گوناگون

تاریخ دقیق آغاز سال ۲۰۲۱ و میلاد حضرت عیسی مسیح در تقویم سال ۹۹ چه روزی است؟

روز کریسمس ، میلاد حضرت مسیح و آغاز سال نو میلادی از مهمترین مناسبت های تقویم در دنیا می باشد که اغلب مردم با دین مسیح و دارای تقویم میلادی آنرا جشن می گیرند ، ما نیز تاریخ دقیق آغاز سال ۲۰۲۱ و میلاد حضرت عیسی مسیح در تقویم سال ۹۹ را مورد بررسی قرار داده ایم .

تاریخ دقیق آغاز سال ۲۰۲۱ و میلاد حضرت عیسی مسیح در تقویم سال ۹۹ چه روزی است؟

تاریخ دقیق آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی در تقویم :

 

همه ساله آغاز سال نو میلادی مصادف است با روز ۱۱ دی ماه اما سال ۱۳۹۹ به دلیل کبیسه بودن متفاوت است با سال های گذشته ، بنابراین :

تاریخ آغاز سال ۲۰۲۱ ( ۱ ژانویه ) در تقویم شمسی برابر است با :

روز جمعه ۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۹

همچنین در تقویم قمری برابر است با:

۱۷ جمادی الاول سال ۱۴۴۲

و همچنین تاریخ دقیق روز میلادحضرت عیسی (ع) که مصادف است با جشن کریسمس در تقویم برابر است با :

جمعه ۵ دی ماه سال ۱۳۹۹

تاریخ دقیق روز میلادحضرت عیسی (ع) و جشن کریسمس در تقویم قمری برابر است با :

۱۰ ماه جمادی الاولی سال ۱۴۴۲

تاریخ دقیق روز میلادحضرت عیسی (ع) و جشن کریسمس در تقویم میلادی برابر است با :

۲۵ دسامبر ۲۰۲۰

تفاوت جشن کریسمس و جشن سال نو :

روز به دنیا آمدن حضرت عیسی مسیح را روز کریسمس می نامند می‌شود که پیروان دین مسیح در سرتاسر دنیا، آن را جشن می‌گیرند. کریسمس بزرگ‌ترین جشن مسیحیان در سراسر جهان است. در کشورهای مختلف دنیا جشن کریسمس را با نمادهایی ویژه و سنت‌های متداول برگزار می‌کنند. در کشورهایی که دین رسمی مردم آن‌ها مسیحیت است، جشن کریسمس به‌شکل گسترده و با مراسم و آداب و رسوم خاص انجام می‌شود؛ اما در دیگر کشورها نیز پیروان این دین، جشن کریسمس را در کلیساها و کنار یکدیگر برگزار می‌کنند.

برای مسیحیان، جشن کریسمس، مراسمی مذهبی و در عین حال، فرهنگی به شمار می‌رود. اهمیت بالای جشن کریسمس تا اندازه‌ای است که بسیاری از مسیحیانآن را برابر با جشن سال نو مسیحی می‌دانند و دیگر مردم جهان نیز، گاهی این دو را یکی می‌دانند.

جشن سال نو میلادی همان طور که از نامش بر می‌آید، در زمان شروع سال جدید میلادی بر پا می‌شود . کشورهایی مانند چین، هند، سریلانکا، اتیوپی و بسیاری از کشورهای آسیایی دیگر، به‌دلیل تنوع ادیان، مراسم سال نو متفاوتی از کشورهای دیگر دارند. به‌طور کلی می‌توان گفت، در بین کشورهای با جمعیت بالای مسیحی، تاریخ شروع سال نو میلادی در دوره تعطیلی کریسمس برگزار می‌شود. در این کشورها، شب یکم ژانویه در آخرین روز از ماه دسامبر را، شب سال نو میلادی می‌دانند و ساعت ۱۲ شب را زمان شروع سال جدید اعلام می‌کنند. در حقیقت شب سال نو میلادی برابر با روز هفتم کریسمس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا