چهره هاسلبریتی خارجی

ثروتمندترین پردرآمدترین بازیگر مرد سینمای جهان ۲۰۲۰ + عکس و بیوگرافی

ثروتمندترین پردرآمدترین بازیگر مرد سینمای جهان ۲۰۲۰ به همراه عکس و بیوگرافی این بازیگر همچنین معرفی پولدارترین بازیگر سینمای دنیا و اطلاعات تکمیلی در این مطلب. عنوان پردرآمدترین بازیگر سینمای جهان دوباره به دواین جانسون رسید. او در ۱۲ ماه نزدیک به ۹۰ میلیون درآمد داشت. رایان رینولدز، مارک والبرگ، بن افلک و اکشی کومار دیگر بازیگران حاضر در فهرست پردرآمدترین بازیگران مرد جهان هستند.

پردرآمدترین بازیگر مرد سینمای جهان
پردرآمدترین بازیگر مرد سینمای جهان

یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد ستاره‌های سینما در این مدت بازی در محصولات نتفلیکس بوده است. از مجموع بیش از نیم میلیارد دلار درآمد بازیگران مرد در این ۱۲ ماه، چیزی حدود یک چهارم سهم پرداختی نتفلیکس است.

دواین داگلاس جانسون ۲ مه ۱۹۷۲ در هایورد کالیفرنیا به دنیا آمد. جانسون با لقب ورزشیِ راک هنرپیشه، تهیه‌کننده فیلم و کشتی‌گیر حرفه‌ای پیشین آمریکایی است. جانسون یکی از برترین ستارگان تاریخ کشتی حرفه‌ای به‌شمار می‌رود که در طول فعالیت‌اش در دبلیودبلیوئی به قهرمانی‌های گوناگون دست پیدا کرد. او همچنین یکی از موفق‌ترین و پردرآمدترین بازیگران جهان است، به گونه‌ای که فیلم‌های او در سراسر جهان براساس باکس آفیس بیش از ۱۰٫۵ بیلیون دلار تا سال ۲۰۲۰ فروش داشته‌است. جانسون در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ از سوی مجله تایم ۱۰۰ به عنوان یکی از ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار جهان معرفی شد.

او در دانشگاه میامی، فوتبال آمریکایی را فراگرفت و در یک دوره مسابقات ملی برنده شد، سپس در تیمی در لیگ برتر بازی کرد. در سال ۱۹۹۵ جانسون لیسانس خود را در رشته جرم‌شناسی و فیزیولوژی از دانشگاه میامی دریافت کرد و فارغ‌التحصیل شد. او وقتی از تیم دانشگاهی فوتبال آمریکایی اخراج شد، در سال ۱۹۹۶ به تمرین کشتی کچ روی آورد. در ۱۹۹۷ او مانند پدرش راکی جانسون به یک کشتی‌گیر حرفه‌ای تبدیل شد. جانسون اولین قهرمانی خود را در دبلیو. دبلیو. ای در ۱۹۹۸ کسب کرد. او تا ۲۰۰۴ در این رشته فعالیت کرد و پس از چند سال دوری، در ۲۰۱۱ بار دیگر در دبلیودبلیوئی به رقابت پرداخت. او هنگام کناره‌گیری از این رشته در ۲۰۱۹، دو قهرمانی قاره‌ای، دو قهرمانی تگ تیم جهان و ۱۰ قهرمانی انفرادی جهان را به دست آورد و یکی از پرطرفدارترین و بهترین اعضای این رشته شد.

جانسون از سال ۱۹۹۹ به حرفه بازیگری در سینمای هالیوود و تلویزیون روی آورد. فیلم‌هایی مانند پادشاه عقرب، سربلند (۲۰۰۴) و مختصر و مفید او را به عنوان یک بازیگر به شهرت رساند. از دیگر فیلم‌های معروف و موفق او نقشه بازی، اسمارت را بگیر، مسابقه تا کوه جادوگران، پری دندان، سریع‌تر، سریع و خشمگین ۵ و ۶ و ۷، سفر ۲: جزیره اسرار آمیز، هرکول، جی. آی. جو: تلافی، جومانجی: به جنگل خوش آمدید و جومانجی: مرحله بعدی، رمپیج، آسمان خراش و هابز و شاو هستند. او همچنین در سریال‌های تلویزیونی مانند بالرز درخشیده‌است.

جانسون در ۳ مه ۱۹۹۷ با دنی گارسیا ازدواج کرد. دختر آن‌ها سیمون در اوت ۲۰۰۲ به دنیا آمد. در سال ۲۰۰۷ دواین جانسون و دنی گارسیا از هم جدا شدند. بعد از آن در سال ۲۰۱۹ جانسون با لورن هاشین دختر سیب هاشین (موسیقی دان آمریکایی) ازدواج کرد که حاصل آن دو دختر بود. در ۲۰۱۴ جانسون خانه ای در ساوت‌وست رنچز واقع در ایالت فلوریدا و یک خانه در لس آنجلس کالیفرنیا خریداری کرد. وی همچنین صاحب یک مزرعه در ویرجینیا است. در ۲۰۲۰ دواین جانسون اعلام کرد دخترش سیمون آموزش کشتی کج را در مراکز دبلیو دبلیو ای آغاز کرده و با این شرکت قرارداد بسته‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا