اخبار داغ

بیوگرافی علیرضا تنگسیری فرمانده جدید نیروی دریایی سپاه+عکس

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

بیوگرافی علیرضا تنگسیری فرمانده جدید نیروی دریایی سپاه+عکس

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

سیاسی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در حکمی  دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری را به سمت فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

متن حکم فرمانده کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری
بنا به پیشنهاد فرمانده کل سپاه و نظر به تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به سمت فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می‌کنم.
بهره‌گیری از کارکنان متدین و انقلابی، ارتقاء آموزش و مهارت‌ها و تجهیزات و امکانات دریایی و اشراف اطلاعاتی توام با رشد روزافزون توان و آمادگی‌های رزمی، تعالی معنوی و بصیرتی، توجه به نیازهای معیشتی با رویکرد ساخت نیروی دریایی متحرک و رو به رشد تراز انقلاب اسلامی، در تعامل اثربخش و هم‌افزا با خانواده بزرگ سپاه و بسیج و بخش‌های ذیربط لشکری و کشوری در امور دریای مورد انتظار است.
از تلاش‌ها و خدمات خالصانه دریادار پاسدار علی فدوی در طول دوره مسئولیت تشکر و قدردانی می‌کنم.
سعادت همگان را از خداوند متعال خواهانم.
سید علی خامنه‌ای
۱ شهریورماه ۱۳۹۷

نیروی دریایی سپاه (ندسا) به پیشنهاد سرلشکر پاسدار محسن رضایی و فرمان امام خمینی(ره) و به فرماندهی حسین علایی در سال ۱۳۶۴ تشکیل شد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سرعت با استراتژی قایقهای تندرو در عملیات‌های مختلف جنگ از جمله والفجر ۸ فتح اسکله الامیه درگیری با نیروی دریایی آمریکا توسط نادر مهدوی در مهر ۱۳۶۶ وهمچنین گشتهای پراکنده در خلیج فارس و تنگه هرمز به تجربه اندوزی پرداخت و آرام آرام به یک نیروی تاثیرگذار تبدیل گشت.

در سال ۶۹ علی شمخانی به فرماندهی مشترک نیروی دریایی ارتش و سپاه منصوب شد و برای بازسازی توان تحلیل رفته آنها تلاش کرد. در این زمان تسلیحاتی چون شناور تندرو هودونگ، موشکهای دریایی سی-۸۰۲ و c۷۰۱ و کرم ابریشمFL۱۰، قایق‌های تندرو تهاجمی و… به سازمان رزم نیروی دریایی پیوست.

در دوران فرماندهی سرلشکر صفوی بر سپاه و دریادار صفاری این نیرو بهتر شد.

ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه در سرخه حصار تهران می‌باشد.

لازم به ذکر است به دلیل شرایط خاص جزیره ابوموسی و مشکلات موجود با امارات بر سر مالکیت آن حفاظت از آن توسط سپاه به شدت انجام می‌شود و اطراف آن به یک دژ موشکی هدایت شونده خودکار و پدافندی سنگین مجهز شده‌ است.

این نیرو هم اکنون دارای بیش از ۱۰۰۰ قایق فوق سریع کلاس عاشورا، طارق، و ذوالجناح است. کنترل دریایی خزر و عمان نیز به ارتش واگذار شده‌است.

فرماندهی این نیرو با حکم فرماندهی کل قوا از اول شهریور ماه ۱۳۹۷  بر عهده سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری قرار گرفت.

وی پیش از این جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه بود.

در صورت بیوگرافی کاملتری از ایشان در همین پست اطلاع رسانی خواهد شد.

سردار تنگسیری قدرت مردم و جوانان انقلابی ملت در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نشأت گرفته از قدرت توکل و ایمان به خدا توصیف کرد و ادامه داد: دشمن ممکن است مدرن ترین ابزار جنگی را در اختیار داشته باشد اما برابر اراده برگرفته از ایمان فرزندان این ملت، چاره ای جز ترس، تمکین و ناکامی نداشته و ندارد.

دریادار تنگسیری گفت: اگر اقتدار، توانمندی، عقلانیت و خویشتن داری جمهوری اسلامی ایران نبود، دامنه جنگ حامیان داعش به خلیج فارس کشیده می شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: باید جنایت‌هایی را که آمریکایی‌ها در ایران و منطقه خلیج فارس انجام داده‌اند با کار فرهنگی و هنری بازگو کنیم تا جوانان با این واقعیت‌ها بیشتر آشنا شوند.

سردار تنگسیری خاطر نشان کرد: در شرایطی که آمریکا در دوره جنگ تحمیلی برای برهم زدن معادله قدرت به نفع رژیم صدام مستقیما وارد جنگ با ایران شد، رزمندگان ما در دریا، آمریکا را از ورود نسنجیده به این جنگ، پشیمان کردند.

وی افزود: ناکامی آمریکا در این رویارویی مستقیم و حماسه سازی قهرمانانی همچون شهید مهدوی، شهید دارا و شهید رییسی در حالی رقم خورد که سطح توانمندی دریایی ما پیشرفت چندانی نکرده بود.

سردار علیرضا تنگسیری در ادامه گفت: ما امروز در حالی یاد و خاطره شهدای خلیج فارس را گرامی می داریم که در پرتو ایمان، مجاهدت، حماسه سازی و خداباوری آنان و استمرار راهشان طی سال های پس از جنگ تحمیلی تا کنون، به سطحی از اقتدار و توانمندی دست پیدا کرده ایم که خیال ماجراجویی در منطقه خلیج فارس از دشمن سلب شده است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: امروز به تعبیر یکی از فرماندهان ناوگان پنجم آمریکا، قایق های تندرو سپاه به کابوسی برای دشمن تبدیل شده است.

این پست توسط بخش سیاسی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

بیوگرافی علیرضا تنگسیری فرمانده جدید نیروی دریایی سپاه+عکس

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا