سبک زندگی

رسیدن به موفقیت و کسب درآمد از نظر وارن بافت چگونه است؟

مجله اینترنتی کولاک ، محمد سیمری : سومین فرد ثروتمند در جهان با با ثروتی در حدود ۸۷.۵ میلیارد دلار و همچنین یکی از مشهورترین چهره‌ های دنیای سرمایه گذاری، کسی نیست جز “وارن بافت”! در توضیح بیشتر پیرامون وارن بافت می توان گفت او که به طور معمول با لقب “باهوش اوماها”، “دانشمند اوماها”، “جادوگر”، “پیشگو” و “دانای کل” شناخته می شود، یک فعال حقوق بشر، سرمایه‌ گذار بزرگ آمریکایی و همچنین مدیرعامل  و رئیس هیئت مدیره شرکت منسوجات “Berkshire Hathaway” می باشد. لازم به بیان است شرکت Berkshire Hathaway، از شرکت های کلاس A بازار می باشد و هر سهم ممتاز آن چیزی در حدود ۱۱۹ هزار دلار قیمت دارد!

رسیدن به موفقیت و کسب درآمد از نظر وارن بافت چگونه است؟

شاید بد نباشد که بدانید وارن بافت در کودکی در زمینه ی پول و تجارت استعداد شگفت انگیزی از خود نشان داد! در تایید این موضوع بد نیست بدانید او در شش سالگی، شش جعبه ی کوکاکولا به قیمت ۲۵ سنت از مغازه ی پدر بزرگ خود خرید و هر بطری را به ازای یک سکه ی پنج سنتی فروخت! در حالی که کودکان هم سن و سال او، بر روی چمن، لی لی و بولینگ بازی می کردند! سوابق و توانایی های او در محاسبه ی دقیق اعداد در ذهن خود، هنوز هم همکاران تجاری وی را متحیر و حیرت زده می کند!

وارن بافت با رفتن به درب خانه ها و فروش آدامس و مجلات هفتگی به کار کردن ادامه داد! او در ۱۱ سالگی سه سهم شرکت citesservice را به قیمت هر سهم ۳۸ دلار، برای خود و خواهر بزرگ تر خود به نام “دوریز” خریداری نمود. در مدت کوتاهی پس از خرید سهام، قیمت هر سهم به ۲۷ دلار کاهش یافت. در این شرایط، وارن بافت ترسیده بود اما هیچ اقدامی نکرد تا اینکه قیمت هر سهم به ۴۰ دلار رسید! وارن بافت خیلی سریع آن ها را فروخت و پس از مدت کوتاهی از این کار خود پشیمان شد؛ چون سهام citesservice پس از مدت کوتاهی به ۲۰۰ دلار رسید! بد نیست بدانید این تجربه، درس بزرگی به او داد؛ اینکه:

یکی از اصول مهم سرمایه گذاری، صبر و شکیبایی است.

وارن بافت موفقیت های خود را با استراتژی‌ های مناسب و مخصوص به خود به دست آورده است. وارن بافت می گوید: “من هر چه در زندگی می خواستم به دست آوردم. برخلاف بسیاری از آدم ها، خریدن ۱۰ خانه یا یک وعده غذایی ۱۰۰ دلاری یا حتی همبرگر مک دونالد مرا خوشحال نمی کند! من سادگی را بیشتر می پسندم.” او در همان خانه ای که در سال ۱۹۵۸ میلادی به قیمت ۳۱۵۰۰ دلار خریده بود، زندگی می کند! وارن بافت ادعا می کند که تصمیمی برای فروش این خانه ندارد. او می گوید: “من آن را با هیچ خانه ی دیگری عوض نمی کنم.”

رسیدن به موفقیت و کسب درآمد از نظر وارن بافت چگونه است؟

بد نیست بدانید بافت به‌ عنوان یکی از تاثیرگذاران دنیای سرمایه، در سیاست هم فعالیت‌ های قابل توجهی داشته است. او در آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا از هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات حمایت کرد و تاکنون یکی از منتقدان اصلی دولت دونالد ترامپ بوده است. وارن بافت با خواندن کتابی به نام “چه کسی می تواند مشاور خود را پیدا کند” در تجارت خود تحولی ایجاد کرد!

در ادامه ۱۰ نکته مهم برای رسیدن به موفقیت و کسب ثروت را از نظر وارن بافت بررسی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

یک

 با سود خود سرمایه گذاری کنید

دو

به متفاوت بودن تمایل داشته باشید

سه

قبل از شروع، بیاموزید

چهار

قبل از این که هر گونه تصمیمی بگیرید، در مورد موقعیت خود و تصمیم خود اطلاعات کامل و لازمی به دست آورید

پنج

هزینه‌های کوچک را مدیریت کنید

شش

کارت‌ های اعتباری و وام‌ های مختلف شما را پولدار نمی‌ کند!

هفت

با استقامت و ابتکار، بایستید و ماندگار بمانید.

هشت

بدانید که چه زمانی بایستی از یک معامله باید خارج شوید.

وارن بافت در این باره می گوید: “بنای اصلی سرمایه‌ گذاری و فعالیت در بورس، بر پایه‌ ی این حقیقت بنا شده است که به سهام به دید کسب و کار نگاه کنید! یعنی از نوسانات بازار به نفع خود استفاده کنید و به دنبال حاشیه‌ ی امنی برای خرید و فروش باشید.”

نه

ارزیابی ریسک را به بهترین نحو انجام دهید

ده

تعریف درستی از موفقیت برای خود داشته باشید.

وارن بافت در این باره می گوید: “من می‌ دانم افراد پولداری که وسایل و خانه‌های زیادی برای خود می‌ خرند، در حقیقت هیچ محبوبیتی ندارند! وقتی به سن من می‌ رسید، موفقیت خود را با تعداد افرادی که در جذب آن‌ ها به خود موفق بوده اید، خواهید سنجید؛ نه در میزان دلار و ثروت! این هدف نهایی زندگی کردن است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا