فرهنگی

خانه فروغ فرخزاد کجاست؟ آیا امکان بازدید وجود دارد؟+عکس

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

خانه فروغ فرخزاد کجاست؟ آیا امکان بازدید وجود دارد؟+عکس

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

تاریخ

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

فروغ فرخزاد بانوی شاعره ایرانی است که اشعار او طرفداران خاص خودش را دارد. فروغ زاده ۸ دی ۱۳۱۳ در تهران بود. او  ۲۴ بهمن ۱۳۴۵ در سانحه رانندگی درگذشت. از فروغ فرخزاد پنج دفتر شعر منتشر شده است.

خانه پدری فروغ فرخزاد در محله امیریه، کوچه خادم آزاد واقع شده است. امیریه محله‌ای قدیمی در جنوب شهر تهران است که از ابتدای خیابان، ولی عصر (عج) حد فاصل میدان راه‌آهن تا خیابان امام خمینی را در بر می‌گیرد.

دلاور بزرگ نیا؛ مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در همین خصوص گفته است: لوح ثبتی این خانه در روز‌های آینده از طریق مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و فرهنگی سازمان میراث فرهنگی به استان تهران ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین گفته: در ۶ ماه نخست امسال با پیگیری‌های ما در مراجع قانونی هیچ بنای ثبتی پایتخت از فهرست ملی خارج نشده است.

مردادماه امسال خبر تخریب خانه پدری فروغ فرخزاد رسانه‌ای شد که میراث فرهنگی استان تهران پس از آن اعلام کرد با تشکیل اضطراری پرونده برای ثبت ملی این خانه و ارسال آن به سازمان میراث فرهنگی کشور زمینه جلوگیری از تخریب آن توسط مالک را فراهم آورده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران پیشتر به خبرنگار ایرنا گفته بود که خانه پدری فروغ فرخزاد متعلق به اواخر دوره قاجار است و ساختمان ارزش تاریخی چندانی ندارد، اما به علت آنکه محل سکونت شاعر معاصر بوده تلاش برای ثبت اضطراری آن در دستور کار قرار گرفت.

بزرگ نیا اظهارامیدواری کرد که با همکاری شهرداری تهران این ملک از مالکان خریداری شود.

این پست توسط بخش تاریخ مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

خانه فروغ فرخزاد کجاست؟ آیا امکان بازدید وجود دارد؟+عکس

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا