چهره هاسلبریتی ایرانی

روح الله زمانی بازیگر نقش علی در فیلم خورشید کیست؟ + بیوگرافی و عکس

در این مطلب به بیوگرافی کامل روح الله زمانی پرداخته ایم. نشست خبری فیلم خورشید به کارگردانی مجید مجیدی در جشنواره فیلم فجر ۹۸ تبدیل به چهره شدن نوجوانی به نام روح الله زمانی شد. مجیدی که معروف است به تبحر در بازی گرفتن از کودکان و نوجوانان در فیلمهایش، یک بار دیگر از میان نابازیگران چهره ای را انتخب کرد که در فیلمش درخشید

اولین تجربه بازی زمانی جلوی دوربین در فیلم سینمایی «خورشید» در سال ۱۳۹۸ به کارگردان مجید مجیدی بود. این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و بازی روح الله زمانی نظر مثبت اهالی رسانه و منتقدان را به همراه داشت. هومن بهمنش درباره بازی روح الله زمانی در فیلم «خورشید» می‌گوید: “او با وجود اینکه پایش در بخشی از فیلم شکسته بود اما با تمام قوا کار کرد. روح الله تکنیک بازیگری را می‌فهمد.”

زمانی که خواستگاه جنوب شهری دارد با ادبیات کوچه بازاری که نشان از سادگی و معرفت و مهربانی در آن بود در نشست خبری فیم خورشید در جشنواره فیلم فجر حاضر شد و از زحمات مادرش تقدیر و تشکر کرد. سادگی او و بیان احساساتش که برای ثانیه هایی با اشک هم همراه بود بسیاری از حضار در نشست خبری و همینطور عوامل و بازیگران فیلم خورشید از جمله طناز طباطبایی را متاثر کرد.

داستان فیلم خورشید فضایی ماجراجویانه و جالب دارد که تماشاگران از هر گروه سنی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. گروهی که علی (روح الله زمانی) به عنوان شخصیت اصلی همراه با دوستانش دارد یک گنگ بامزه است که به خوبی در آن می‌توان حس شاعرانه زندگی و شور و هیجان دوران کودکی و نوجوانی را دید. در واقع خورشید پر شده از صحنه‌های دلنشینی که روح آدم را نوازش می‌کنند و مخاطب را از لحاظ احساسی تحت تاثیر قرار می‌دهند.

بیوگرافی کامل روح الله زمانی
بیوگرافی کامل روح الله زمانی

 

نکته مهم و جالب در مورد چنین اتفاقی در این فیلم این است که مجیدی برخلاف دیگر آثار سینمای ایران در این سال‌ها سعی نکرده که برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب، با قرار دادن صحنه‌های متعدد که از نظر روحی چالش برانگیز هستند، مخاطب را به تماشای ادمه فیلم ترغیب کند. بلکه، تمام شیرینی خورشید به خوبی در روایت فیلم جا گرفته و همسو با قصه اصلی است.

همزمان با ارائه یک داستان هیجان انگیز، مجیدی از بستری که فراهم شده به خوبی برای بیان دغدغه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کند. یک نکته جالب در مورد داستان خورشید و مقایسه آن با سایر فیلم‌های مجیدی این است که این فیلم با زبان صریح‌تری دست به نمایش دغدغه‌های کودکان و به‌خصوص کودکان کار می‌زند و بارها شاهد صحنه‌های متعددی هستیم که علی و دوستانش با چالش‌های سختی روبرو می‌شوند که حسابی آن‌‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و فیلم هم بدون هیچ سانسوری سعی می‌کند که روایتگر این اتفاقات تلخ باشد.

در واقع همزمان که خورشید دارای یک دیدن هیجان انگیز و دوست داشتنی به زندگی است، مشکلات سخت و آزار دهنده کودکان کار، مهاجران افغان و مشکل اعتیاد را به تصویر می‌کشد و به خاطر آن که تماشاگر با این شخصیت‌ها ارتباط برقرار کرده، حسابی تحت تاثیر چالش‌هایی که آن‌ها در زندگی خود دارند هم قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا