چهره هاسلبریتی خارجی

در اولین سالگرد سری دیوی، یگانه سوپراستار بالیوود چه گذشت؟

ترجمه: سمیرا فیض آبادی ، اختصاصی مجله کولاک

به مناسبت اولین سالگرد فوت سری دیوی، یگانه سوپراستار دیروز بالیوود

سری دیوی

سال گذشته یک شوک بزرگ به دنیای بالیوود وارد شد و آن هم مرگ ناگهانی و شوکه کننده سری دیوی بود. او از ماندگارترین چهره‌های سینمای هند به شمار می‌آید. امروز برابر با ۲۴ فوریه، اولین سالگرد فوت چهره برجسته و کهنه‌کار بالیوود سری دیوی است که سال گذشته بر اثر سکته قلبی در دوبی در سن ۵۵ سالگی از دنیا رفت. جانوی کاپور دختر بزرگتر سری دیوی روز گذشته عکسی دردناک و متاثر کننده در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و زیر آن نوشت: «قلبم همیشه سنگین می‌ماند اما همیشه لبخند خواهم زد چراکه تو را در قلبم دارم.» خیلی‌ها خود را در غم جانوی شریک کرده و با او ابراز همدری کردند که سونام کاپور دخترعموی جانوی یکی از کسانی بود که با او همدردی کرد.

سری دیوی، یگانه سوپراستار بالیوود

بانی کاپور همسر سری دیوی تصمیم گرفت به مناسبت اولین سالگرد فوت سری دیوی یک کار انسان دوستانه انجام دهد. بانی کاپور یکی از ساری‌های همسرش را حراج گذاشت تا هزینه آن را صرف امور خیریه بکند. رقم پیشنهادی این حراج از  ۴۰۰۰ هزار روپیه شروع شد و تا  ۱۳۰ هزار روپیه رسید.

سری دیوی از اوایل ورودش به صنعت سینما سبک و استایل خاص و منحصربه فردی داشت. همیشه عاشق خرید کردن بود و یکی از زیبارو‌ترین و خوش‌پوش‌ترین ستاره‌های سینمای هند بود. چند روز قبل بانی کاپور به همراه دختراش جانوی و خوشی به چنای، خانه مادری سری دیوی و محلی که خاکستر سوزانده‌ِی او را برده‌اند رفتند تا به مناسبت اولین سالروز ترحیمش، به او ادای احترام کنند.

 

حرف‌های آجی دیوگان در مورد مرحوم سری دیوی به مناسب سالروز ترحیم او

سری دیوی، یگانه سوپراستار بالیوود

با وجود گذشت یک سال از فوت سری دیوی، هنوز خیلی از بازیگران، اعضای خانواده سری دیوی و بسیاری از دوستان و طرفداران این ستاره‌های ماندگار نسبت به فقدان او ابراز تاثر و ناراحتی می‌کنند. آجی دیوگان چند روز قبل در یکی از برنامه‌های تبلغاتی حضور داشت و در مورد سری دیوی چنین گفت: «من هیچ وقت با سری دیوی همکاری نداشتم اما از کودکی مسحور بازی او بودم. از دیدارها و ملاقات‌هایی که در محافلل سینمایی با او داشتم می‌‌دانستم که می‌دانم که چقدر فرد شایسته و انسانی بود و فکر نمی‌کنم کسب بتواند جای او را در صنعت سینما بگیرد.

سری دیوی، یگانه سوپراستار بالیوود

سری دیوی۱۳ آگوست  سال ۱۹۶۳ در ایالت مدراس هند به دنیا آمده بود. او یک خواهر و دو نابرادری داشت. سری دیوی از ۴ سالگی وارد دنیای بازیگری شد. او در سال ۲۰۱۳ در مصاحبه‌ای گفت: « من فرصت تحصیل را از دست دادم اما از کودکی بدون وقفه در سینما فعالیت کردم تا اینکه در جوانی ستاره فیلم‌ها شدم.» دیوی در سینمای جنوب هند چهره بسیار موفق بود و به دنبال آن در دهه ۸۰  در بالیوود به یک سوپراستار تبدیل شد. او جوایز متعددی از جمله جایزه ملی و سه جایزه فیلم فیر را در کلکسیون جوایز خود داشت.

سری دیوی در ۳۰۰ فیلم و اثر سینمایی ایفای نقش کرد.  فیلم‌های بسیار ماندگار و موفقی همچون چاندنی، مستر ایندیا، توفا، چالباز، جدایی و نظرانا از جمله کارهای او هستند. سری دیوی بعد از ازدواج با بانی کاپور از سینما فاصله گرفت و بعد از سال‌ها دوری، در سال ۲۰۱۲ با فیلم بسیار موفق «انگلیش وینگلیش» به سینما بازگشت. «Mom» آخرین فیلمی است که در آن بازی کرده است.

سری دیوی، یگانه سوپراستار بالیوود

سری دیوی درست چند ماه قبل از اکران فیلم اول دخترش جانوی از دنیا رفت. او خیلی نسبت به نوع واکنش‌های به بازی دخترش استرس و نگرانی داشت و متاسفانه موفق نشد ببیند که ورود دخترش به عرصه سینما با چه استقبال خوبی مواجه شد و حالا دختر کوچکتر او خوشی هم قرار است به زودی فعالیت خود را در سینما آغاز کند.

سری دیوی نسبت به حریم خصوصی‌اش شدیدا حساس بود و کمتر پیش می‌آمد که مصاحبه‌ای در مورد زندگی‌ شخصی‌اش انجام دهد. گفته می‌شود او در سال ۱۹۸۵ با بازیگر کهنه‌کار میتون چاکرابورتی ازدواج کرد و در سال ۱۹۸۸ از هم جدا شدند. سری دیوی در سال ۱۹۹۶ با تهیه کننده مطرح فیلم بانی کاپور به طور مخفیانه ازدواج کرد و سری دیوی هنگام ازدواج با بانی دختر اولش را باردار بود. بانی کاپور موقعی که با سری دیوی ازدواج کرد هنوز از همسر اولش جدا نشده بود. دختر اول آنها جانوی در سال ۱۹۹۷ و دختر دومشان خوشی در سال ۲۰۰۰ به دنیا آمدند.

سری دیوی، یگانه سوپراستار بالیوود

سری دیوی به رژیم غذایی‌اش خیلی اهمیت می‌داد و کاملا گیاه‌خوار بود. او برخلاف شخصیت فیلم‌هایش فردی کاملا درون گرا، خجالتی و ساکت و کم‌حرف بود که خیلی‌ها اشتباها تصور می‌کردند او فردی مغرور است. او به خاطر ورود به بازیگری نتوانسته بود تحصیلات رسمی داشته باشد و از محیط مدرسه و تعامل با همسن و سال‌هایش دور مانده بود و به همین دلیل از شلوغی و سروصدای زیاد متنفر بود.

سری دیوی، یگانه سوپراستار بالیوود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا