کلیپ داغ

تاکسی پرنده چطور کار می کند؟+ فیلم اولین پرواز تاکسی پرنده

این روزهای آسمان بسیاری از شهرهای مشهور دنیا شاهد پرواز تاکسی پرنده است. پدیده ای که نیاز آن با گسترش شهرها و معضل ترافیک به شدت احساس می شود. شرکت تاکسی آنلاین “اوبر” (Uber) یکی از پیشروها در زمینه ساخت تاکسی پرنده است.

 اوبر می‌گوید تاکسی‌های پرنده این شرکت می‌توانند از سال بعد پروازهای آزمایشی خود را برای اولین بار در ملبورن استرالیا و دالاس و لس‌آنجلس آمریکا آغاز کنند.

اوبر که در حال توسعه تاکسی‌های پرنده برای حمل و نقل مسافران است امروز ضمن انتشار نخستین تصاویر از اتاق این تاکسی‌های پرنده اعلام کرد شهر ملبورن استرالیا را به دو شهر دالاس و لس‌آنجلس برای عملیاتی شدن تاکسی‌های پرنده اضافه کرده است.

بسیاری از نام‌های بزرگ مانند بوئینگ، بل، دایملر و استون مارتین همراه با تعدادی از استارتاپ‌های جدید مانند “ولوکوپتر”(Volocopter) و “لیلیوم”(Lilium) در حال حرکت به سمت توسعه تاکسی‌های پرنده هستند.

ایده کلی این است که مردم بتوانند برای سفرهای کوتاه شهری و اجتناب از ترافیک در سطح خیابان و کاهش آلودگی در مراکز شهر از طریق گوشی‌های هوشمند خود اقدام به فراخوانی تاکسی‌های پرنده خودران و بدون خلبان کنند.

شرکت “اوبر” با توسعه “اوبر ایر”(Uber Air) از سال ۲۰۱۶ به دنبال رسیدن به این هدف است. این شرکت به دنبال ساخت یک هوانورد برقی با قابلیت صعود و فرود افقی(eVTOL) است که مردم را میان ایستگاه‌های مخصوص تاکسی‌های پرنده موسوم به “Skyports” جابجا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا