اجتماعیاخبار داغ

روستای سفید سنگان تالش کجاست؟ + لالایی روستاییان برای رومینا اشرفی

در این مطلب از مجله کولاک، توضیحاتی درباره روستای سفید سنگان تالش ، محل قتل رومینا اشرفی و همچنین لالایی روستاییان برای رومینا اشرفی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. تا مدتی قبل، کمتر کسی اسم روستای سفید سنگان لمیر را شنیده بود! اما حالا و پس از یک وقوع قتل فجیع، این روستا در بخش حویق آستارا، کانون توجه رسانه ‌ها واقع شده است.

شهرستان تالش از شهرستان‌ های استان گیلان در شمال ایران است؛ جمعیت شهرستان تالش براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ شمسی، ۲۰۰۶۴۹ نفر است که دومین شهرستان پرجمعیت استان گیلان پس از رشت می باشد و مرکز آن شهر هشتپر با جمعیت بیش از ۵۴٬۱۷۸ نفر است. شهرستان تالش در غرب استان گیلان با کوهستان ‌ها و طبیعت زیبا و با واقع شدن در سواحل دریای خزر ، قطب اکوتوریسم ایران محسوب می ‌شود.

شهرستان تالش از شمال به آستارا، از شرق به دریای خزر، از غرب به استان اردبیل و از جنوب به شهرستان رضوانشهر محدود می ‌شود.

اما درباره منطقه سفید سنگان بد نیست بدانید روستای سفید سنگان از منطقه های پیرامون روستای لمیر و در غرب روستا ، منطقه ای جلگه ای و جنگلی است. از شمال به شلوقون روستای ویزنه ، از جنوب به روستای چاله بیجار و مطاله سرا، از شرق به محله کهنه حیاط و از غرب با درزکری و نهایتا ییلاق کوه سنگر منتهی می شود. نام این منطقه به علت وجود سنگ های معدنی سفید و سنگ آهک به سفیدسنگان معروف شده است!

سال ها پیش سنگ های معدنی این منطقه جنگلی، برای تولید آهک از معدن آن استخراج می شده است و در کوره ای که امروزه مخروبه است، پخته می شده است. اسم این معدن در سایت معادن متروکه و فراموش شده ی ایران به ثبت رسیده است!

قبر رومینا اشرفی

روز یکم خرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، وقتی رومینا اشرفی در خانه خوابیده بود و مادر وی در حمام لباس می شست، توسط پدر خود و با داس سر بریده شد. او دل به پسری ۳۰ ساله داده بود و برای ۵ روز هم با او فرار کرده بود! پدر او همراه با پلیس این دختر را در خانه خواهر بهمن پیدا می کنند و به آن ها تحویل داده می شود و آغاز قتل فجیع…

روستای سفیدسنگان سیاهپوش این دختر ۱۳ ساله شده است. مردم روستا متاثر و ناراحت از این قتل هستند و هر از چند گاه به رومینا اشرفی سر می زنند تا در قبرستان روستا تنها نباشد!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا