گوناگون

داستان حسین هدایتی و پرسپولیس؛ رستگاری زیر چتر اختلاس!

سید امید صادقی ، اختصاصی مجله اینترنتی کولاک

حسین هدایتی را در فوتبال ایران به عنوان شخصی که صاحب یک ثروت افسانه ای است می شناسند و بسیاری از مردم که از دور و نزدیک پیگیر اتفاقات و حاشیه های فوتبالی هستند از همان اول هم حدس می زدند که پولهای خرج شده توسط هدایتی مشکوک به نظر می رسد!
او در سالیان گذشته میلیاردها تومان پول هزینه تقویت پرسپولیس کرد و از هیچ تلاشی برای دلخوشی هواداران پرسپولیس و البته مطرح کردن نام خودش در بین مردم مضایقه نکرد. تا جاییکه همین اواخر در یک مراسم جشنی که تعدادی از پیشکسوتان و لیدرهای پرسپولیس حاضر بودند شنل سرخ بر روی او انداختند و به وی لقب امیر کبیر زمانه دادند!

حسین هدایتی

اما در این مدت هیچکس اطلاع دقیقی از میزان ثروت هدایتی و منابع درآمد او نداشت و ولخرجی های این پرسپولیسی شهرت طلب هم تا جایی تداوم پیدا کرد که خودش در برنامه های تلویزیونی از جمله برنامه نود اعتراف کرد که در گذشته و در یکی از دربی ها ۳۰۰ سکه برای شکست دادن استقلال به بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس پاداش داده است!

هدایتی همچنین برای جذب بازیکنانی چون سید جلال حسینی و وحید امیری به طور مستقیم وارد عمل شد و منابع جذب آنها را خودش تامین کرد تا این دو بازیکن که در مسیر انتقال به استقلال قرار داشتند به یکباره و در یک پاتک شبانه به سمت پرسپولیس تغییر مسیر بدهند.
هدایتی اما اکنون در مخمصه سختی گرفتار شده و نامش به عنوان متهم ردیف اول تخلف مالی در بانک سرمایه مطرح است و به گفته دادستان، مبلغی که هدایتی تحت عنوان تسهیلات از بانک سرمایه گرفته ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که این رقم درشت بدون ترهین وثیقه و بدون پروسه های پیچیده بانکی به صورت فوری و سفارشی و بی دردسر در اختیار او قرار گرفته است.علاوه بر آن نیز پرداخت رشوه به مدیرعامل و معاونینش و برخی اعضای هیات مدیره بانک سرمایه و اختلاس و پولشویی و تبانی از جمله تخلفات دیگر حسین هدایتی است که معلوم نیست چه سرنوشتی برایش رقم بزند.

فراموش نکنیم که در سالهای اخیر افرادی همچون مه آفرید امیر خسری متهم ردیف اول اختلاس ۳ هزار میلیاردی گروه امیر منصور آریا و بابک زنجانی با آن تخلفات گسترده و سنگینش در مهلکه ای گرفتار شدند که هیچ راه بازگشتی نداشت و انتهایش اگر به اعدام ختم نشود در خوشبینانه ترین حالت یا حبس ابد خواهد بود یا زندانی شدن بلند مدتی که بعید به نظر می رسد هدایتی بتواند در انتهایش هوای آزاد شهر را دوباره تنفس کند!

هدایتی حالا با لباس آبی زندان باید در جلسات سریالی دادگاه حاضر شود و پاسخگوی تخلفات گسترده ای باشد که قطعا در آینده پای افراد دیگری را نیز به این پرونده جنجالی باز خواهد کرد.ضمن اینکه دادستانی با قاطعیت اعلام کرده که هر کدام از بازیکنان و مربیان سابق و فعلی پرسپولیس که پولی از وی دریافت کرده اند باید تمام پول را به خزانه برگزدانند.درغیر این صورت تحت پیگرد و مجازات قانون قرار خواهند گرفت.
البته دیروز علی پروین در این خصوص به نکته تامل برانگیزی اشاره کرد و گفت: “آقای هدایتی اگر هم پولی داده به عنوان کادو داده است و کادو را که کسی برنمی گرداند!”
اما علی پروین ظاهرا فراموش کرده که هیچکس مجاز نیست از پول بیت المال به دیگران کادو بدهد و ولخرجی کند وگرنه حاتم طایی شدن آسان است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا