سبک زندگی

رازهای مهم خوش اندام بودن زنان ژاپنی چیست؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

رازهای مهم خوش اندام بودن زنان ژاپنی چیست؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

تغذیه سالم

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

زنان ژاپنی به این دلیل خوش اندام و جوان می مانند که دارای روش زندگی و تغذیه ی متفاوتی هستند. با مطالعه این مطلب با سبک و روش زندگی زنان ژاپنی و رمز و راز جوان و زیبا ماندن آن ها آشنا شوید.

زنان ژاپنی
مصرف مواد تخمیر شده

ژاپنی ها بیشتر از غذاهای تخمیر شده را استفاده می کنند، به عنوان مثال نام بعضی از این غذاها به این صورت است: کفیر، کیمچی، میزو و… . غذای تخمیری غذایی است که در یک مراحلی از تخمیر لاکتو درست می شوند. در این مراحل، باکتری های طبیعی از نشاسته‌ و شکری که در غذا موجود است تغذیه می کنند و اسید لاکتیک تولید می ‌کنند. تخمیر شدن موجب ماندن مواد مغذی که در غذا موجود هستند می شود و آنزیم های موثر و خوبی تولید می کند؛ انواع پروبیوتیک‌ها، ویتامین‌ B، امگا۳ و اسیدهای چرب.
تخمیر شدن باعث رشد باکتری هایی می شود که به کارکرد روده کمک موثری می کنند و با تجزیه ی مواد غذایی به نحوی قابل هضم تر، به پایین آمدن وزن هم کمک خوبی می ‌کنند. از فواید دیگر آن ها به خارج شدن سمومی که مضر هستند و فلزات سنگین از بافت سلولی می توان اشاره نمود.
بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ انجام پذیرفت و خبرآن در مجله ی «Physiological Anthropology» به چاپ رسید، ارتباطی بین رشد میکروب‌های روده‌ای و مواد لبنی تخمیری وجود دارد.
این تحقیق مشخص می کرد که مواد غیر لبنی تخمیری و گیاهان دارویی هم اثر قابل توجهی روی میکروب های روده ای دارند و امکان دارد تأثیر دراز مدتی را بر روی ارتباطات مغز و روده داشته باشند.

عادت قدم زدن

ژاپنی ها، از مردها بگیرید تا زنان ژاپنی عادت دارند که خیلی پیاده روی کنند. قدم زدن یکی از موثرترین شیوه ها برای تناسب اندام و از تأثیرگذارترین نوع تمرینات ورزشی است. قدم زدن به جز پایین آوردن وزن به بهتر شدن عملکرد قلبی و عروقی، زیاد شدن انرژی و خلق و خو و کم شدن استرس هم کمک شایانی می کند.
جمعیت غالب کشور ژاپن در شهرها متمرکز هستند و بیشتر ژاپنی ها برای رفت و آمد شهری معمولاً از قطار شهری و مترو استفاده می کنند. و به همین خاطر برای رفتن به ایستگاه و برگشتن پیاده ‌روی می کنند یا سوار دوچرخه می شوند. علاوه بر این حتی کودکان هم برای رفت‌ و آمد به مدرسه قسمت زیادی از مسیر را با پای پیاده می روند و پدر و مادر آن ها را با اتومبیل تا جلوی درب مدرسه نمی رسانند.
علاوه بر پیاده ‌روی، استفاده از دوچرخه هم در بین ژاپنی ها رواج زیادی دارد. بسیاری از افراد برای عبور و مرور خود استفاده از دوچرخه را ترجیح می دهند. با این کار یعنی با یک تیر دو نشان می زنند و ورزش هم انجام می دهند.

استقبال از غذای دریایی

برعکس آمریکایی ها، علاقه ا‌ی که ژاپنی ها به غذاهای دریایی دارند خیلی بیشتر از انواع گوشت های قرمز است. البته همان ‌طور که اطلاع دارید گوشت قرمز باعث به وجود آمدن خیلی از مشکلات برای سلامت می شود که از میان آن ها می توان چاقی زیاد، کلسترول بالا و بیماری های التهابی را نام برد.
نودل یا همان رشته و برنج به صورت های گوناگونی با انواع غذاهای دریایی مخلوط می شود و ترکیب متنوعی از غذاها را برای میل کردن ژاپنی ها فراهم می کند. تمام اطراف کشور ژاپن را دریا فرا گرفته است و همین موجب شده است که این کشور منبع بزرگی از صدف، ماهی های گوناگونی مثل: تُن، ماهی اسقومری، سالمون، میگو و … باشد. مردم ژاپن به این گونه از غذاها علاقه خاصی نشان می دهند.
ماهی منبع خیلی خوبی از پروتئین، دارای مواد مغذی متنوع، و اسیدهای چرب امگا۳ است. این مواد برای مغز، قلب و دیگر ارگان های بدن خیلی مفید هستند.
اسیدهای چرب امگا۳ برای پایین آوردن میزان چربی بدنی خیلی مفید هستند، به خصوص برای از بین بردن چربی های روی شکم خیلی خوب عمل می کنند. علاوه بر این خصوصیات غذاهای دریایی به کاهش التهاب بدن هم کمک می ‌کنند و برای سیستم عصبی هم مفید هستند.
برای داشتن پوستی زیبا می توان از اسیدهای چرب امگا۳ استفاده کرد و همچنین این اسیدهای چرب سبب می ‌شود پوستی صاف و جذاب داشته باشید. علاوه بر این، با استفاده از این چربی ‌های موثر می توان از بروز اختلالات پوستی نظیر: آتوپیک درماتیت، آکنه ولگاریس، سرطان پوست و … پیشگیری نمود.
ژاپنی ‌ها بر این اعتقادند هر چه بیشتر ماهی مصرف شود باعث می گردد که سالم ‌تر بمانید، همچنین برای سلامتی نیز مفیدتر خواهد بود و از انواع ماهی‌ ها در شکل ‌های گوناگون خام، کبابی، سرخ کرده، پخته، بخارپز ،آب‌ پز و غیره مصرف می نمایند.

زنان ژاپنی آب پز را به سرخ کردنی ترجیح می دهند

جهت حفظ سلامت و زیبایی همه ی قسمت های بدن مردمان شرقی نوع پخت و پز آب پز را در الویت قرار می دهند و جالب است بدانید در صورتی که آن ها به میهمانی بروند که غذای شان سرخ کردنی باشد این را نشانه ی کم اهمیتی مهمانی از سوی میزبان می دانند زیرا آن ها معتقدند در صورتی که میزبان به میهمان علاقه داشته باشد باید به سلامت میهمان نیز اهمیت دهد./از من بپرس

این پست توسط بخش تغذیه سالم مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

رازهای مهم خوش اندام بودن زنان ژاپنی چیست؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا