جزئیات پخش مسابقه استعدادیابی میدون+ ساعت دقیق پخش و تکرار
مسابقه استعدادیابی میدون از تلویزیون پخش می شود. «میدون» یک رقابت تلویزیونی استعدادیابی شغلی است که با هدف مشاوره و حمایت از کسب و کارهای برتر نوپا، طراحی شده و با حضور ۴ داور متخصص و فعال در حوزه کسب و کار نوین پخش خود را آغاز خواهد کرد. فصل نخست «میدون» در ۲۶ قسمت و به صورت ۲ روز در هفته روانه آنتن خواهد شد.
مینا مهرنوش عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، مدیرعامل چندین شتاب دهنده و مرکز استعدادیابی و خلاقیت کسب و کار، علیرضا یونچی عضو مجمع عالی واردات، دکتر پرویز کرمی؛ دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانشبنیان و امیرحسین اسدی مدیرعامل چندین شتاب دهنده و استارت آپ، تیم داوری نخستین دوره از مسابقه بزرگ تلویزیونی «میدون» را تشکیل میدهند.
در مسابقه استعدادیابی میدون که اکنون پیش تولید خود را سپری کرده است، ۳ شرکت کننده راه یافته به هر قسمت به ارائه طرح خود خواهند پرداخت و کارآفرین برتر هر شب با نظر داوران و جمعی از دانشجویان نخبه ایرانی انتخاب خواهد شد. در انتهای هر هفته با رای مخاطبان، کارآفرین برگزیده از میان نفرات برتر هر قسمت انتخاب شده و تا سقف ۱ میلیارد تومان وام برای تبدیل طرح منتخب به کار صنعتی به آنها اختصاص خواهد یافت.
امیرحسین اسدی از داوران مسابقه استعدادیابی شغلی «میدون» در گفتگویی در خصوص این رقابت تلویزیونی گفت: در تمام دنیا برنامههایی وجود دارد تا کسانی که دارای محصول، ایده و تیم هستند طرح خودشان را ارائه کنند و با جذب سرمایه، کسب و کار خود را راه اندازی کنند.
وی ادامه داد: چنین برنامههایی در بسیاری از کشورها حتی افغانستان پیاده میشود. برنامهای مثل «میدون» میتواند فضای کسب و کار و اشتغال کشور را تغییر بدهد و میتواند طلایهدار هدایت جوانان کشور به سمت راهاندازی کار، خوداشتغالی و کارآفرینی باشد. از طرفی این موضوع ارزشمندی است که به کشور ما کمک میکند تا مسیر توسعه، کسب و کار و اشتغال خود را طی کند و ادامه بدهد.
اسدی پیرامون ساز و کار شرکت در این برنامه عنوان کرد: با توجه به فراخوانی که از تلویزیون پخش شد یک طرح کسب و کار در برنامه «میدون» تهیه شده است، جوانان و تیمهایی که دارای ایده و محصول هستند، ثبت نام کرده و طرح خود را بارگذاری میکنند و کمیته پذیرش اولیه، طرح کسب و کار شرکت کنندگان را بررسی میکند. چنانچه از استانداردهای اولیه برخوردار باشد، با شرکت کنندگان تماس حاصل میشود و در یک برنامه اجرایی نمونه اولیه کار خود را ارائه میکنند. نهایتا اگر تایید شود، یک کارشناس همراه تیم قرار میگیرد و راهنمای شروع کار میشود.
تفاوت مسابقه میدون و عصر جدید
این کارشناس در خصوص تمایزات این برنامه تخصصی با مسابقه استعدادیابی نظیر «عصر جدید» توضیح داد: استقبال از مبحث کارآفرینی در مقایسه با «عصر جدید» قطعا کمتر خواهد بود و از طرفی «عصر جدید» یک برنامه عمومی و سرگرمی بود و هدف آن برنامه مشخصا استعدادیابی نبود، بلکه شاید نشان دادن استعدادها، ایجاد موج، شعف اجتماعی و بروز استعداد و توانایی بود.
اسدی افزود: برنامه «میدون» نگاهی تخصصی دارد اما تلاش می کند مسیر کسب و کار را در کشور توسعه دهد تا جوانان به سمت توسعه کسب و کار و خوداشتغالی حرکت کنند و خودشان وارد میدان شوند و در نهایت فضای کسب و کار را در دل جامعه توسعه دهد.
معاون پژوهشی پیشین دانشکده فناوری اطلاعات دانشگاه شریف درخصوص پیش بینی از استقبال مخاطبان از «میدون» عنوان کرد: ما بر این امیدیم این برنامه هم مورد استقبال قرار میگیرد. چرا که داستانهای کارآفرینان شنیدنی است. در تمام دنیا کتابهایی که کارآفرینان از زندگی خود نوشته اند فروش بالایی دارند حتی فیلمی که از زندگی کارآفرینان ساخته میشود هم با استقبال مواجه میشود.
دریافت لینک کوتاه این نوشته:
کپی شد! |