اخبار داغ

داور بازی استقلال و پرسپولیس در دهم فروردین کیست؟

مجله اینترنتی کولاک؛ سید امید صادقی

بازی استقلال و پرسپولیس همیشه برای هواداران این دو تیم حساسیت های فراوانی داشته و هواداران این دو تیم از چند هفته قبل از بازی کری ها و رجزخوانی های خود را آغاز می کنند.
اما دربی برگشت لیگ برتر طبق برنامه سازمان لیگ روز دهم فروردین ماه جاری در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد و بر همین اساس از چند روز قبل گمانه زنی های فراوانی در خصوص انتخاب داور دربی در جریان است و بحث داغی در فضای مجازی بین هواداران دو تیم وجود دارد.

استقلال و پرسپولیس
در این میان معتبرترین گزینه فدراسیون و کمیته داوران برای قضاوت دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال ایران است اما فغانی که اخیرا بازی پرسپولیس و نساجی را سوت زده است حالا از سوی پرسپولیسی ها تحت فشار روانی شدیدی قرار دارد و آنها معتقدند که او در آن بازی به ضرر تیمشان سوت زده است. از طرف دیگر خود فغانی هم از مدتها پیش اعلام کرده بود که دیگر علاقه ای به داوری بازی استقلال و پرسپولیس ندارد و ترجیح می دهد که این بازی را قضاوت نکند.
فغانی که در جام جهانی و جام ملت های آسیا بازیهای حساسی را سوت زده به درستی می داند که داوری دربی پایتخت با هر نتیجه ای که همراه باشد می تواند اتهاماتی را متوجه او کند و به همین دلیل پیشاپیش اعلام کرده که بازی سرخابی ها در مصاف با هم را قضاوت نخواهد کرد.
اما علیرضا سهرابی سرپرست کمیته داوران هم چند روز پیش اعلام کرد که داور دربی پایتخت مشخص شده اما به وقتش رسما معرفی خواهد شد.
این در حالی است که هواداران استقلال هم حساسیت زیادی نسبت به اشکان خورشیدی دارند و با در نظر گرفتن قضاوتهای قبلی این داور معتقدند که او مغرضانه علیه استقلال سوت می زند و جالب است بدانید که بعد از فغانی تنها گزینه کمیته داوران برای سوت زدن دربی دهم فروردین کسی نیست جز اشکان خورشیدی که به احتمال فراوان روز هفتم یا هشتم فروردین رسما به عنوان داور دربی پایتخت معرفی خواهد شد.

اما جالب تر اینکه بازی پیش روی استقلال و پرسپولیس اینبار یک مهمان ویژه دارد که وجود او می تواند کار را برای داور بازی سخت تر هم بکند.زیرا داوری کردن مقابل چشم ۱۰۰ هزار هوادار بدبین و میلیونها بیننده نکته سنج و البته “پیرلوئیجی کولینا” داور پیشین و ممتاز ایتالیایی که یک داور برجسته و مشهور در زمان خودش بود و ۶ سال متوالی به عنوان بهترین داور جهان انتخاب شد کار ساده ای نیست.

کولینا که به دعوت فدراسیون فوتبال و برای تست سیستم VARبه کشورمان سفر می کند حضورش در جایگاه ویژه در روز دهم فروردین از نکات جالب و حاشیه ای دربی خواهد بود.
گفته می شود که کولینا با توجه به شناخت بیشتر که از فغانی دارد در صحبتهای تلفنی به مسولان فدراسیون و کمیته داوران پیشنهاد داده که از وجود وی به عنوان داور بازی حساس استقلال و پرسپولیس استفاده کنند اما آنچه مسلم است اینکه با توجه به جمیع جهات شانس اشکان خورشیدی برای داوری دربی نوروزی بیشتر از فغانی است.هر چند که فشار هواداران استقلال هم بی تاثیر نیست و شاید در آخرین لحظات نظر کمیته داوران عوض شود و فغانی به عنوان داور دربی معرفی شود اما هر چه هست به نظر می رسد که به جز این دو گزینه جدی گزینه سومی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا