چهره هاسلبریتی خارجی

جزئیات نامزدی رونی مارا و واکین فینیکس+عکس و بیوگرافی کامل

خبر نامزدی رونی مارا و واکین فینیکس بسیاری از طرفداران این دو بازیگر را غافلگیر کرد. البته آنها که از زندگی شخصی این دو با خبر بودند می دانستند مارا و فینیکس مدتهاست با یکدیگر رابطه دوستی دارند. رونی مارا، بازیگر ۳۴ ساله در فیلم های «کارول» و «دختری با خالکوبی اژدها» نقش آفرینی قابل توجهی داشت و و واکین فینیکس ۴۴ ساله بازیگر شناخته شده فیلمهای «گلادیاتور» و «Her» است.

 

 

با وجودی که این دو در فیلم محبوب Her همبازی بودند، اما آشنایی آنها برای ازدواج از ۳ سال پیش و زمان بازی در فیلم «مریم مجدلیه» آغاز شد که رونی مارا در نقش «مریم مجدلیه» و فینیکس در نقش «عیسی مسیح» ظاهر شد. واکین فینیکس بزودی با نقش جوکر به سینماها می‌آید، آن طور که از خبرها به گوش می‌رسد با نقشی تلخ و تاثیرگذار از فینیکس مواجه خواهیم شد.

 

بیوگرافی واکین فینیکس

واکین فینیکس سومین فرزند جان لی باتوم و آرلین است. او ۱ برادر ۳ خواهر به نام های ریور (رودخانه)، رین (باران)، لیبرتی (آزادی) و سامر (تابستان) و یک خواهر ناتنی از ازدواج اول پدرش به نام جودین دارد.

مادر خواکین پس از ترک خانواده اش، در کالیفرنیا با پدر خواکین آشنا شد، آن ها بعد از ازدواج به فرقه مذهبی فرزندان خدا پیوستند و شروع به سیاحت در آمریکای جنوبی کردند. حدود ۹ سال بعد از فرقه خارج شده و دوباره به کالیفرنیا برگشتند. آن ها نام فامیل خود را به فینیکس (که به معنای ققنوس می باشد) تغییر دادند تا نمادی از شروع تازه زندگی شان باشد.

خواکین در دوران کودکی نام مستعار لیف (به معنای برگ) را برای خودش انتخاب کرد، او این نام را هنگام چمن زنی با پدرش انتخاب کرده بود تا مانند خواهر و برادرانش اسمی مرتبط با طبیعت داشته باشد. اگرچه در سن ۱۵ سالگی دوباره اسمش را به خواکین تغییر داد.

خانواده خواکین وضعیت مالی مناسبی نداشت، به همین دلیل بچه ها برای کمک به تامین هزینه های مالی خانواده به اجرای نمایش های خیابانی، شرکت در رقابت های استعدادیابی، آواز و نوازندگی روی آوردند. سرانجام آیریس برتون – استعدادیاب کودکان هالیوود – جذب استعدادهای خواکین و برادر و خواهرانش شد و آن ها را وارد کارهای تبلیغاتی و تلویزیونی کرد.

خواکین فینیکس از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸ با لیو تایلر (بازیگر) رابطه داشته و بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ با توپاز پیج گرین (مدل آفریقایی) دوست بود. این بازیگر از سال ۲۰۱۳ تا اوایل ۲۰۱۵ با دی جی الی تیلز رابطه عاشقانه داشت و از اواخر سال ۲۰۱۶ با رونی مارا (بازیگر) وارد رابطه شد.

 

جزئیات نامزدی رونی مارا و واکین فینیکس
جزئیات نامزدی رونی مارا و واکین فینیکس

بیوگرافی رونی مارا

پاتریشیا رونی مارا در ۱۷ آوریل ۱۹۸۵ به دنیا آمد. مارا از سال ۲۰۰۵ شروع به بازیگری کرد و در فیلم‌هایی مانند «کابوس در خیابان الم» که نسخهٔ دوباره ساخته شدهٔ فیلم ۱۹۸۴ آن بود و «شبکه اجتماعی» درخشید و مسیر موفقیت کارنامهٔ هنری اش را با این فیلم شروع کرد.

مارا نقش «لیزبث سلندر»، شخصیت فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» نسخه سال ۲۰۱۱، به کارگردانی «دیوید فینچر» و اولین سری از سه‌گانه فیلم «سونی پیکچرز» که بر اساس سری کتاب هزاره «استیگ لارسن» ساخته شده را بازی می‌کند. مارا مورد توجه منتقدین قرار گرفت و کاندیدای «جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن» و «مراسم گلدن گلوب» برای «بهترین بازیگر زن فیلم درام» گردید و توانست به یک ستارهٔ معروف در هالیوود تبدیل شود.

«دیوید فینچر» «رونی مارا» را با بررسی بسیار زیاد و از میان بازیگران مطرح بسیاری برای ایفای این نقش طاقت فرسا انتخاب کرد. گفته می‌شود رونی مارا برای شباهت هر چه بیشتر به یک دختر ولگرد «هکر»، سختی‌های زیادی را به جان خرید، از گذراندن دوره‌های پیچیده کامپیوتری گرفته تا اقامت طولانی مدت در سوئد و رفت آمدهای شبانه در خیابان‌های سوئد.

ضمناً گفته شده‌است رونی مارا برای درک بهتر از شرایط کاراکترش در تمام طول مدت فیلمبرداری رژیم غذایی و بهداشتی بسیار نامناسبی داشته‌است، همچنین گفته شده تمام سوراخ‌های ایجاد شده بر روی بدن رونی کاملاً واقعی بوده‌اند و به هیچ وجه آرایش یا گریم نبوده‌اند.

وی پس از موفقیت در فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» به فعالیت‌های خود ادامه داد. مارا از بازی در فیلم «سی دقیقه پس از نیمه‌شب» به کارگردانی «کاترین بیگلو» انصراف داد و این نقش را به «جسیکا چاستین» واگذار کرد. در سال ۲۰۱۳ در فیلم‌های «عوارض جانبی» به کارگردانی «استیون سودربرگ» و فیلم «او» به کارگردانی «اسپایک جونز» ایفای نقش کرد.

مارا در سال ۲۰۱۵ به خاطر نقش‌آفرینی خوبش در فیلم «کارول» به کارگردانی «تاد هینز» توانست جایزهٔ «جشنواره فیلم کن ۲۰۱۵» برای «بهترین بازیگر نقش اول زن» را از آن خود کند. وی در این فیلم با «کیت بلانشت» همبازی بود. با آغاز فصل جوایز و سال ۲۰۱۶ نقش آفرینی وی در این فیلم مورد استقبال همگانی قرار گرفت و بسیار تحسین شد. مارا توانست نامزدی‌هایی از جمله نامزدی «جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم درام» ،نامزدی «جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل زن» و نامزدی «جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن» را به دست آورد و مورد توجه بسیاری از منتقدان قرار گرفت.

وی همچنین در همان سال در فیلم فانتزی «پن» به کارگردانی «جو رایت» حضور یافت گرچه این فیلم نزد منتقدان و در گیشه موفق عمل نکرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا