سبک زندگی

دلایل اصلی ازدواج و داشتن زندگی مشترک بدون رابطه جنسی چیست؟

مجله اینترنتی کولاک: حتی اگر دچار اختلال میل جنسی نباشید عوامل زیادی هستند که می توانند منجر به تضعیف رابطه جنسی شوند:

دلایل اصلی ازدواج بدون رابطه جنسی

بیماری : درد کمر، آرتریت و افسردگی شایع ترین بیماری هایی هستند که رابطه جنسی را به چالش می کشند. خود بیماری یا داروهایی که برای درمان استفاده می کنید می تواند میل جنسی را محدود کند.

 

اضافه وزن : کنترل وزن بعد از ۴۰ سالگی سخت تر می شود که می تواند منجر به کاهش انرژی برای رابطه جنسی شود یا خودتان را از نظر جسمی جذاب نبینید و میلتان سرکوب شود.

 

احساس خستگی : خستگی یکی از نشانه های بیماری های مختلف و عارضه جانبی مصرف داروها و زندگی مدرن است. داشتن خواب کافی می تواند به بهبود میل جنسی شما کمک کند.

 

استرس : بدن هنگام یکه تحت تنش قرار می گیرد پاسخ جنگ و گریز ارسال می کند یعنی در این حالت میل جنسی ضرورتی برای بدن ندارد. استرس مداوم تمرکز روی رابطه جنسی را دشوار می کند و حتی ممکن است به منجر به تغییرات هورمونی و کاهش میل جنسی شود.

 

روزمرگی : روزمرگی مشکلی بزرگ در یک ازدواج بدون رابطه جنسی است. زوجینی که ۱۰ – ۱۵ سال را کنار هم زندگی کرده اند کارهای جدیدی انجام نمی دهند و به سراغ تجربیات جدید نمی روند.

 

خشم و نفرت : خصومت، نارضایتی، حسادت و سرزنش می تواند میل جنسی نسبت به همسر را سرکوب کند.  برخی افراد خطای طرف مقابل برایشان به قدری بزرگ است که بابت آن ناراحتی زیادی را متحمل می شوند مثل خیانت و دروغ. یا مثلا بسیار شنیده ای که زنی از شوهرش شاکی است و می گوید جلوی دیگران با من مثل یک خدمتکار رفتار می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا