سینماسینمای‌ایران

داستان نمایش شایعات با بازی جواد عزتی و بهرام افشاری + لینک دانلود

داستان نمایش شایعات با بازی جواد عزتی و بهرام افشاری به همراه لینک دانلود تئاتر کمدی شایعات با کیفیت اصلی همچنین اطلاعات تکمیلی درباره نمایش در این مطلب. نمایش شایعات به کارگردانی رحمان سیفی آزاد در سال ۱۳۹۲ ساخته شده است. این تئاتر در ژانر کمدی ساخته شده و بازیگران مطرحی در آن حضور دارند.

داستان نمایش شایعات با بازی جواد عزتی
داستان نمایش شایعات با بازی جواد عزتی

اسامی بازیگران

احمد ساعتچیان، مجید صالحی، سعید چنگیزیان، نگار عابدی، رویا میرعلمی، فهیمه امن‌زاده، بهاره رهنما و بهرام افشاری از بازیگرانی هستند که در آن به ایفای نقش می‌پردازند، البته پیش از این هومن برق‌نورد و بهاره رهنما نیز در این اثر حضور داشتند اما به دلیل مشغله کاری نتوانستند این گروه را همراهی کنند.

خلاصه داستان

مضمون اصلی نمایش‌نامه «شایعات» که بر محوریت شایعه می‌چرخد، در این اثر نمایشی، به شکل کمرنگی به آن پرداخته شده است. شایعه مورد نظر، موضوع متارکه «لن و کلر» است. کارگردان، تنها در بخشی از نمایش، به خصوص زمانی‌که «لن و کلر» با هم بحث و گفت‌وگو می‌کنند، به آن اشاره داشته است. در طول اجرای نمایش، «شایعه» متارکه، به حاشیه رانده شده و تنها بازی نقش آفرینان، به موضوع زخمی شدن چارلی خلاصه می‌شود.

نمایش‌نامه «شایعات» بر طنز موقعیت و طنز کلامی، استوار بوده و نمایش‌نامه‌نویس(سایمون) با خلق موقعیت‌های جذاب و دیالوگ‌های هدف‌مند، فضای نمایشی خلاقانه‌‌ای را بوجود آورده است. نیل سایمون، یکی از شاخص‌ترین و طنز آمیزترین اثر این نمایش‌نامه‌نویس شهیر امریکایی است.

در نمایش‌نامه‌های نیل سایمون، به ویژه «شایعات» ما شاهد به طنز کشیده شدن المان‌های رفتاری جوامع امریکایی هستیم. نمایش‌نامه «شایعات»، تمی کاملا کمدی داشته و در فضایی سراسر شاد، سعی کرده مفاهیم عمیق انسانی را با ایجاد فکر و اندیشه در مخاطبان، به چالش بکشد. این نمایش‌نامه، همان‌گونه که از مضمونش پیداست، به موضوع رواج شایعه در جامعه می‌پردازد. شایعاتی که، دهان به دهان می‌چرخند و همه آحاد جامعه را دربرمی‌گیرند.

⇐ برای دانلود این نمایش لینک زیر را کپی کرده و در مرورگر اینترنت خود past کنید:

https://upera.shop/ref/hipX/br5Cbwyd

رحمان سیفی‌آزاد، نویسنده و کارگردان نام آشنای تئاتر است که بیش از یک دهه، از فعالیت‌های تئاتری و کارگردانی نمایش به دور بوده و در این مدت، بیشتر درگیر مسئولیت‌های مدیریتی در عرصه تلویزیون و تهیه کنندگی سیما بوده و کم‌تر درعرصه نمایش، دیده شده است. وی در حال حاضر، مدیر گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه یک سیما است.

این کارگردان، مدت‌ها پیش در سال ۸۰، نمایش «شب نشینی در جهنم» را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر، به روی صحنه برده بود. سیفی‌آزاد، طی این سال‌ها متن‌های نمایشی زیادی را به مرکز هنرهای نمایشی برای اجرای عمومی تحویل داده، گویی هیچ‌کدام از آن‌ها به سرانجام خوشی نرسیده است. قرار بود، در ژانر دفاع مقدس، نمایشی را براساس رمان «دا» (خاطره‌های سیده‌زهرا حسینی) به شکل متفاوت و در قالبی اپرایی به روی صحنه ببرد که تا به امروز، شرایط آن فراهم نشده است.

این کارگردان، ناامید و مایوس از اجرای این نمایش‌نامه‌ها، سرانجام نمایش «شایعات» را بدون هیچ‌گونه کمک و پشتوانه دولتی و صرفا متکی بر بخش خصوصی، به روی صحنه برده است. هنوز مدت زمان زیادی از به اجرا در آمدن نمایش‌نامه «پسران آفتاب» نیل سایمون به کارگردانی سیامک صفری در سالن اصلی تئاترشهر نگذشته، که رحمان سیفی‌آزاد هم، بعد از ۱۲ سال دوری از تئاتر، با نمایش‌نامه دیگری از نیل سایمون، به نام «شایعات» به دنیای نمایش و کارگردانی بازگشته است. این نمایش‌نامه هم، مانند دیگر آثار این نمایش‌نامه‌نویس، به موقعیت‌های چند آدم در قالب و فضای کمیک می‌پردازد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا