سلامت

برای تعیین جنسیت جنین چه چیزهایی بخوریم؟

اگرچه تاثیر رژیم غذایی بر تعیین جنسیت جنین هنوز در حد یک فرضیه است، اما نشانه‌هایی هم برای اثبات آن وجود دارد و افرادی که رژیم‌های توصیه شده را رعایت می‌کنند تا حدودی می‌توانند به نتیجه مطلوب‌شان برسند.

تعیین جنسیت
دکتر مریم شیرمستی با بیان این مطلب گفت: تعیین جنسیت جنین توسط مرد صورت می‌گیرد. چنانچه فضایی درون بدن مادر ایجاد شود که لقاح کروموزم Y را راحت‌تر کند، جنین پسر و اگر لقاح کروموزم X راحت شود، جنین دختر خواهد بود.

به گفته این کارشناس تغذیه، مصرف غذاهایی که محیط بدن مادر را قلیایی می‌کند، جنین را به سمت پسر شدن می برد و غذاهایی که محیط را اسیدی کند باعث دختر شدن جنین خواهد شد.
به گفته او افرادی که فرزند پسر می‌خواهند باید کلسیم را در برنامه غذایی کاهش دهند و از سدیم و پتاسیم بیشتر استفاده کنند. اما در صورتی که به دنبال داشتن فرزند دختر هستید، باید این رژیم غذایی را برعکس انجام دهید.
برای پسر شدن فرزند باید مصرف لبنیات را محدود کرد و برای دختر شدن فرزند باید لبنیات زیادی مصرف کرد.
این کارشناس تغذیه بادام، گردو، لوبیا سبز، رازیانه، گل کلم و … را از جمله مواد غذایی دانست که برای پسر شدن جنین منع مصرف دارد اما به دختر شدن جنین کمک می‌کند.
شیرمستی گفت: افرادی که فرزند پسر می خواهند باید از نمک، انواع سبزیجات، مرکبات، عدس، انجیر، کنسرو ماهی، فلفل سیاه، دسرهای بدون شیر و … بیشتر استفاده کنند. برای دختر شدن جنین باید همه موارد گفته شده برعکس رعایت شود.
این رژیم‌های غذایی باید از سه ماه پیش از بارداری توسط مادر رعایت شود./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا