تلویزیونسریال خارجی

تجمع اسطوره‌های هالیوود در «دروغ‌های کوچک بزرگ»

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: پرویز فغفوری آذر

حضور مریل استریپ در فصل دوم «دروغ‌های کوچک بزرگ» را به فال نیک بگیرید. با پیوستن او به جمع بازیگران این سریال پرستاره شاهد یک ملودرام بسیار سنگین هستیم که بدون گیر کردن در دام موعظه‌های اخلاقی، روح و روان شما را به چالش می‌کشد.

سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ»

فصل اول سریال با یک قتل به پایان رسید، اما موضوع قتل هنوز زنده است. تمام شخصیت‌های اصلی سریال درمورد آن می‌دانند و کسی زبان باز نمی‌کند. پنهانکاری یعنی همین، سرپوش گذاشتن بر روی دروغ به منظور حقیقت جلوه دادن آن. این جرم نیست، این لاپوشانی است،‌ پنهانکاری است. طی دوران معاصر، از زمان واترگیت که منجر به استعفای نیکسون از ریاست جمهوری امریکا شد، تاکنون با این مسئله مواجهیم. این را به عنوان تیتر فصل دوم این سریال در نظر بگیرید.

سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ»

در فصل دوم این سریال که باز هم در سواحل مونتری فیلمبرداری شده ۵ زن زیبای فصل اول حضور دارند. این بار هم با همان موضوع اصلی فصل اول مواجه هستیم. سوءاستفاده جنسی و تجاوز. اینجا فقط تجاوز جنسی مطرح نیست، روح و روان آدم‌ها هم درگیر این سوءاستفاده‌ها هستند. خوشبختانه اینجا خبری از موعظه‌های اخلاقی نیست. اگر نمی‌توانی تحمل کنی، طرف را بکش و خودت را خلاص کن!

فصل دوم «دروغ‌های کوچک بزرگ» برای بینندگانش یک جایزه ویژه هم دارد. بازیگر ۷۰ ساله‌ای که ۳ اسکار گرفته و ۹ گلدن گلوب. رکورددار نامزدی کسب جایزه اسکار در تمام تاریخ است و جوایزی که غیر از اسکار و گلدن گلوب گرفته، از حد شمارش گذشته است. ‌او مدال آزادی را هم از اوباما در زمان ریاست جمهوری‌ اش گرفته است.

شخصیت‌های این سریال همگی در عالم سینما مشهورند و جمع کردن آنها در یک مجموعه تلویزیونی به نظر کمتر کسی ممکن می‌آمد.

سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ»

چطور این همه بازیگر اسکارگرفته در این سریال جمع شده‌اند؟

جین چاپمن (شایلین وودلی) گذشته‌ای اسرارآمیز دارد و با فرار از چیزی که برای کسی معلوم نیست همراه با فرزندش به سواحل مونتری پناه آورده است. سلست (نیکول کیدمن) که در فصل قبل توسط همسرش مورد سوءاستفاده و تجاوز قرار می‌گرفت و حالا پس از قتل همسرش در آخرین قسمت ار فصل اول بیوه شده است. زوئی کراویتز (بانی کارلسون) به عنوان همسر جدید شوهر قبلی مادلین و مربی یوگا که ظاهراً تنها زن بدون مشکل این جمع است، مادلین (ریس ویترسپون) که یک مادر فوق‌العاده نگران برای فرزندانش و دیوانه‌کننده برای همسر جدیدش است، رناتا (لورا درن) که که تاجر موفق اما به طرز خنده‌داری خودپرست است و چند بازیگر دیگر، جمع بازیگران این سریال پرستاره را تشکیل می‌دهند که با پیوستن مریل استریپ یک جمع کهکشانی تلویزیونی را شکل داده‌اند.

مریل استریپ در این فصل نقش مادر همسر سلست را بازی می‌کند که در آخرین قسمت فصل اول کشته شد. او به دنبال دلیل کشته شدن پسرش می‌گردد. در فصل اول مشخص شد که پری (الکساندر اسکارسگارد) نه‌تنها یک همسر سوءاستفاده‌گر و آزاردهنده برای نیکول کیدمن بود، بلکه با تجاوز به جین چاپمن او را حامله کرد و پدر فرزند او نیز بود. وقتی پری در مراسم گلریزان برای جمع‌آوری پول به منظور کمک به مدرسه همسرش را مورد حمله قرار داد بقیه زنان به حمایت از سلست برخاستند و در این بین بانی او را با پرت کردن از پله‌ها به قتل رساند.

سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ»

در فصل دوم مشخص می‌شود که بانی از PTSD (اختلال روحی روانی پس از حادثه) رنج می‌برد. سلست از این واهمه دارد که شخصیت دو پسرش شبیه پدرشان آزاردهنده و سوءاستفاده‌گر شود. برای تصمیم‌گیری درمورد مری‌لوئیس (مریل استریپ) هنوز نباید عجله کرد. او بسیار محتاط است و آرام و مطمئن صحبت می‌کند. گاهی وقت‌ها حتی متوجه نمی‌شوی جمله‌ای که به کار برده خبری است یا سوالی؟ او با موهای صاف و عینک بزرگش هم می‌تواند یک شخصیت آرامش‌دهنده باشد و هم می‌تواند آتشفشانی باشد که تنها یک قدم با انفجار و فوران گدازه‌هایش فاصله دارد. از خشم او باید ترسید. او تجسم واقعی یک مادربزرگ خوب است که غم و اندوهش غیرقابل انکار است. حتی می‌توان با او همدردی کرد.

سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ»

فصل دوم قرار نیست از همان ابتدا شما را غافلگیر کند اما می‌تواند به راحتی شما را گول بزند تا جایی که ناگهان فریاد بزنید و بگویید «لعنتی! چرا حواسم به این نبود؟» البته لحظات بامزه‌ای هم بین مری‌لوئیس و مادلین شاهدیم: «تو چرا قدت این قدر کوتاهه؟» دیدن حالت تدافعی مادلین در این لحظه بسیار جالب و خنده‌دار بود که در حالی که جلوی منفجر شدن خود از فرط عصبانیت را می‌گرفت، سعی می‌کرد مودب باشد. او انگار که در حال زمزمه یک شعر است، به مادلین گفت: «دوست ندارم برداشت بدی از حرفم داشته باشی اما به نظرم آدم‌های کوتاه‌قد آدم‌های قابل اعتمادی نیستند.»

بازی واقع‌گرایانه مریل استریپ، بی‌اعتمادی و آسیب‌پذیری همیشگی نیکول کیدمن، اصرار شایلین وودلی بر پنهان نگاه داشتن اسرار خود، خاله‌زنک‌بازی و زیرکی‌های خاص ریس ویترسپون و گذشته نامعلوم زوئی کراویتز نوید یک فصل جذاب را به بیننده می‌دهد.

سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ»

فصل دوم «دروغ‌های کوچک بزرگ» را حتما با دقت ببینید و منتظر سورپرایزهای جدید و شوکه‌کننده آن باشید. هر لحظه از این سریال ارزش دیدن دارد. ۳ بازیگر آن اسکار گرفته‌اند و یکی از آنها به تنهایی ۳ اسکار و ۹ گلدن گلوب گرفته.

پس از این همه توضیح باز هم جرئت می‌کنید برای تماشای این سریال دست دست کنید؟

این فصل را ببینید و از دیدنش لذت ببرید.

منبع: BBC

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا