اخبار داغ

حبس ابد بدون تجدیدنظر برای بدترین قاتل سریالی آلمان

قتل ۸۵ بیمار توسط پرستار ۴۲ ساله

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: پرویز فغفوری آذر

یک پرستار سابق آلمانی که به خاطر احساس توانایی خود در احیای قلبی بیماران، ابتدا باعث توقف قلبی آنها می‌شد،  روز پنجشنبه به خاطر ۸۵ مورد قتل محکوم شد. این محکومیت او را تبدیل به بدترین قاتل سریالی در تاریخ آلمان خواهد کرد.

نایلز هوگل ۴۲ ساله توسط سباستین بیوهرمن، قاضی دادگاه اولدنبورگ، به حبس ابد محکوم شد. این قاضی در حکم خود به «جدیت ویژه در انجام جنایت» توسط هوگل تاکید داشت.

هوگل از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۰۲ در بیمارستانی در شمال غربی اولدنبورگ به عنوان پرستار کار می‌کرد و از سال ۲۰۰۳ تا سال ۲۰۰۵ نیز پرستار بیمارستان دیگری در نزدیکی دلمن‌هورست بود. قربانیان هوگل ۳۴ ساله تا ۹۶ ساله بودند.

او از سال ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۰۵ این بیماران را به قتل رسانده است.

هوگل در سال ۲۰۱۵ به دو قتل و دو مورد تلاش برای قتل محکوم شد و هم‌اکنون در حال گذراندن حبس ابد در زندان است.

در نظام قضایی آلمان محکومیت‌های متوالی وجود ندارد و محکومان به حبس‌های طویل‌المدت می‌توانند پس از طی ۱۵ سال از دوران محکومیت خود، درخواست تقاضای تجدیدنظر در حکم صادره یا  عفو مشروط داشته باشند. اما در این مورد دادگاه تاکید کرده که به خاطر جدیت هوگل در انجام جنایت، حتی پس از گذراندن ۱۵ سال از دوران حبسش، او کماکان در زندان باقی خواهد ماند.

هوگل در زمان برگزاری اولین دادگاهش عنوان کرد برای قلب حدود ۹۰ بیمار شرایط بحرانی ایجاد کرد زیرا از اینکه احساس می‌کرد توانایی احیای قلبی آنها را دارد، لذت می‌برد. او بعدها به بازجویان خود گفت در اولدنبورگ نیز بیمارانی را به قتل رسانده است.

او در دادگاه گفت: «دوران کودکی‌ام رضایت‌بخش و بدون خشونت بوده است. مادربزرگ و پدرم الگوهای من در انتخاب شغل بودند. آنها هر دو پرستار بودند. اکنون به عنوان محکوم اینجا نشسته‌ام و دلم می‌خواهد به تمام بستگان بیمارانی که به قتل رسانده‌ام بگویم واقعاً متاسفم.»

او در اظهارنامه‌اش در دادگاه ضمن عذرخواهی مجدد بابت اعمالش عنوان کرد: «بابت کلیه اعمالم نادم و شرمسارم. متوجه شده‌ام که دیگران بابت اعمال من چه درد و رنجی را متحمل شده‌اند. از تک تک شما بابت کارهایی که انجام داده‌ام از صمیم قلب عذرخواهی می‌کنم.»

اعترافات هوگل در دادگاه، مسئولان رسمی را وادار کرد سابقه و دلایل مرگ بسیاری از بیماران قدیمی را مجدداً بررسی کنند. این بررسی‌ها در مواردی حتی به نبش قبر برخی از آنها منجر شد.

هوگل در دادگاه به خاطر اقدام به قتل ۱۰۰ نفر محاکمه شد اما به دلیل نقص مدارک، تنها به خاطر قتل ۱۵ بیمار محکوم شناخته شد.

دادگاه هوگل ۷ ماه طول کشید. او در جلسات محاکمه‌اش به ۱۰۰ قتل متهم بود که به قتل ۴۳ بیمار اعتراف کرد، قتل ۵ بیمار را گردن نگرفت و مدعی شد نمی‌تواند ۵۲ بیمار دیگر را به یاد بیاورد.

 

منبع: یو‌اس‌ای تودی

لینک خبر:

https://www.usatoday.com/story/news/world/2019/06/06/german-nurse-niels-hoegel-sentenced-life-85-patient-murders/1364267001/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا