سینماسینمای‌جهان

دواین جانسون «خبرنگار» شد

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: پرویز فغفوری آذر

بعد از ترک رینگ کشتی‌کچ و ورود به دنیای سینما ابتدا هرکول شد، در چندین فیلم سرباز نیروی ویژه بود، نقش یک عضلانی ساده‌دل و کمی خنگ را در فیلم «Pain & Gain» همراه با مارک والبرگ بازی کرد. کتک‌کاری‌‌هایش با جیسون استاتهام در دو فیلم آخر از سری فیلم‌های «سریع و خشمگین» هم حسابی دیدنی بود. چندباری جلوی نابودی دنیا را گرفت و در نبود فیلمنامه درست و حسابی، مامور سیا هم شد!‍

در این بین هر وقت بیکار می‌شد، سری هم به دنیای تلویزیون می‌زد و در برنامه‌های مختلفی مجری، بازیگر و تهیه‌کننده بود. در ۴ فصلی که از پخش سریال «Ballers» گذشته، نقش مدیر برنامه‌های بازیکنان عجیب و غریب و عیاش فوتبال امریکایی را بازی کرد. مجری مسابقه ورزشی تلویزیونی «The Titan Games» هم بود و از اینکه پدر شرکت‌کنندگان در این مسابقه درمی‌آمد تا برنده شوند، حسابی کیف می‌‌کرد. خلاصه کلی دیوانه‌بازی درآورد، زور زد و عرق ریخت تا تبدیل به یکی از پولسازترین بازیگران سینمای امریکا شد.

اما روزگار است و بازی‌‌های عجیب و غریبش. رزومه پر و پیمان این غول دوست‌داشتنی فقط یک جای خالی داشت؛ خبرنگار. او به تازگی به عنوان خبرنگار هم صاحب صلاحیت شناخته شده است.

دادگاه عالی نیویورک طی حکمی که چهارشنبه هفته گذشته صادر شد او را به عنوان یک خبرنگار به رسمیت شناخت و از این به بعد می‌تواند از امتیازات خاص این شغل استفاده کند.

قضیه از این قرار است که جانسون در سال ۲۰۱۷ مستندی برای شبکه HBO به نام «Rock and a Hard Place» ساخت. این مستند درمورد برخی از نوجوانان محکوم به حبس بود که به جای گذراندن دوران حبس خود در زندان، در یک برنامه شش ماهه بازپروری در یک اردوگاه شرکت می‌کردند.

کریستی لاستر یکی از ماموران حاضر در این برنامه بود که در منطقه «میامی دید» واقع در فلوریدا فیلمبرداری می‌شد. او بعدها به رشوه‌گیری، دزدی و اخاذی متهم شد.

لاستر مدعی شده مشاهده یکی از صحنه‌های فیلمبرداری شده مربوط به این برنامه که در تدوین نهایی حذف شده، می‌تواند به او در رد اتهام اخاذی و دزدی از کمد محل نگهداری اشیای باارزش شرکت‌کنندگان در این برنامه بازپروری کمک کند. به همین دلیل او طی دادخواستی شبکه HBO را به دادگاه احضار کرده است.

شبکه HBO هم با استناد به قانون ایالت نیویورک که از خبرنگاران در برابر اعلام نام منابع خبری‌شان و افشای اطلاعات جمع‌آوری شده توسط آنها محافظت می‌کند، این درخواست را رد کرده است.

در جلسه استماع دادگاه، وکیل لاستر  مدعی شد که دواین جانسون در هنگام ساخت این برنامه تنها به عنوان یک شخص مشهور (سلبریتی) آنجا حضور داشته و نه یک مستندساز. بنابراین شامل قانون محافظت از خبرنگاران در برابر افشای منابع اطلاعاتی نمی‌شود. اما قاضی دادگاه این ادعا را رد کرد و گفت: «زمانی که یک شخصیت مشهور، توانایی ساخت یک مستند تلویزیونی را دارد، حتما قادر به انجام وظایف یک خبرنگار نیز هست. بنابراین مشمول قانون حفاظت از خبرنگاران خواهد شد.»

کارول ادیماد، قاضی این دادگاه، در ادامه گفت: «تمام افرادی که در جمع‌آوری اخبار شرکت می‌کنند می‌توانند به عنوان خبرنگار حرفه‌ای شناخته شوند. این خبرنگاران می‌توانند در گستره وسیعی فعالیت کنند؛ از خبرهای سرگرم‌کننده هنری و ورزشی تا ساخت مستند درمورد جوانان زندانی.»

گرچه شکایت کریستی لاستر از شبکه HBO و تلاش برای بی‌اعتبار کردن دواین جانسون و مستند  «Rock and a Hard Place» صرفا تیری در تاریکی بود برای رهایی از اتهاماتی که گریبانگیر این مامور قانون شده بودند، اما باید واقع‌بین باشیم و از جانسون انتظار نداشته باشیم که همچون باب وودوارد و کارل برنستین، افتضاح واترگیت را افشا کند و موجب استعفای رئیس جمهوری وقت امریکا (ریچارد نیکسون) شود.

او دواین جانسون است؛ کشتی‌کچ‌کار سابق، بازیگر و مجری فعلی و یکی از پردرآمدترین بازیگران هالیوود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا