مذهبی

حکم شرعی فکر کردن به زنی دیگر هنگام نزدیکی

ایا هنگام نزدیکی با همسر ،فکر کردن به زنی دیگر حرام است یا حلال . در یک برنامه در قم که برای خانم ها بود گفتند حرام نیست.

 

 

سلام علیکم
طبق نظر آیت الله سیستانی صرف فکر کردن به زنی دیگر -اگر چنین فکری باعث خروج منی و گناه دیگری نشود و مفسده ای نداشته باشد- هر چند فی نفسه حرام نیست اما بهتر است از تصور این نوع مسائل خودداری شود.

چون زمینه گناه را فراهم می کند و روح را آلوده می سازد. از این رو، حضرت مسیح(ع) به پیروان خود فرمود: «موسى بن عمران به شما دستور داد زنا نکنید، اما من به شما سفارش مى کنم فکر زنا را هم نکنید؛ زیرا کسى که به زنا بیندیشد، مانند کسى است که در اتاق زیبا و رنگ آمیرى شده‏اى، آتش روشن کند. در این صورت، هر چند ممکن است خانه در آتش نسوزد، اما دست کم دود آن را سیاه و خراب مى کند»./ مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی

پی نوشت ها:
۱٫ استفتائات جامعه الزهرا جزوه ی نکاح
۲٫ غرر الحکم، ج ۳، ص ۴۵۱٫
فَقَالَ إِنَّ مُوسَى نَبِیَّ اللَّهِ ع أَمَرَکُمْ أَنْ لَا تَزْنُوا وَ أَنَا آمُرُکُمْ أَنْ لَا تُحَدِّثُوا أَنْفُسَکُمْ بِالزِّنَا فَضْلًا عَنْ أَنْ تَزْنُوا فَإِنَّ مَنْ حَدَّثَ نَفْسَهُ بِالزِّنَا کَانَ کَمَنْ أَوْقَدَ فِی بَیْتٍ مُزَوَّقٍ فَأَفْسَدَ التَّزَاوِیقَ الدُّخَانُ وَ إِنْ لَمْ یَحْتَرِقِ الْبَیْتُ‏» بحار الأنوار، علامه مجلسی، (ط – بیروت)، ج‏۱۴، ص۳۳۱.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا