چهره هاسلبریتی خارجی

بیوگرافی کامل آنتونی استوکس و همسرش+ عکس جدید خصوصی و پیج اینستاگرام

زندگینامه کامل آنتونی استوکس+ زندگی شخصی

در این مطلب از بیوگرافی کامل آنتونی استوکس نوشته ایم. مهاجم ایرلندی که معروف است در مدت زمان کم تیم های زیادی عوض می کند! استوکس طی دو فصل احیر در ۵ تیم بازی کرده است. او در لیگ ایران برای باشگاه تراکتور تبریز نیز بازی کرده و گل های مهمی به ثمر رسانده است. هواداران تبریزی از این مهاجم خاطرات خوبی دارند. استوکس از نیم فصل در تیم پرسپولیس حضور خواهد داشت.

بیوگرافی کامل آنتونی استوکس
بیوگرافی کامل آنتونی استوکس

آنتونی استوکس ۲۵ ژوئیه ۱۹۸۸ در شهر دوبلین پایتخت کشور ایرلند متولد شده است. از مهمترین باشگاه هایی که این مهاجم گلزن در آنها حضور داشته می‌توان به سلتیک اسکاتلند و آرسنال انگلیس اشاره کرد. آنتونی استوکس با قد ۱۸۵ سانتیمتردر سرزنی تبحر ویژه ای دارد. او همچنین مهاجم پا به توپی است و توانایی دریبللینگ بالایی هم دارد.

استوکس به مانند بسیاری از فوتبالیست های منطقه شمال اروپا، فیزیکی و قدرتی است. همین خصوصیت به او کمک می کند تا در طول بازی فشار زیادی به مدافعان حریف بیاورد.

آرسنال؛ سکوی پرتاب استوکس

استوکس در سال ۲۰۰۲ با تیم جوانان شلبورن اولین گام خود را در فوتبال برداشت و بعد از یک سال به تیم جوانان آرسنال رفت. حضور در آکادمی آرسنال برای استوکس، حکم سکوی پرتاب داشت و وی توانست نظز آرسن ونگر به خود جلب کند. در ۱۶ سالگی وارد لیگ‌کاپ انگلیس شد و در خط حمله آرسنال جای گرفت.

استوکس با تیم جوانان آرسنال موفق شد پله های ترقی را طی کند و مورد توجه مسئولان و مربیان تیم بزرگسال آرسنال قرار بگیرد و به همین دلیل به تیم بزرگسالان آرسنال پیوست و چند بازی برای این تیم به میدان رفت و در دقایق پایانی وارد زمین می شد. اما به دلیل اینکه بیشترین نیمکت نشینی به صورت قرضی تیم فالکیرک رفت ۱۶ بازی برای این به میدان رفت و ۱۴ گل را هم به ثمر رساند.

گرانترین نوجوان فوتبال انگلیس

استوکس در سال ۲۰۰۷ با رقمی در حدود ۲ میلیون پوند که در آن مقطع او را به گران‌ترین بازیکن نوجوان فوتبال انگلیس تبدیل کرد، به تیم ساندرلند در لیگ انگلستان رفت. این مهاجم ۳۸ بازی برای این تیم انجام داد و ۵ گل را هم به ثمر رساند. البته استوکس معمولا در دقایق پایانی وارد زمین می شد و در همین دقایق کوتاه عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت. استوکس در سال ۲۰۰۹ به تیم ملی هیبرنین ۴۰ بازی برای این تیم انجام داد و ۲۲ را هم به ثمر رساند.

وی در سال ۲۰۱۰ وارد تیم سلتیک اسکاتلند یکی از مهمترین و معروفترین تیم‌های کشور اسکاتلند شد بیشترین بازی‌ها را برای این تیم انجام داد. ۱۳۵ بار وارد زمین شد برای تیم سلتیک ۱۵۸ قانون را هم به ثمر رساند. یک سال هم به بلکبرن رفت اما آنجا عملکرد خوبی نداشت و هر دو طرف از بستن قرارداد پشیمان شدند. او حتی به آپولون یونان هم رفت اما آنجا به دلیل مشکلات انضباطی اخراج شد.

این بازیکن تجربه حضور در تیم ملی ایرلند را هم در کارنامه ورزشی خود دارد او در سال ۲۰۰۶ در تیم زیر ۲۱ سال جمهوری ایرلند موفق شد ۱۰ بار به میدان رفته و ۵ گل را هم به ثمر برساند و در سال ۲۰۰۷ به تیم اصلی جمهوری ایرلند دعوت شد و ۹ بازی ملی را در کارنامه خود دارد.

آنتونی استوکس
آنتونی استوکس

 

تبریزی ها هوادار سرسخت استوکس

او سپس به هیبرنیان بازگشت. مهاجمی که در اسکاتلند لقب آقای گل را از رسانه‌ها دریافت کرد، نیم فصل بازی در لیگ یونان و باشگاه آپولون اسمیرنیس، پایان کار استوکس در فوتبال اروپا بود. چرا که او به درخواست جان توشاک و بعد از توافق با تراکتورسازی به ایران آمد تا برای این باشگاه تبریزی بازی کند.

آنتونی استوکس در سال ۲۰۱۸ به ایران آمد برای تیم تراکتور به میدان رفت بازی های او برای تیم تراکتور تقریباً موفقیت آمیز بوده است و ۲۳ بار برای این تیم به میدان رفته و ۱۱ برنز را هم به ثمر رساند. تماشاگران تبریزی از بازی استوکس بسیار راضی بودند و همیشه حضور طولانی مدت این مهاجم را از مدیران باشگاه خواستار می شدند.

نام آنتونی استوکس از آنجا بر سر زبان ها افتاد که در پیروزی ۶ بر صفر تراکتورسازی در تبریز برابر استقلال خوزستان توانست ۴ گل به ثمر برساند و اصطلاحا پوکر کرد. آنتونی با زدن این ۴ گل در آن مقطع از لیگ به صدر جدول گلزنان لیگ برتر رفت و آقای گل لیگ شد.

فسخ قرارداد با آدانا اسپور

استوکس بعد از حضور در تراکتور به باشگاه آدانا اسپور در لیگ ترکیه پیوست. او با این تیم قراردادی ۳ ساله بسته بود اما بعد از گذشت نیم فصل مسئولان باشگاه تصمیم گرفتند قراردادشان را با استوکس فسخ کنند. مهاجم ایرلندی برای آدانا تنها ۶ بازی انجام داد و یک گل به ثمر رساند.

زندگی پرحاشیه مرد ایرلندی

از زندگی شخصی استوکس اطلاعات زیادی در دسترس نیست. او دو فرزند پسر دارد و از همسرش جدا شده است. چند سال قبل اما دو اتفاق عجیب باعث شد تا او مدتها در حاشیه قرار بگیرد. در سال ۲۰۱۳ استوکس در کلوپی شبانه در دوبلین حضور پیدا می کند. استوکس به خاطر کتک کاری با چند نفر در پارکینگ این کلوپ به راه می اندازد، با جرمیه سنگینی از سوی دادگاه مواجه می شود. دو سال حبس تعلیقی به همراه پرداخت سنگین غرامت و هزینه پزشکی فردی که او را مورد ضرب و شتم قرار داده بود، نتیجه حواشی استوکس در این سال بود. او چندی بعد با نامزد خود و مادر وی نیز دچار مشاجره شده و در نهایت آنها را نیز مورد ضرب و شتم قرار می دهد!


پیج اینستاگرام

instagram.com/stoksey.10


جدیدترین عکس ها

استوکس
استوکس
اطلاعاتی از بیوگرافی کامل آنتونی استوکس
اطلاعاتی از بیوگرافی کامل آنتونی استوکس

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا