رپورتاژ آگهی

روش های درمان سریع ویروس روتا در کودکان و بزرگسالان

رپورتاژ آگهی

images_1688979023_64abc64f84f1a.jpg

آغاز روزهای گرم سال با افزایش شیوع برخی بیماری‌های ویروسی مانند روتا ویروس همراه است. روتا ویروس در دسته ویروس‌های اسهال استفراغ جای می‌گیرد. با توجه به اینکه این بیماری موجب خشکی بدن و از دست رفتن میزان قابل توجهی از آب بدن می‌شود، می‌توان با نوشیدن مایعات و نوشیدنی‌های بدون قند و استفاده از خواص و فواید درمانی میوه ها، در جهت کمک به درمان روتا ویروس تلاش کرد. برای آشنایی با روتا ویروس، علائم و درمان این ویروس، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

علائم روتا ویروس

اولین چیزی که درباره روتا ویروس باید بدانید علائم آن است که شدت این علائم در سایر گروه‌های سنی متفاوت خواهد بود. احتمالا ویروس روتا در کودکان شدت بیشتری دارد و به طور کلی علائم این بیماری شامل موارد زیر است:

  • استفراغ و حالت تهوع
  • اسهال غیر خونی و آبکی
  • درد در ناحیه شکم
  • کم آبی و خشکی بدن که موجب دیگر علائم مانند خشکی گلو، گریه بدون اشک کودکان و سرگیجه می‌شود.

راه‌های انتقال روتا ویروس

این ویروس جدید کودکان پس از ورود به بدن، سیستم گوارش را هدف قرار داده و بیمار را درگیر مشکلات گوارشی مانند اسهال می‌کند. روتا ویروس را می‌توان در آب و غذاهای غیر بهداشتی نیز مشاهده کرد. مدفوع بیمار به این ویروس آلوده بوده و روتا ویروس از همین طریق به محیط بیرون راه می‌یابد. این ویروس به طرق مختلف مانند دست آلوده، در نهایت به دهان منتقل شده و بیماری ایجاد می‌شود.

درمان روتا ویروس

images_1688979050_64abc66a58915.jpg

پس از مشاهده علائم بیماری، برای درمان ویروس معده در کودکان به پزشک مراجعه کنید. می‌توان گفت این بیماری درمان مشخصی ندارد، اما استفاده از برخی داروها به تجویز پزشک، در کاهش علائم بیماری موثر خواهد بود. اسهال و استفراغ را مشکلی مهم در کودکان می‌دانند که این موضوع اهمیت مراجعه به پزشک را نشان می‌دهد.

خشکی بدن یکی از مهم‌ترین عوارض ابتلا به روتا ویروس است و به همین دلیل مصرف مایعات بدون قند، مانند برخی میوه‌ها و آبمیوه‌ها برای درمان این ویروس توصیه می‌شود؛ همچنین با این روش می‌توان از خواص و فواید درمانی میوه ها بهره‌مند شد.

واکسن روتا ویروس

تاکنون دو گونه واکسن، موفق به کسب تاییدیه‌های لازم برای تزریق شده‌اند. برنامه واکسیناسیون روتا ویروس در برخی کشورها انجام شده که قبل از یک سالگی نوزاد است. تزریق واکسن، احتمال ابتلا به روتا ویروس را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. در مطلب روتا ویروس چیست؟ علائم، شیوع، درمان و تاثیر واکسن در بلاگ اسنپ فود به معرفی کامل‌تر روتا ویروس و واکسن روتا ویروس در ایران پرداخته‌ایم.

خواص و فواید درمانی میوه ها

مصرف مایعات همان چیزی است که بدن در زمان ابتلا به بیماری‌های ویروسی نیاز دارد. در هنگام شیوع جهانی بیماری کرونا، پزشکان به مصرف آب و دیگر مایعات به طور روزانه تاکید داشتند تا رطوبت سیستم تنفسی و بدن افزایش یابد. در زمان ابتلا به روتا ویروس نیز باید به حد کافی آب و نوشیدنی‌های بدون قند مصرف نمود تا خشکی بدن برطرف شود؛ همچنین با بهره‌مندی از خواص و فواید درمانی میوه ها به بهبود بیماری کمک کرد.

میوه و آبمیوه‌های طبیعی انتخاب بهتری هستید، زیرا در طول روز خوردن آب به مقدار زیاد کار سختی است. مصرف نوشیدنی‌های صنعتی که حاوی قند مصنوعی هستند، در زمان ابتلا به روتا ویروس نه تنها مفید نبوده، بلکه مضر خواهد بود. در ادامه دو میوه مفید یعنی خواص توت فرنگی و خواص لیمو ترش را معرفی می‌کنیم.

خواص توت فرنگی

images_1688979040_64abc66059291.jpg

توت فرنگی را میوه‌ای تابستانی می‌دانیم که در هر ۱۰۰ گرم حاوی بیش از ۹۰ گرم آب خواهد بود و این همان چیزی است که در درمان روتا ویروس به دنبال آن هستیم، پس می‌توان گفت خواص توت فرنگی در درمان روتا ویروس مفید خواهد بود. در ادامه به برخی دیگر از خواص توت فرنگی اشاره کرده‌ایم:

  • وجود ویتامین C در توت فرنگی، آن را به میوه‌ای مفید برای تقویت سیستم ایمنی تبدیل کرده است. با بهبود عملکرد سیستم ایمنی، بدن در مقابل بیماری‌های ویروسی قوی‌تر خواهد شد.
  • توت فرنگی میوه‌ای مفید برای رشد و سلامت کودکان است، زیرا حاوی مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که در رشد و نمو کودک دخیل هستند.
  • فعالیت‌های سلولی و برخی عوامل محیطی مانند آلودگی هوا، سطح رادیکال‌های آزاد در بدن را افزایش می‌دهد که توت فرنگی به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها، میزان این رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد.

خواص لیمو ترش

لیمو ترش برای از بین بردن عوامل بیماری‌زا تاثیر زیادی داشته و می‌تواند آب از دست رفته بدن در طی بیماری‌های ویروسی مانند روتا ویروس را تامین کند. طبع لیمو ترش سرد و خشک بوده و از فواید لیمو ترش می‌توان به قابلیت ضدعفونی‌کننده‌گی اشاره کرد. دیگر خواص لیمو ترش را در ادامه عنوان کرده‌ایم:

  • این میوه در درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال مفید خواهد بود، چراکه ترکیبات موجود در آن برای هضم غذا سودمند هستند.
  • وجود ویتامین C در این میوه، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده تا در مقابله با ویروس‌ها و دیگر عوامل بیماری‌زا قوی‌تر شود.
  • مصرف لیمو ترش در درمان بیماری‌های عفونی مورد توجه خواهد بود.

روتا ویروس و مصرف میوه و آبمیوه

با برخی اقدامات مانند شستن مکرر دست‌ها، رعایت بهداشت و تزریق واکسن می‌توان خطر ابتلا به روتا ویروس را کاهش داد. همچنین باید به رعایت موارد بهداشتی در کودکان نیز توجه نمود. اگر به روتا ویروس مبتلا شدید، ضمن توجه به نکات درمانی توصیه شده توسط پزشک، مصرف مایعات، میوه و آبمیوه‌های طبیعی بدون قند را فراموش نکنید.

منبع : بهبود روتا ویروس با میوه های تازه (ایمنا)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا