سلامت

درباره علت لرز کردن بدن چه می دانید؟ +درمان های گیاهی برای درمان لرز

محمد سیمری، اختصاصی مجله اینترنتی کولاک

همان طور که می دانید به هنگام سرما، به طور معمول افراد برای گرم شدن شروع به لرزیدن می‌ کنند؛ در توصیف این حالت می توان گفت هنگامی که بدن شما تلاش می کند تا حرارت بدن را افزایش دهد، اسپاسم عضلات یا لرز را تجربه می کنید؛ این واکنش مربوط به عضلات است. لرز کردن حتی در هوای گرم و در صورت وزش نسیمی خنک یا نشستن در سایه طبیعی بوده و می‌تواند اتفاق افتد. لرز می‌ تواند همیشه همراه با تب نباشد و علل دیگری نیز داشته باشد که برخی از آن ها ناشی از انواع بیماری‌ ها است!

درباره علت لرز کردن بدن چه می دانید؟ +درمان های گیاهی برای درمان لرز

لرز ناگهانی، چه همراه با بدن درد باشد و چه نه، می‌ تواند نشانه‌ ی کمبود تغذیه‌ ای و یا مراحل اولیه عفونتی باشد که قرار است تا ۲۴ ساعت آینده در سراسر بدن پخش شود! نوع تغذیه و فعالیت فیزیکی در درمان یا افزایش این بیماری بسیار موثر است؛ تغذیه یا تحرکات فیزیکی می‌ تواند برای افراد مضر واقع شود. همچنین بعضی شرایط خاص پزشکی می‌ توانند موجب بروز حمله‌ های ناگهانی و اتفاقی لرز شوند که مدت زمان کوتاهی به طول می‌ انجامد. اغلب، لرز همراه با درد عضلانی و مفاصل خواهد بود.

لرز ممکن است در هر سنی بروز کند؛ ولی در افراد میانسال و سالمندان متغیر است؛. دقت داشته باشید در مواردی که لرزش در سنین پایین‌ تر در فرد شروع شود، این اتفاق بایستی جدی گرفته شود! چرا که در بیماری‌ های تحلیل برنده‌ ی مغز مثل ام‌ اس یا بیماری‌ های مخچه‌ ای و یا حتی پارکینسون این نوع لرزش ها دیده می‌ شود. این نوع لرز بدن می تواند کاملا پایدار باشد و چندین دقیقه یا حتی یک ساعت طول بکشد؛ در این مورد توصیه می‌شود افراد با انجام فعالیت بدنی لرزش را کاهش دهند. حتی لرز می تواند نشانه ای از عفونت باکتری یا ویروسی باشد!

بیماری آنفولانزا یک عفونت رایج است که به وسیله‌ ی ویروس آنفولانزا ایجاد می‌ شود. سر درد، بدن درد، لرز، خستگی، سرفه، گلو درد، و… برخی از علائمی هستند که افراد مبتلا به آنفولانزا آن ها را تجربه خواهند کرد. هر چند آنفولانزا می‌ تواند موجب به وجود آمدن تب ۱۰۰ درجه‌ی فارنهایت یا ۳۷ درجه‌ی سانتیگراد و یا بالاتر شود، اما الزاما همه‌ ی افرادی که مبتلا به بیماری آنفولانزا می‌ شوند، ممکن است دچار تب نشوند!

درباره علت لرز کردن بدن چه می دانید؟ +درمان های گیاهی برای درمان لرز

احساسات شدید می‌ تواند با افزایش ترشح آدرنالین در بدن موجب لرز یا تکان خوردن شود؛ دقت داشته باشید آدرنالین هورمونی است که در پاسخ به موقعیت جنگ و گریز در بدن تولید می‌ شود. لرز بایستی پس از اینکه آدرنالین در بدن کاهش می‌ یابد، متوقف شود. لرز ناشی از لحظات بسیار هیجان انگیز یا ترسناک به ندرت در بدن رخ می‌ دهد اما آدرنالین در افرادی که استرس‌ های مزمن را تجربه می‌ کنند، می‌تواند لرزیدن را ایجاد کند. اگر چه لرز بر اثر استرس و اضطراب یا مصرف کافئین باشد، با برخی درمان های دارویی که پزشک تجویز می‌ کند، این لرزش فروکش خواهد کرد. حتی گاهی اوقات پر کاری تیروئید سبب لرزش بدن می‌ شود؛ که این وضعیت پر کاری باید بررسی شود و نسبت به درمان‌ این پر کاری اقدام شود.

شاید دانستن این مورد نیز برای تان جالب باشد که در صورتی که فرد مدت طولانی آب و غذا نخورد، سطح گلوکز مغز وی کاهش می‌ یابد، که این اتفاق می‌ تواند باعث لرز شود. این وضعیت در افراد مبتلا به بیماری دیابت به عنوان هیپوگلوسمی شناخته شده و می‌ تواند شدید باشد. این افراد بایستی قند خون خود را به طور مرتب بررسی کنند تا مانع کاهش سطح آن و بروز مشکل شوند.

درباره علت لرز کردن بدن چه می دانید؟ +درمان های گیاهی برای درمان لرز

برای پیشگیری از عارضه لرز، بایستی از نظر تغذیه به مصرف سبزی ها و میوه‌ ها به طور مناسب توجه کرد. همچنین از مصرف چای و قهوه به صورت بی‌ رویه بایستی خودداری کرد؛ زیرا که موجب افزایش لرزش در افراد می‌ شود. توصیه می شود فرد از برگ‌ های کلم به دلیل داشتن ویتامین B که برای رشد مفید است، استفاده کند و همچنین از مصرف اسفناج، سیب‌ زمینی، انجیر و لبو نیز برای کاهش این لرزش غافل نشود!

چای گیاهی یک گزینه ی خوب برای سلامتی است و ویتامین ها و مواد معدنی را به بدن تزریق می کند. همچنین این یک درمان عالی برای زمانی است که شما احساس لرز ناگهانی را تجربه می کنید! این چای می تواند از تغییر دما در بدن مراقبت کند. اما درباره ی نحوه استفاده از این چای بایستی گفت؛ یک قاشق غذا خوری گیاه خشک شده را در یک ظرف بریزید. یک فنجان آب را حرارت دهید تا بجوشد. سپس آب داغ را به ظرف حاوی گیاه اضافه کنید. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند، سپس صافش کنید و بنوشید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا