سینماسینمای‌جهان

داستان فیلم هندی «کبیر  سینگ» + اسامی بازیگران

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: سمیرا فیض آبادی : «کبیر  سینگ» در روز اول اکران خود موفق شد بیش از ۲۰ کرور فروش کند و این یک شروع طوفانی و بی نظیر را برای این فیلم رقم زد. بعد از فیلم‌های «بارت» و «کساری»، این فیلم سومین فیلمی است که توانسته در اولین روز اکران تا این میزان فروش داشته باشد با این تفاوت که دو فیلم اول در ایام تعطیل و روزهای خاصی اکران شدند درحالیکه «کبیر سینگ» در یک روز معمولی نمایش خود را آغاز کرد و این امر نشان دهنده استقبال خوب مردم از ژانر عاشقانه سینماست.

 

شاهد کاپور و کیارا ادوانی به خاطر این استقبال فوق‌العاده‌ از فیلم‌شان از تماشاچیان تشکر کردند. چند روز از اکران این فیلم می‌گذرد و «کبیر سینگ» موفق شده جزء پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ قرار بگیرد.

داستان این فیلم درمورد یک جراح به نام کبیر سینگ با بازی شاهد کاپور است که عاشق دختری به نام پریتی با بازی کیارا ادوانی می‌شود و با او وارد یک رابطه می شود. پریتی به اجبار با فرد دیگری ازدواج می‌کند و همین مسئله باعث خودتخریبی و ناراحتی شدید کبیر سینگ می شود. درواقع به خاطر این اتفاق کبیر کنترل احساساتش را از دست می‌دهد و عمیقا دچار تنش، درد و عصبانیت می‌شود.  کبیر یک نمونه از افرادی با ذهنیت سمی است که قلب و ذهن یک قهرمان را دارد. کبیر در همه چیز برتر است،  او یک سرپرست دانشگاه و همچنین یک ورزشکار قهرمان است. در طی یک بازی در زمین فوتبال به خاطر ماجرایی با رقبای خود کتک کاری می‌کند و به خاطر این مسئله برای مدتی از دانشگاه معلق می‌شود و در پاسخ به مدیر دانشگاه در خصوص این اتفاق جواب هوشمندانه‌ای می‌دهد و می‌گوید: «بدون دلیل شورشگر نیستم» و خودش را توجیه می‌کند و دلیل عصبانیش را در خطر بودن اعتبار دانشگاه عنوان می‌کند.  منتقدین سینمایی نظرات متفاوتی در خصوص این فیلم دارند اما مخاطبین به شدت مسحور بازی شاهد کاپور در این فیلم شده‌اند.

 

کبیر سینگ در نگاه اول، عاشق پریتی یک دانشجوی سال اولی می‌شود و به شکلی جسورانه جلوی همه در دانشگاه اعلام می‌کند که این دختر مال اوست و به پسران هشدار می‌دهد که از او فاصله بگیرند. کبیر می‌خواهد باعث پیشرفت تحصیلی کریتی شود و حاضر است برای او کلاس تدریس خصوصی بگذارد. همه تعجب می‌کند که چرا پریتی خیلی آرام و متین از کبیر پیروی می‌کند.

وقتی دانشجویانی از موسسه دیگر وارد ماجرا می‌شود و در جشن هولی رفتار نادرستی با پریتی می‌کنند اوضاع تغییر می‌کند. کبیر سینگ با آن دانشجویان کتک کاری می‌کند و از همان جا پریتی احساسش به کبیر را ابراز می‌کند و رابطه آنها عمیق‌تر می‌شود تا جایی که تصمیم می‌گیرند با هم زندگی کنند. بعد از مدتی کبیر به خاطر تحصیلات عالی مجبور به سفر می‌شود و آنها با یکدیگر در رابطه می‌مانند. کبیر می‌خواهد که با پریتی ازدواج کند اما پدر پریتی مخالف ازدواج آنهاست. کبیر نمی‌تواند این مخالفت و رفتارهای پدر پریتی را هضم کند و به همین دلیل و مورفین و الکل اوردوز می‌کند.  در همین حال، پدر پریتی به زور مراسم ازدواج پریتی با فرد دیگری را ترتیب می‌دهد. کبیر با خبر شده و به خانه پریتی رفته و در آنجا آشوب به پا می‌کند. پدر خود کبیر او را از خانه بیرون می کند. او به عنوان یک جراح شروع به کار می‌کند و به مشروبات الکلی اعتیاد سنگینی پیدا می کند. مدرک پزشکی او به خاطر بروز یک اشتباه در  یکی از عمل‌های جراحی به طور موقت باطل می‌شود. معمای داستان این است که آیا زندگی کبیر به شکل معمول برمی‌گردد یا خیر؟!

 

پریتی که باردار است همسرش را ترک کرده و تنها زندگی می‌کند. یکی از نقاط ضعف فیلمنامه این است که بعد از ازدواج پریتی خط داستان روی کبیر سینگ و رفتارهای احمقانه او در اوردوز کردن مشروبات الکلی متمرکز شده و دنیای پرتنش و پریشانی‌ها و مشکلات پریتی چندان به تصویر کشیده نمی‌شود. یکی دیگر از اتفاقات جالب فیلم پشیمان شدن پدر پریتی است که باعث ازدواج اجباری دخترش شده است.

شاهد کاپور در یکی از مصاحبات اخیر خود در خصوص کاراکترش در این فیلم چنین گفته است:‌«هیچ فرد دیگری جسارت بازی در چنین کاراکترهایی را نداشت. شاید به خاطر اینکه من پسر پدرم، پانکاچ کاپور هستم در خودم این توان را دیدم که چنین کاراکتر چند لایه‌ای را ایفا کنم. حرفه بازیگری از من یک مرد ساخته است. شما باید یاد بگیرید که مسئولیت شکست‌های خود را بپذیرید و با آنها مقابله کنید. باید درست در مواقعی که کسی شما را باور ندارد شما خودتان را باور داشته باشید.»

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا