چهره هاسلبریتی خارجی

حضور یک مبتلا به اوتیسم در مسابقه دختر شایسته سال فلوریدا

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: پرویز فغفوری آذر

امسال یک شرکت‌کننده خاص برای رقابت در مسابقه انتخاب دختر شایسته فلوریدا ثبت نام کرده است. او که حتی تصور هم نمی‌شد بتواند یک زندگی عادی داشته باشد، امسال برای تصاحب این عنوان تلاش می‌کند.

از زمانی که مشخص شد راشل بارسلونا مبتلا به اوتیسم است، به او گفته شد توقع زیادی از زندگی نداشته باشد: «درواقع این طور به من گفته بودند که نمی‌توانم دوست پیدا کنم یا حتی از مدرسه فارغ‌التحصیل شوم.»

او ادامه داد: «تقریبا هر اتفاق بدی که ممکن بود رخ بدهد، برای من پیش آمد. آن هم صرفاً به دلیل ابتلا به اوتیسم.»

اواخر همین ماه راشل ۲۲ ساله قرار است تاریخ‌ساز شود. او به عنوان اولین شرکت‌کننده مبتلا به اوتیسم در مسابقه انتخاب دختر شایسته فلوریدا شرکت خواهد کرد.

راشل وقتی در ماه آوریل وقتی از طرف جامعه اوتیسم به عنوان یکی از سخنرانان حاضر در سازمان ملل انتخاب شده بود، گفت: «می‌خواهم از صدای خودم برای روحیه دادن به دیگران استفاده کنم. افزایش آگاهی در زمینه اوتیسم خیلی خوب است اما به تایید شدن توسط جامعه هم نیاز داریم.»

او از مادرش به عنوان موتور محرکه خود در زندگی نام می‌برد که از پنج سالگی با شرکت دادنش در مسابقات مختلف، او را به سمت یک زندگی عادی و حضور در جامعه هدایت کرده است.

راشل یک خواننده است، در زمینه دفاع از حقوق معلولان فعالیت می‌کند، دانشجوی دانشگاه فلوریدای جنوبی است و برای کودکان محل کارش در موزه گلیزر یک الگو محسوب می‌شود: «دوست دارم مردم بدانند اوتیسم نتوانسته جلوی پیشرفت مرا بگیرد. درواقع به من حتی کمک هم کرده که به رویاهایم برسم.»

او در وبسایت بنیاد Dyspraxia اعلام کرد که مبتلا به سندرم اسپرگر است، آرزو دارد روزی به عنوان یک خواننده اپرا فعالیت کند. همچنین امیدوار است بتواند یک مدرسه برای کودکان معلول افتتاح کند. او در این یادداشت به مشکلات خود در زمینه ابتلا به صرع، نارسایی‌های عصبی، یادگیری و تلفظ کلمات نیز اشاره کرد.

او با اعلام ناراحتی از برخی برخوردها گفت: «به من می‌گویند قیافه‌ات به اشخاص اوتیستیک شباهتی ندارد. تو با آنها فرق داری. این جملات را اغلب اوقات می‌شنوم. سوالی که در مواجهه با این افراد برایم برایم مطرح می‌شود‌ این است که مگر مبتلایان به اوتیسم برای شما شبیه چه چیزی هستند؟ ما هم انسانیم. همین.»

ابتلای راشل به اوتیسم باعث موضع‌گیری و نگرانی داوران مسابقه زیبایی فلوریدا شده اما او می‌گوید: «هیچ اهمیتی برای من ندارد چون قرار نیست تاثیر منفی روی عملکرد من داشته باشد. من کاملا قادر به انجام کارهای خودم هستم. مردم هم از اعتماد به نفس من روحیه می‌گیرند. مطمئنم برنده این عنوان خواهم شد.»

مرحله ابتدایی رقابت‌ برای انتخاب دختر شایسته فلوریدا از ۲۵ تا ۲۷ ژوئن (۴ تیرماه تا ۶ تیرماه) برگزار می‌شود. مرحله نهایی این رقابت نیز روز ۲۹ ژوئن (۸ تیرماه) برگزار خواهد شد.

منبع: CNN

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا