سینماسینمای‌ایران

داستان کامل فیلم پسر کشی + اسامی بازیگران پسرکشی | نقد و بررسی فیلم

داستان کامل فیلم پسرکشی همراه اسامی بازیگران فیلم پسرکشی همچنین نقد و بررسی و اطلاعات خواندنی درباره این فیلم به کارگردانی محمدهادی کریمی در همین مطلب. «پسرکشی» آخرین ساخته محمدهادی کریمی و به تهیه‌کنندگی صادق یاری تازه‌ترین فیلم متقاضی اکران آنلاین است که از روز یکشنبه ۱۵ تیرماه در ساعت ۸ شب در دو سرویس‌وی‌اودی فیلیمو و نماوا اکران می شود.

بازیگران فیلم پسرکشی
بازیگران فیلم پسرکشی

خلاصه داستان

در بیست و‌ چهارمین فیلمنامه نویسنده آثار متفاوت سینمای قصه گوی دهه های پیشین سینما، پیچیدگی های روابط خانواده ای که به دلیل یک باور غلط دچار بحران هستند طی چند دهه به نمایش درمی آید.

اسامی بازیگران

ژاله صامتی، آرمان درویش، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی، فرخ نعمتی، گلوریا هاردی، صحرا اسداللهی، زینب قادری و با حضور لیلا زارع و لیلا اوتادی و با معرفی شهناز نصرتی و سهیل قاصدی ترکیب بازیگران فیلم پسرکشی را تشکیل می دهند.

نقد فیلم

فیلم «پسر کشی» به نویسندگی «مجید برزگر» و «آرمان خوانساریان» و کارگردانی «محمدهادی کریمی» و تهیه کنندگی «صادق یاری»، آخرین فیلمی بود که  در روز دهم و آخرین روز سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر برای اهالی رسانه و هنرمندان در پردیس سینما گالری ملت بر روی پرده رفت.

دکتر محمد هادی کریمی کارگردان، نویسنده و شاعر جدیدترین فیلمش را با نام پسرکشی ساخته است، فیلمی اجتماعی با روایتی معماگونه که دکتر کریمی در آن به سراغ سوژه ای نو و خاص رفته است و بازیگرانی چون ژاله صامتی، آرمان درویش، بهاره کیان افشار، فرخ نعمتی، گلوریا هاردی و نسیم ادبی در آن به ایفای نقش پرداخته اند.
پسرکشی کمی با تاخیر و در روزهای پایانی سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به بخش مسابقه ی سودای سیمرغ اضافه شد و آخرین فیلمی بود که در جشنواره سی و هشتم فیلم اکران شد و آنچنان که باید و شاید نتوانست نظر مثبت منتقدین و اهالی رسانه را جلب کند.

داستان فیلم در سال های ۴٠ و ٧٠ خورشیدی می گذرد و اشاره به اعتقادات نادرست و خرافی آدم های آن زمان دارد، همانطور که از اسم فیلم پیداست، پسرکشی روایتگر زندگی یک خانواده قدیمی است که تمام فرزندانش دختر هستند و هیچ پسری در این خانواده متولد نمی شود و لذا قرار است مرد خانواده برای پسردار شدن مجدد ازدواج کند.

این مساله باعث نگرانی و حسادت زن خانواده با بازی ژاله صامتی می شود و در حالی که او ۴ فرزند دختر دارد، نمی تواند بپذیرد که زن دیگری برای به دنیا آوردن فرزند پسر پا به خانه ی او بگذارد، در حالیکه مرد خانواده برای پسر دار شدن و البته به انتخاب خواهرش با بازی نسیم ادبی ازدواج مجدد کرده است، زن خانواده حال مساعدی ندارد و این مساله به خوبی در بازی روان و حرفه ای ژاله صامتی دیده می شود.
مخاطب غرق داستان فیلم و اتفاقات گذشته شده است که ناگهان زمان به حال برمی گردد و تصویر پسر جوان و خوش آتیه ای را می بینیم که در کنار مادرش ژاله صامتی نشسته است، تصویری تعجب برانگیز که در ذهن مخاطب این سوال را پدید می آورد که چطور ژاله صامتی صاحب پسر شده است، در واقع همینجاست که گره اصلی داستان پسرکشی برای مخاطب باز می شود و به راز اصلی داستان فیلم پی می برد.

کارگردان می توانست کمی با دقت بیشتر و عمیق تر کردن ماجراهای رخ داده در فیلم سوال مبهمی را در ذهن مخاطب نگاه دارد که این پسر کیست و حالا در همان خانه قدیمی و در کنار مادر خانواده که ۴ دختر دارد چه می کند، اما در این مساله موفق نبوده است و مخاطب خیلی زود متوجه می شود که این پسر به دلیل حسادت و عقاید نادرست در آن زمان پدر و مادرش را از دست داده است و با مادر ناتنی اش بزرگ شده است.

پسر خانواده با معرفی و بازی آرمان درویش جوانی باستان شناس است که در طی داستان با دختری با بازی بهاره کیان افشار آشنا می شود و قرار است با یکدیگر ازدواج کند، پسر خانواده به خواسته ی مادرش دختر را به خانه ی قدیمی شان می آورد تا او را به مادرش معرفی کند، مادر از همان ابتدا احساس خوبی به این دختر ندارد و در ادامه متوجه می شویم که برای انتقام پای به این خانه گذاشته است.

پسر خانواده سال هاست که پاسخ سوالش درباره ی عدم حضور ۴ خواهرش در خانواده را بدست نیاورده است و مادر نیز دائما از پاسخ به این سوال تفره می رود، لیلا اوتادی و لیلا زارع در نقش های خواهر ناتنی پسر در فیلم حضور دارند و صحنه های کوتاهی از رویارویی پسر و خواهرهای ناتنی اش را در فیلم میبینیم.

صحنه های تکراری گفتگوی مادر و پسر در خانه و پسر و دختر در یک عمارت قدیمی حوصله ی مخاطب را سر می برد و از آنجاییکه از اواسط فیلم مخاطب به داستان فیلم پی برده است، لذا مخاطب دیگر تب و تاب اولیه برای تماشای فیلم را ندارد و حتی ترجیه می دهد که از سالن سینما خارج شود.

کارگردان عملا سوژه ی خوبی را برای ساختن انتخاب کرده است، اما نحوه ی روایت و پیش بردن داستان فیلم مناسب نیست و برای همین پسرکشی که می توانست فیلم موفقی در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر باشد، با استقبال ضعیف منتقدین و اهالی رسانه مواجه می شود و به نظر در اکران عمومی هم نتواند به موفقیت خاصی دست یابد./ مرتضی کوه مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا