اخبار داغ

جریمه ۲ میلیون یورویی فیسبوک در آلمان

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری آذر

مقامات قضایی آلمان، شرکت فیسبوک را به دلیل یک پخش یک سخنرانی تنفرآمیز در صفحات خود ۲ میلیون یورو (۲٫۳ میلیون دلار) جریمه کردند.

مقامات قضایی فدرال روز سه‌شنبه اعلام کردند که شرکت فیسبوک از قوانین مبتنی بر جلوگیری از پخش سخنان تنفرآمیز در صفحات خود تخطی کرده و به همین دلیل جریمه شده است. آنها  اعلام کردند این قوانین را به صورت شفاف به تمام شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند و وکلای آنها تضمین داده بودند که جلوی پخش هرگونه تصویر، نوشته یا فایل‌صوتی تنفرآمیز را خواهند گرفت اما شرکت فیسبوک در انجام این کار سستی به خرج داده و به همین دلیل جریمه شده است.

آنها اعلام کردند فیسبوک به احتمال زیاد،‌ تعداد واقعی شکایت‌هایی که طی سال ۲۰۱۸ از این شرکت به دلیل پخش سخنان یا تصاویر تنفرآمیز یا مشکوک به این موارد شده را اعلام نکرده است. این موارد به طور خاص شامل مسائل مربوط به ضدیت با ادیان (به خصوص یهودیان)، تنفر از اشخاص براساس ملیت، نژاد، رنگ پوست، قومیت و یا زبان آنهاست.

براساس این اطلاعیه هنوز نواقصی در زمینه آموزش مسائل مربوط به جلوگیری از پخش موارد تنفرآمیز به کارکنان فیسبوک وجود دارد که باید برای رفع آنها تلاش شود. در این زمینه به طور خاص به برداشت‌های چندوجهی از کلمات در زبان‌های مختلف و آموزش بیشتر به کارکنانی که وظیفه پردازش و تفکیک شکایات را برعهده دارند اشاره شده است.

وکلای شرکت فیسبوک هنوز درمورد این جریمه، تشکیل پرونده برای تجدیدنظر در حکم صادره یا چگونگی پرداخت آن بیانیه‌ای صادر نکرده‌اند.

منبع: آسوشیتدپرس، نیویورک تایمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا