اخبار داغ

زمان راه اندازی مترو هشتگرد مشخص شد | مترو هشتگرد کی افتتاح می شود؟

بسیاری از اهالی هشتگرد و حومه تهران در انتظار زمان راه اندازی مترو هشتگرد هستند. در همین رابطه محسن هاشمی صبح روز یکشنبه (۸ دی ماه) در حاشیه جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص جزییات راه اندازی مترو هشتگرد و جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر گفت: امروز بحث تهران ۱۴۰۰ در دستور بررسی اعضای شورا قرار گرفت چرا که پیش از این شورای شهر مصوبه‌ای مبنی بر الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه‌ تهران ۱۴۰۰ داشتیم که شهرداری سرانجام با تاخیر بسیار زیاد این لایحه را به شورای شهر ارائه کرد، اما به اندازه کافی محتوای آن مورد پذیرش اعضای شورا قرار نگرفت.

زمان راه اندازی مترو هشتگرد
زمان راه اندازی مترو هشتگرد

وی با بیان این که با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران جلسه‌ هم اندیشی صبح امروز را برگزار کردیم عنوان کرد: قرار شد این لایحه به شهرداری برگردد تا نظرات اعضای شورا در این لایحه لحاظ شود.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ برای همه به علت آغاز یک قرن جدید بسیار مهم است گفت: بر همین اساس لازم است از نظر فرهنگی و غیره برای سال ۱۴۰۰ یک بازنگری در شهر تهران داشته باشیم.

هاشمی همچنین در مورد آغاز به کار متروی هشتگرد با بیان این که قرار است متروی هشتگرد به زودی افتتاح شود ادامه داد: از متروی تهران خواسته شده که بهره برداری از این خط را بر عهده بگیرد و قرار است همین قطارهای دو طبقه از تهران به سمت گلشهر و بعد از آن به سمت هشتگرد حرکت کند اما این موضوع مورد انتقاد اعضای شورای شهر قرار گرفت چرا که مدیریت متروی هشتگرد نیاز به یارانه‌ دولتی دارد و برای شهرداری تهران نیز مسئولیت فنی و اجتماعی دارد، این در حالی است که وضعیت ما خوب نیست و جای سوال است که چطور می‌توانیم ۲۵ کیلومتر متروی دیگر را پوشش دهیم؟ هر چند که از ابتدا نیز قرار بود متروی تهران بعد از گذشتن از کرج و گلشهر به هشتگرد برسد اما لازم است در این زمینه با دولت جلسه بگذاریم تا از نظر یارانه، انرژی، سیگنالینگ و حفاظت خط بحث شود.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در مورد سرانجام مصوبه معاون اول رئیس جمهور در خصوص خرید سه هزار اتوبوس گفت: جهانگیری این مصوبه را ابلاغ کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به ابلاغ این مصوبه جه زمانی اتوبوس‌ها به پایتخت می‌رسند؟ به شوخی گفت: معمولا مصوب می‌کنند اما نمی‌دهند.

هاشمی در ادامه با انتقاد از وضعیت بی توجهی به حمل و نقل عمومی در بودجه ۹۹ بیان کرد: اگر این بی مهری توسط نمایندگان مجلس اصلاح نشود سال دیگر نیز مورد هجوم قرار می‌گیریم که چرا برای تهران کاری نکردیم؟

وی با بیان این که هزینه‌ هر روز تعطیلی پایتخت هزار میلیارد تومان برآورد شده است گفت: اما حداقل اعتباری که تهران برای توسعه حمل و نقل عمومی‌اش لازم دارد ۳۰ هزار میلیارد تومان است و می‌توانیم با کمک به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مشکلات را حل کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا