چهره هاسلبریتی ایرانی

بیوگرافی سروش لشکری خواننده ایرانی رپ فارسی ملقب به هیچکس + عکس

سروش لشکری با نام هنری هیچ کس از نخستین خوانندگان رپ فارسی و از پیشگامان «رپ خیابانی» در ایران است و شهرت او جهانیست. از او به عنوان پدر رپ فارسی یاد شده است.

بیوگرافی هیچکس:

سروش لشکری ملقب به هیچکس متولد ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۴ می باشد. هیچکس فرزند پسر یک خانواده ۵ نفری است. پدر او اصالتاً اهل همدان است، هیچکس تا ۲ سالگی در آلمان بزرگ‌ شد و پس از آن به ایران بازگشتند. او ساکن محله ونک تهران بود.  هیچکس دانشجوی رشته زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار بوده، اما درس خود را نیمه‌کاره رها کرد ولی بر طبق گفته‌هایش در توئیتر هم اکنون مشغول تحصیل در رشته روانشناسی و جامعه‌شناسی است. هیچکس اکنون در لندن زندگی می‌کند.

سروش لشگری با نام هنری هیچ کس از نخستین خوانندگان رپ فارسی در ایران است

هیچ کس لشگری به خاطر صدای خشن و خاص خود مورد توجه همه ی علاقه مندان به موسیقی رپ است. هیچ کس از اواخر سال ۸۸ به انگلستان رفت و در تورهای مختلفی در کشورهای مختلف شرکت کرد. او در خارج از کشور اهنگ های زیبایی از خود به یادگار گذاشت.

هیچ کس متن ترانه‌هایش را خودش می‌سراید. ترانه‌های او آکنده از اصطلاحات و تکیه‌کلام است، و استفاده از ادبیات خیابانی و کوچه‌بازاری، موسیقی او را برای عامه قابل‌فهم و جذاب کرده‌است.

سروش لشکری دلیل انتخاب نام هیچ‌کس را این گونه بیان کرده‌است:

دلیل انتخاب اسم هیچ‌کس هم این بود که می‌خواستم یک تضادی ایجاد کنم با تأثیری که می‌خواهم بگذارم و حرف‌هایی که می‌زنیم. هیچ‌کس نماد هیچ چیز نیست و من این را دوست دارم.

صامت و لیبل ۰۲۱ از اولین گروه های رپ فارسی است که او همراه با رضا پیشرو تاسیس کرده است. گروه ملتفت نیز گروهی است که او راه اندازی کرده و خود نیز سر پرست این گروه است. علی قاف، داریوش سرباز، فدایی و مهدیار اقاجانی از اعضای این گروه هستند.

هیچ‌کس در ابتدا کارش را با بازخوانی ترانه‌های انگلیسی آغاز کرد، اما با استقبال چندانی مواجه نشد. هیچ‌کس به همراه سالومه ام‌سی آهنگ چشمارومن از ۲pac در سال ۸۲ بازخوانی کردند و این اثر شروعی تازه در موسیقی زیرزمینی داشت و به دنبال این کار خوانندگان زیادی به طرف رپ فارسی کشیده شدند.

این اثر جز اولین ترک‌های رپ فارسی به یاد می‌آید که یه نوع سبک جدید بود در زمانی که آهنگساز و امکاناتی نبود که رپرهای ایرانی برای تولید آثار خود از آن استفاده کنند.

هیچ‌کس در تولید و نشر آثار هنرمندان زیرزمینی نقش مهمی را ایفا کرد و همین کارها باعث شد که لقب پدر خوانده به او بدهند و در پی آن دیاکو و رضا پیشرو آهنگی به نام پدر خوانده را منتشر کرده و به هیچ‌کس تقدیم کردند.

هیچ‌کس آلبوم زیرزمینی جنگل آسفالت را در سال ۱۳۸۵ با آهنگسازی مهدیار آقاجانی منتشر کرد. انتشار این آلبوم که حال و هوایی خیابانی داشت و موضوع ترانه‌های آن مشکلات اجتماعی ایران بود، نام هیچ‌کس را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت و او را به موفق‌ترین خواننده رپ ایران تبدیل کرد. تک‌آهنگ یه مشت سرباز شهرت جهانی را برای هیچ‌کس به ارمغان آورد، در ویدئو این آهنگ پیشرو، علی قاف، بهرام، ریویل، مهدیار آقاجانی و… به صورت افتخاری حضور دارند.

 

اولین موزیک ویدئوی رپ فارسی :

مهرک گلستان، خواننده رپ مقیم لندن ملقب به ریویل، از طریق اینترنت و با واسطه خواننده رپی به نام دیو، با هیچ‌کس آشنا شد و در سفر خود به تهران با او دیدار کرد. ریویل در این باره گفته‌است:

بعد از آشنایی با هیچ‌کس از سبک کارش خیلی خوشم امد و اولین‌بار در میدان ونک با هم قرار گذاشتیم. با هم قرار گذاشتیم که با هم آهنگ رپ بخونیم که توش موسیقی سنتی هم باشه. با همکاری چندین نوازنده سازهای ایرانی اومدیم این کارو انجام دادیم و ویدئوهاش رو خودمون فیلمبرداری کردیم.

هیچ‌کس و ریویل چندین ترانه را با هم اجرا کردند که ترانهٔ «تیریپ ما» با نماهنگ سیاه‌وسفیدی که شامل صحنه‌هایی از قلیانکشی و رقص قمه در خیابان‌های تهران بود در اینترنت معروف شد.

آلبوم های هیچ‌کس:

جنگل آسفالت (۱۳۸۵)

انجام وظیفه (۱۳۸۹)

خلافکار (۱۳۹۲)

مجاز (۱۳۹۳)

تک آهنگ های هیچ‌کس:

دستاشو مشت کرده  ۱۳۹۸

گریه داره۱۳۹۵

تف ۱۳۹۴

فیروز۱۳۹۳

بنگ۱۳۹۲

موی پریشون ۱۳۹۲

چی شنیدی؟ فدائی (با همراهی هیچ‌کس) ۱۳۹۱

چرا بدی؟ زدبازی (سهراب اِم جِی. مهراد هیدن) با همکاری هیچ‌کس ۱۳۹۱

جوون و خام(با همراهی قاف. کول جی رپ و ریویل)۱۳۹۱

عاشقم ۱۳۹۱

من اگه تو نباشی ۱۳۹۱

اون مثل داداشم بود۱۳۹۰

تیریپ ما (با همراهی ریویل) ۱۳۹۰

بجنگ مثلِ ۱۳۹۰

انجام وظیفه۱۳۸۹

ما از اوناشیم۱۳۸۹

نفرت ۱۳۸۹

واقعی تر از مستند ۱۳۸۸

Long Live Palastine Lowkey (با همراهی هیچ‌کس، ریویل و رپران خاورمیانه) ۱۳۸۸

یه روز خوب میاد۱۳۸۸

یه مشت سرباز۱۳۸۷

واسه هر ایرانی (با همراهی سامان ویلسون) ۱۳۸۴

تو مستی (با همراهی حصین و انزو) ۱۳۸۴

کمک(با همراهی یاس)۱۳۸۴

برو جلو (با همراهی پیشرو) ۱۳۸۴

بازم کلان (با همراهی پیشرو)  ۱۳۸۶

دیوونهپیشرو (با همراهی هیچ‌کس)۱۳۸۴

جیب بابا(با همراهی پیشرو)۱۳۸۷

تماس کاریش نکن (با همراهی پیشرو، قاف، تتلو، مسعود سعیدی) ۱۳۸۵

وجدان (با همراهی ۰۲۱) ۱۳۸۳

Red eye(با همراهی ۰۲۱)۱۳۸۳

خاطره (با همراهی ۰۲۱) ۱۳۸۳

برو بکس با ما باشید (با همراهی ۰۲۱) ۱۳۸۴

بس کن (با همراهی ۰۲۱) ۱۳۸۴

میکروفون (با همراهی سینا تهم)  ۱۳۸۴

تیریپ ما (با همراهی ریویل) ۱۳۸۳

گفتم(با همراهی ۰۲۱)۱۳۸۳

مایه بده  (با همراهی ۰۲۱)۱۳۸۳

بکس سروش۱۳۸۳

مثل مار۱۳۸۳

چشما رو من(با همراهی سالومه ام‌سی)۱۳۸۳

مست مست ۱۳۸۱

هومن۱۳۸۱

بکس خلاف ۱۳۸۱

هیچ‌کس ریویل(با همراهی ریویل)۱۳۸۰

هیچ‌کس۱۳۷۹

پرچم  ۱۳۷۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا