علم و تکنولوژی

خصوصیات یک چهره زیبا از نظر علمی چیست؟ + عکس و توضیحات کامل

خصوصیات یک چهره زیبا از نظر علمی چیست؟ کدام چهره ها زیبا هستند؟ بررسی جذابیت و زیبایی چهره ها با دلایل علمی و خصوصیت آنها در همین مطلب. جذابیت، جوانی، چهره زیبا از یک صورت تصویری ماندگار و زیبا می سازند. اما چرا می گویند یک صورت زیبا و دیگری نازیباست؟ زیبایی چیست و چه صورت هایی زیبا شناخته می شوند؟ جراحان و متخصصان زیبایی چه تغییراتی در چهره به وجود می آورند که آن را جذاب و زیبا می سازند؟

خصوصیات یک چهره زیبا
خصوصیات یک چهره زیبا

تبلیغات رسانه های گروهی، فیلمها و نوشته ها نیز بر معیارهای ما از زیبایی موثر خواهند بود. به عنوان مثال بینی پهن در جامعه ما زیبا نیست ولی در کشور گینه نماد زیبایی و جذابیت است.

یا در بسیاری از کشورهای اروپایی و امریکایی و کشور خودمان، دندانهایی سفید و ردیف زیبا به نظر می رسند ولی در بعضی کشورهای افریقایی سیاه کردن همه دندانها با مواد رنگی و شیمیایی خاص، گامی در جهت زیباتر شدن به شمار می رود. زیبایی به مجموعهای از خصوصیات گفته می شود که احساس خوشایندی را در ذهن به وجود آورند و باعث جذابیت شوند.

به زبان دیگر هر چه صورت یک فرد به ظاهر انسانی نزدیکتر باشد، زیباتر به نظر می رسد. هر چه یک صورت با طبیعت هماهنگی و توازن بیشتری داشته باشد، جذابیت افزونتری خواهد داشت چون سلامت، زنده بودن و شادی و خوبی را به نمایش می گذارد.

خصوصیات یک چهره زیبا

مطالعات علمی نشان داده اند، چهره هایی که به نظر ما زیبا و جذاب به نظر می رسند، ویژگیهای خاص دارند که این ویژگیها را در ۳ گروه اصلی میتوان جای داد:

۱- سلامت و تندرستی
۲- زیبایی
۳- حالتی از معصومیت چهره کودکان

همچنین تحقیقات علمی و روانشناسی در جامعه امروز جهان، معیارهای خاصی را برای چهره زیبا در نظر می گیرند که البته مطلق نیستند. آکادمی جراحی زیبایی امریکا، مشخصات یک چهره زیبا برای خانمها را پوست کمی برنزه و نه رنگ پریده، صورتی باریک و بدون چربی اضافه، لبهای پر، ابروهای پر و تیره، مژههای بلند و باریک، گونه های برجسته، پلکهای باریک، بینی باریک، پوست شفاف و کشیده و بدون چین و چروک، دندانهای سفید و مرتب، چشمهای درشت و شفاف، پیشانی بلند، در نظر می گیرند.

در مقابل ویژگیهای یک چهره زیبا برای آقایان

پوست تیره تر و سبزه، صورت جمع و جور و باریک با چربی کم، لبهای قرینه، ابروهای تیره و مژه های پر، پهنتر بودن نیمه فوقانی صورت نسبت به نیمه تحتانی، چانه برجسته که نشان دهنده قدرت مرد است، فک پایین قوی و بازاویه های مشخص، ابروهای پر و تیره، شیار بین بینی و لب کم عمق و پلکهای نازک، است. این معیارها در جامعه های مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد و سلیقه شخصی افراد مختلف نیز بر معیارهای ذهنی آنها از یک چهره زیبا موثر است ولی با وجود این، اصول و معیارهای زیبایی انسان در طول تاریخ و تا به امروز ثابت باقی مانده است.

عدد طلایی

مطالعات دانشمندان و اندازه گیری عناصر زیبای طبیعت مانند گلها، حشرات و پرندگان نشان میدهد که همیشه یک نسبت طلایی و یک عدد مشخصی بین ابعاد عناصر زیبای طبیعت وجود دارد. و این عدد ۱/۶۱۸ است. این نسبت در ابعاد چهره انسان و همچنین چشم انداز دندانها هنگام لبخند زدن رعایت شده است.

به این شکل که صورت هایی که موزون و هماهنگ به نظر می رسند، نسبت طول به عرضشان ۱/۶۱۸ است و همچنین اگر یک فرد یکداشته باشد، این نسبت به نوعی در نمای دندانهایش رعایت شده است. نسبت طلایی در گلبرگهای گلها و اندازه های بدن حشرات و حلزونها نیز خود را نشان می دهد.

علاوه بر اجزاء صورت، حالتهای صورت نیز بر جذابیت چهره اثر مستقیمی دارند. حالتهایی از چهره وجود دارند که با آن چهره جذاب است و حالتهایی وجود دارد که جذابیت چهره را می کاهد. به عنوان مثال آکادمی زیبایی امریکا معتقد است چهره هایی که حالتهایی از شادی، انرژی و آشنایی و خودمانی بودن را به نمایش می گذارند، جذابتر به نظر می رسند./شبره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا