تلویزیون

داستان کامل قسمت اول تا آخر سریال مینو

تازه‌ترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج  سریال مینو نام دارد. سریال ۲۷ قسمتی مینو در بوستان ولایت، آبادان، خرمشهر، شهرک سینمایی دفاع مقدس و شهرک سینمایی غزالی تصویربرداری شده و با پایان یافتن مراحل فنی آماده نمایش از رسانه ملی است.

«مینو» به کارگردانی امیرمهدی پوروزیری و تهیه کنندگی مهدی همایونفر، روایتی است عاشقانه در تابستان و پاییز که مربوط به زمان آغاز جنگ تحمیلی است و داستان آن در ماه‌های منتهی به اشغال این شهر می‌گذرد.

سریال «مینو» داستان زندگی سه قهرمان به نام “مینو”، “عماد” و “رضا” است که درگیر حوادث پیش از انقلاب می‌شوند و تا شروع جنگ تحمیلی درگیری‌هایی دارند. این مجموعه عاشقانه‌ای است که در تابستان و پاییز ۵۹ در روزهای آغازین جنگ تحمیلی می‌گذرد و روایتی از عشق، خیانت و انتقام است که ناگهان با شروع جنگ شکل دیگری پیدا می‌کند و جای همه‌ چیز و همه‌ کس عوض می‌شود.

در همین خصوص کارگردان سریال مینو گفت: سعی اصلی من در انتخاب بازیگر آن بود که از تکراری بودن جلوگیری کنم. این جلوگیری از تکراری شدن بازیگران به این دلیل بود که طبیعتاً اگر بازیگری در چندین اثر سینمایی و تلویزیونی بازی کند انگیزه چندانی برای نقش آفرینی متفاوت ندارد.

امیر پور‌وزیری در خصوص مضمون و دلیل ساخت سریال مینو گفت: مقصد و مقصود من از ساخت سریال مینو روایت داستانی عاشقانه و جذاب در بستر روزهای پر التهاب انقلاب اسلامی ایران است. همین تلفیق بدون شک باعث جذابیت فوق العاده اثر برای مردم می‌شود زیرا جامعه هم داستان‌های عاشقانه را دوست دارد و هم اینکه از تماشای بخشی از تاریخ کشور لذت می‌برد.

وی درباره تاثیر وجه تاریخی و معاصر سریال مینو بر داستان اثر افزود: واقعیت امر اینکه این داستان و روایت اصلی سریال مینو در هیچ بستر تاریخی دیگری نمی‌توانست شکل بگیرد. از نظر من بستر تاریخی اوایل انقلاب موتور محرک بار دراماتیک قصه سریال مینو است.

این کارگردان جوان درباره لزوم طراحی صحنه دقیق و فضاسازی تصویری مطابق با دوران معاصر تاکید کرد: وقتی به تاریخ معاصر می‌رسیم تصور همگانی بر آن است که همه چیز باید مستند باشد و تمام زوایا دقیق بررسی شود. از نظر من راهکار این است که ما تا حد ممکن قصه خود را قوی کرده و قصه‌گو تر باشیم تا مخاطبان هیچگاه انتظار تولید تصویری مستندگونه نداشته باشند. البته ساخت فضا و باورپذیر بودن روایت مهم است اما مهمترین عامل قصه است.

وی در مورد نوع انتخاب و چینش بازیگران اضافه کرد: سعی اصلی من در انتخاب بازیگر آن بود که از تکراری بودن جلوگیری کنم. این جلوگیری از تکراری شدن بازیگران به این دلیل بود که طبیعتاً اگر بازیگری در چندین اثر سینمایی و تلویزیونی بازی کند انگیزه چندانی برای نقش آفرینی متفاوت ندارد. به عنوان مثال عباس غزالی بازیگر دغدغه مند و دقیقی است که بسیار سخت نقش ها را قبول می کند.

پور‌وزیری در همین راستا اضافه کرد: ما در عرصه بازیگری بازیگران بسیار توانمندی داریم که برخی کارگردانان و تهیه کنندگان ریسک حضور آنها در پروژه را قبول نمی‌کنند اما من ادعا می‌کنم که بازیگران سریال مینو بهترین بازی‌های ممکن در سالهای اخیر تلویزیون را ارائه می‌کنند. این به دلیل انگیزه بالای این بازیگران و همچنین زمان گذاشتن آنها برای پرورش نقش اتفاق افتاده است. در مورد انتخاب بازیگران ما تمام تلاش خود را انجام دادیم تا افراد بیش از اینکه صرفاً چهره باشند.

وی درباره احتمال موفقیت سریال مینو در پخش اذعان کرد: امیدوارم که سریال مینو خیابان خلوت‌کن باشد. البته فراموش نکنیم که مهمترین مساله در دیده شدن یک سریال زمان پخش آن است. واقعیت این روزها دل من مثل سیر و سرکه می‌جوشد و مثل همان روز اول همچنان استرس دارم. در مورد شبکه پخش هم باید بگویم که شبکه یک سیما بعد از پایتخت پنج سریال نسبتاً پر طرفداری نداشته و حالا مینو برای پخش در این شبکه آماده می‌شود که این خود مساله ای نگران کننده است.

این فیلمنامه نویس تلویزیون با اشاره به پایان کامل فیلمبرداری سریال مینو اضافه کرد: فیلمبرداری سریال مینو به طور کامل به پایان رسیده و من هم اکنون در حال نگارش چندین طرح هستم. در حال حاضر دو کار در دست نگارش دارم که امیدوارم به نتیجه برسند.

وی درباره هدف گذاری خود برای ساخت سریال مینو ادامه داد: مهمترین مساله در مورد تلویزیون این است که در قدم اول مخاطب برای لذت بردن به سراغ سریال تلویزیونی می رود. اولین هدف من در این سریال لبذت بردن مخاطب است. اگر هم اثر پیامی داشته باشد سعی کردم که این پیام به هیچ وجه مستقیم نباشد و در دل اثر و دارم داستانی وجود داشته باشد. معتقدم اگر اثری پیامی دارد باید آن پیام درون اثر اتفاق بیفتد و تبدیل به شعار نشود.

وی در مورد آرزوی خود برای سریال مینو اظهار کرد: امیدوارم مردم این سریال را ببیند زیرا فکر می‌کنم با اتفاق بسیار متفاوتی نسبت به سایر آثار روبرو می‌شوند. پخش این سریال از شبکه یک و به تاریخ آذر ماه قطعی شده و من و تمامی گروه در انتظار شروع پخش هستیم.

پوروزیری با اشاره به نبود هیچگونه مشکل مالی در سریال مینو خاطرنشان کرد: در کل سریال مینو اثری لو باجت یا به اصلاح ارزان است و ما دوستانی داشتیم که در طول زمان فیلمبرداری کمک کردند که به مشکل مالی برخورد نکنیم. سریال مینو در مقایسه با سریال‌های دیگر یک سوم هزینه کرده و یکی از دلایل اصلی آن بازیگرانی است که معرفت پا در این اثر گذاشتند. اکثر بازیگران مینو تئاتر را تجربه کرده بودند و در مورد مسائل مالی به شدت پروژه را درک کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا