رپورتاژ آگهی

خدمات حقوقی و ثبت شرکت در ترکیه

ترکیه کشوری است که پیشرفت قابل توجهی از نظر اقتصادی در طی سال ها کرده است و می توان در آن با اطمینان به ثبات سیاسی و اقتصادی، سرمایه گذاری کرد. قوانین ثبت شرکتی در ترکیه بسیار شبیه به جمهوری اسلامی ایران می باشد، اما چندین تفاوت کوچک در آن وجود دارد. پس از یک بازه پنج ساله تمدید اقامت موقت از طریق ثبت شرکت، به شما اقامت دائم اعطا خواهد شد.

مزایای ثبت شرکت در کشور ترکیه

شهروندان خارجی می‌توانند برای دریافت اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت اقدام کنند. با استفاده از این روش مجوز اقامت موقت به شخص اعطا می‌گردد که قابلیت تمدید هم دارد. از مزایای ثبت شرکت در کشور ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اقتصاد

ترکیه به عنوان یک اقتصاد در حال توسعه سریع شناخته می شود که نوآوری ها را از سراسر جهان قبول می کند. این کشور در لیست ۳۰ کشور برتر در زمینه حفاظت از سرمایه گذاری های کارآفرینان می باشد. بر اساس آمار، کشور ترکیه در بین ۶۰ کشور برتر جهان در زمینه فعالیت های کسب و کاری می باشد. مقدار تولید ناخالص داخلی در کشور ترکیه در حال حاضر مقدار ۶۴۹ میلیارد دلار آمریکا می باشد و با سرعتی ثابت در حال افزایش است.

منطقه آزاد تجاری ترکیه

یک سرمایه گذار که برای ثبت شرکت به ترکیه می رود، می تواند یک شرکت را در منطقه آزاد تجاری ترکیه تاسیس کند. فواید زیادی در تاسیس شرکت در این منطقه آزاد وجود دارد. دولت انواع متفاوتی از فواید و انگیزه های مالیاتی برای شرکتی که در منطقه آزاد تجاری بنا شده است، در نظر می گیرد. جدا از این مورد، یک سرمایه گذار می تواند منابع مالی خود را به کشور زادگاه خود از طریق منطقه آزاد تجاری ترکیه برگرداند.

اتحادیه گمرکی

با اینکه کشور ترکیه عضوی از اتحادیه اروپا نمی باشد، اما هنوز عضوی از اتحادیه گمرکی با اتحادیه اروپا است. همچنین در این اتحادیه معافیت های بسیاری در ارتباط با تجارت و تعرفه های مربوط به کالاهای ترکیه وجود دارد.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی

در آسیای غربی، کشور ترکیه بیشترین مقدار سرمایه گذاری های خارجی را از کشورهایی مانند انگلستان، ایالات متحده آمریکا و هند دریافت می کند. این نشان می دهد که دولت ترکیه قسمت های مختلف را برای سرمایه گذاری خارجی در ترکیه آزاد کرده است.

سهولت انجام کسب و کار

تأسیس کردن یک شرکت در کشور ترکیه تقریباً بی دردسر می باشد. یک شرکت در ترکیه می تواند توسط یک سهامدار و یک مدیر بنا شود. کمترین سرمایه لازم برای تأسیس یک شرکت در ترکیه، مقدار ۳۳۰۰ یورو می باشد. سرمایه گذار نیازی به حضور در ترکیه برای تأسیس شرکت ندارد. تمام این دلایل، انجام کسب و کار را در کشور ترکیه راحت می‌کند.

شفافیت

ترکیه در بین ۶۰ کشور برتر در زمینه انجام کسب و کار می باشد. بر اساس شاخص های شفافیت، کشور ترکیه در بین ۷۰ مکان برتر به لحاظ عدم وجود فساد مالی قرار گرفته است.

انواع شرکت‌ها

شرکت هایی با انواع حقوقی و غیرحقوقی وجود دارد که تحت نظر سازمان کنترل فناوری می باشند و اعلام می کند که شرکت ها ممکن است تحت شرایط زیر تأسیس شوند:

آ.نوع حقوقی

  • شرکت های سهامی
  • شرکت هایی با مسئولیت محدود

با اینکه برخی از قوانین مالی (به عنوان مثال، حداقل سرمایه) و ارگان ها با یکدیگر متفاوت می باشند، فرآیندهایی که باید برای تأسیس شرکت های سهامی و شرکت ها با مسئولیت محدود دنبال شود، یکسان می باشد.

ب. نوع غیر حقوقی

  • مشارکت کلی
  • مشارکت محدود
  • مشارکت محدود با سهام

با اینکه شرکت ها ممکن است بر اساس این پنج مورد متفاوت تأسیس شوند، شرکت های سهامی و شرکت ها با مسئولیت محدود از رایج ترین روش های استفاده شده در اقتصاد جهانی و ترکیه می باشند. درصورتی که قصدتان از ثبت شرکت در ترکیه دریافت اقامت این کشور است، باید بدانید روش‌های ساده‌تری هم وجود دارد. دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک یکی از آسان‌ترین روش‌های دریافت اقامت است. شهروندان ایرانی با خرید ملک در ترکیه می‌توانند برای دریافت اقامت کوتاه‌مدت اقدام کنند و پس از ۵ سال این امکان را خواهند داشت که برای شهروندی درخواست بدهند. همچنین درصورتی که ارزش ملک خریداری شده بیش از ۲۵۰۰۰۰ دلار باشد، بلافاصله پس از خرید ملک می‌توان برای دریافت شهروندی اقدام کرد.

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت در کشور ترکیه

مدارک زیر برای ثبت شرکت در کشور ترکیه نیاز می باشد:

  • اساسنامه شرکت به همراه امضای مدیران مربوطه
  • اطلاعات درباره ۲۵% از سرمایه که به بانک داده می شود.
  • اثبات یا مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه های مرتبط با مراجع قابل رقابت
  • گزارشات ارزش گذاری شرکت برای تخمین دارایی های نقدی و غیرنقدی
  • برای دیگر انواع سرمایه، مدارکی مبنی بر اثبات این امر که هیچگونه ممنوعیتی برای استفاده از آن سرمایه وجود ندارد.
  • مدارک و اطلاعاتی که نشان می دهد حقوق مالکیت معنوی به درستی تعلق گرفته شده است.
  • تمام قراردادهای قبل و بعد از تأسیس
  • تأییدیه های لازم از وزارتخانه
  • اطلاعات مربوط به وظایف هیئت مدیره
  • اطلاعات درباره مدیران (کپی های محضری درباره اینکه هیئت مدیره از مراجع ذیصلاح برای ثبت نام در حال استفاده می باشند).
  • امضاهایی که اشخاص برای شرکت، مجاز به ارائه دادن می باشند.
  • هرگونه توافق انجام شده توسط شرکت
  • امضای اعلامیه ها توسط مدیران شرکت
  • تأییدیه امضاها توسط قسمت ثبت تجارت شرکت

در نظر داشته باشید ثبت شرکت، یکی از روش‌های دریافت اقامت ترکیه می‌باشد. درصورتی که تمایلی به ثبت شرکت در ترکیه ندارید، می‌توانید از طریق سایر روش‌ها اقدام نمایید. دریافت اقامت ترکیه از طریق تومر یکی از این روش‌هاست. با ثبت‌نام در دوره‌های تومر در ترکیه می‌توانید برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کنید.

فرآیند ثبت در کشور ترکیه

  1. مشخص کردن محلی برای شرکت
  2. تنظیم کردن اساسنامه شرکت
  3. دریافت فرم های ثبت شرکت در ترکیه
  4. گرفتن شماره مالیاتی از خزانه داری کشور ترکیه
  5. گرفتن تأییدیه برای اساسنامه شرکت از ادارات رسمی کشور ترکیه
  6. ثبت شرکت در اتاق بازرگانی کشور ترکیه
  7. روزنامه رسمی
  8. گرفتن نامه تأییدیه امضا شده از وکیل و اداره رسمی در کشور ترکیه
  9. ایجاد فرم برای خزانه داری ترکیه
  10. مراجعه به اداره مالی ترکیه ای و ارائه یک فرم ثبت شده از قبل برای بررسی و تأیید کردن این فرم و آدرس دفتر شرکت
  11. بازرسان اداره املاک به آدرس شما مراجعه می کنند تا درستی آدرس شما را تأیید کنند.
  12. گرفتن شماره مالیاتی شرکت پس از تأیید و مرور نهایی
  13. گرفتن یک کارت کسب و کار
  14. گواهینامه از دفاتر حسابداری
  15. باز کردن یک حساب بانکی برای شرکت
  16. معرفی کردن یک مشاور مالی رسمی

تمام قدم های بالا فقط در ۵ روز برای ثبت یک شرکت در کشور ترکیه انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا