارنامهٔ خود دارد. مهناز افضلی (بازیگر) همسر پورشیرازی است.

 

بیوگرافی آفرین عبیسی بازیگر نقش الفت در سریال برادر جان

بیوگرافی آفرین عبیسی بازیگر نقش الفت در سریال برادر جان
بیوگرافی آفرین عبیسی بازیگر نقش الفت در سریال برادر جان

آفرین عبیسی با نام واقعی صغرا عبیسی ۲۲ اسنفد ۱۳۳۳ در لاهیجان به دنیا آمد. عبیسی فارغ التحصیل دیپلم ادبی است. او بازیگری را قبل از انقلاب با شرایط آن زمان شروع کرد. این بازیگر در ۱۷ سالگی ازدواج کرده و سه فرزند دارد. اولیم فیلم آفرین عبیسی بعد از انقلاب «کودک و سرباز» بود.

این بازیگر در سال ۱۳۴۹ با فیلم طوقی مرحوم علی حاتمی چهره اش شناخته شد سپس در سال ۱۳۵۰ ابتدا با فیلم کاکو بکارگردانی شاپور قریب و سپس فیلم پل بکارگردانی خسرو پرویزی بازی کرد.

عبیسی بعد از ۲۸ سال دوری از بازیگری در سال ۱۳۷۸ با تشویق پسرش محمدامین دوباره به عرصه بازیگری بازگشت، او با فیلم کودک و سرباز بکارگردانی رضا میرکریمی به سینما بازگشت.

در سال ۷۹ فیلم همسر دلخواه من را بازی کرد سپس در همین سال با فیلم شهرت ایرج قادری خوش درخشید و با فیلم نیمه پنهان سال ۱۳۸۰ تهمینه میلانی توانایی خود را به اثبات رساند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا