اخبار داغ

راهنمای جامع خرید کوله پشتی برای مدرسه

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

راهنمای جامع خرید کوله پشتی برای مدرسه

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

دانستنی ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

با نزدیک شدن سال تحصیلی جدید خرید وسایل و لوازم مدرسه توجه به ویژگی های مناسب این لوازم از جمله کوله پشتی و کیف مدرسه برای سلامت ستون فقرات و کمر دانش آموزان و دانشجویان ضروری است.

کوله پشتی

کوله پشتی، بسیار بهتر از کیف دستی است، کیف دستی به یک طرف از ستون فقرات آسیب وارد می کند در حالی که کوله پشتی البته در صورتی که از دو بند آن استفاده شود، فشار را بین دو طرف تقسیم می کند و مانع آسیب به کمر و ستون فقرات می شود.

بند کوله باید کوتاه و پهن باشد و بهتر است کوله در پشت دانش آموزان قرار بگیرد و بند آن به اندازه ای نباشد که وزن کیف روی کمر گذاشته شود، چرا که قرار گرفتن کوله روی کمر باعث بروز قوس و کمر درد می شود.

دانش آموزان و دانشجویان باید مطابق جثه ی خود کیفشان را سنگین کنند و برای جلوگیری از کمر درد نباید وزن کیف بیشتر از ۴ کیلو باشد.

کوله پشتی

ویژگی یک کوله پشتی مناسب

کوله باید چرمی یا برزنتی باشد تا به راحتی تغییر شکل ندهد و شکل آن با قرادادن کتاب، دفتر،.. تغییر نکند. یک کوله خوب برای مدرسه، باید بند پهنی داشته باشد تا وزن کیف با کمک شانه‌ها و مفصل ران قابل حمل باشد. داشتن یک لایه اسفنجی در پشت کیف باعث می‌شود فشار بر روی ستون مهره ها کمتر شود.

شرایط حمل کوله پشتی

در حالت طبیعی کوله پشتی پس از آویزان کردن باید حدود ۳ سانتی متر بالاتر از خط گودی کمر قرار گیرد. داشتن یک لایه اسفنجی در پشت کیف باعث می‌شود که فشار بر روی ستون مهره‌ها کمتر شود. استفاده نادرست از آن منجر به تغییر شکل اندام و افزایش احتمال ابتلا به ضایعات ستون فقرات درد در ناحیه کمر و ناهنجاری‌های قامتی می‌شود.

وزن کیف یا کوله پشتی باید ۱۵-۱۰ درصد وزن دانش آموز باشد یعنی اگر فرزند شما تقریباً” ۲۰ کیلو گرم وزن داشته باشد وزن کیف او با وسایل موجود در آن باید حدود ۲-۳ کیلو گرم باشد. حداکثر زمان برای حمل کوله پشتی ۳۰ دقیقه است و در صورت حمل آن بیش از ۳۰ دقیقه، باید وزن آنرا سبک تر کرد.

عوارض کوله پشتی‌های غیر استاندارد

استفاده از کوله پشتی‌های غیر استاندارد عوارضی چون ابتلا به کمر دردهای مزمن –گودی کمر –شانه‌های نامتقارن –تمایل شانه‌ها به طرف جلو و انحنای ستون مهره‌ها را در پی خواهد داشت. شیوع کمردرد، انحنای ستون مهره‌ها و خم شدن شانه‌ها به طرف جلو در میان دانش آموزان دختر بیشتر از پسران گزارش شده است.

نکته قابل توجه اینکه ناهنجاری‌های قامتی با تغذیه مناسب، ورزش، یادگیری اصول صحیح نشستن و راه رفتن، در مراحل اولیه قابل درمان است.

پس والدین گرامی:

شرایط یک کیف (کوله پشتی) خوب برای مدرسه آن است که:

از سبک‌ترین مواد تهیه شده باشد.
بند اسفنجی و پهنی داشته باشد.
بندهای قابل انعطاف داشته و قابلیت تنظیم روی شانه هاو کمر را داشته باشد.

کوله پشتی

می دونستیدکه کوله پشتی خوب و استاندارد باید چه شرایطی داشته باشه؟

۱- لبه بالایی کوله پشتی باید همسطح شانه قرار بگیرد
۲- عرض کوله پشتی نباید بیش از فاصله دوشانه باشه !
پدر مادرمون اکثرا عادت داشتن هر چی که می خوان برامون بخرن یکی دوسایز بزگتر باشه برای سال دیکه هم بدرد بخور باشه اما واقعیت اینه که صدمات جبران ناپذیری در طی یک سال به بدنمون وارد می شده..
۳- بند کوله پشتی باید ضخیم باشه مثلا ۵ سانتی متر و دارای پد باشه ( یعنی یه چیز نرم زیر بند که شانه ها رو اذیت نکنه)
بند باید قابلیت تغییر در سایز داشته باشند که بشه کوتاه و بلند کرد و توی بدن فیکسشون کرد
۴- کوله پشتی باید متناسب ابعاد بدن باشه و کاملا بچسبد به پشت دانش آموز
۵- در حالت طبیعی ، کوله پشتی پس از آویزان کردن باید گودی کمر را پر کند و روی دنبالچه نیفتد
۶- مجموع وزن کوله پشتی و محتویات آن نباید بیش از ۱۵ درصد وزن دانش آموز باشد.

این پست توسط بخش دانستنی ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

راهنمای جامع خرید کوله پشتی برای مدرسه

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا