تلویزیون

زمان پخش و تکرار مسابقه قرون به قرون | جزئیات و قوانین مسابقه + معرفی مجریان قرون به قرون

زمان پخش و تکرار مسابقه قرون به قرون به همراه جزئیات و قوانین مسابقه همچنین معرفی مجریان مسابقه قرون به قرون و اطلاعات تکمیلی در این مطلب. مسابقه جدید تلویزیون در آستانه ضبط از شهرک غزالی، زمان پخش خودش را مشخص کرد؛ برنامه‌ای که با هدف فرهنگسازی در پس‌انداز کردن در شبکه تلویزیونی ایران‌کالا پخش می‌شود.

پخش و تکرار مسابقه قرون به قرون
پخش و تکرار مسابقه قرون به قرون

یکی از قالب‌های جذاب برنامه‌سازی، مسابقات تلویزیونی است که مخاطبان بسیاری هم دارد. معمولاٌ در نظرسنجی‌ها این ساختار برنامه‌سازی با اقبال گسترده مردم روبه‌روست. بنابراین شبکه‌های سیما بر اساس مأموریت‌هایی که برایشان تعریف شده، مسابقات مهیج و جذابی را تولید و روانه آنتن می‌کنند. این اتفاق با شروع ایام تابستان رونق بیشتری در رسانه ملی می‌گیرد. حال شبکه ایران‌کالا با نزدیک‌شدن به تابستان در تدارک یک مسابقه جذاب با حضور خانواده‌ها و با محور کالای ایرانی است تا از این طریق بتواند اوقات‌ فراغت خانواده‌ها را پُر کند.

البته فضای این مسابقه با دیگر مسابقات تلویزیونی هم به‌لحاظ موضوع و اجرا تفاوت‌های عمده‌ای دارد. این مسابقه قرار است با حضور احمدرضا موسوی، حسام ناصری، مهسا ایرانیان، سامان گوران و شهاب عباسی و به کارگردانی فریدالدین نیکجو تولید ‌شود. امین فیض‌آبادی تهیه‌کننده این مسابقه تلویزیونی که برنامه “دو نبش” را نیز روی آنتن ایران‌کالا دارد در گفت‌وگویی تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله امروز ما اقتصاد و تولید ملی است که هر دو کلیدواژه‌های مهم و جدی‌اند اما برای انتقال درست این مفاهیم باید طنازانه و نمایشی در این مسیر قدم برداشت. رسالتی که ما در “دو نبش” به کار گرفته‌ایم و در “قرون به قرون” فضای جدیدی از حرف‌های مهم اقتصادی را مقابل دیدگان مخاطب قرار خواهیم داد.

وی افزود: ما برای اثبات خودمان، به هر قیمتی صفحه اینستاگرامی راه‌اندازی نکردیم؛ مثل برخی که با تخلف، فالوور اضافه می‌کنند. با روش طبیعی به ۱۲ هزار دنبال‌کننده رسیدیم؛ امروز ایران‌کالا مخاطبین بسیاری پیدا کرده و باید این رویکرد برنامه‌سازی را همچنان با قوت و قدرت ادامه دهد. چرا که باید با ساخت آیتم‌ها، برنامه‌های ترکیبی، مسابقه و سریال‌های نمایشی حرف‌های مهم و جدی را به سمع و نظر مخاطب رساند.

فیض‌آبادی با اشاره به اینکه هنرمندان بیشتر از مجری، نقش هدایتگری و سرپرستی (لیدر) گروه‌های شرکت‌کننده را ایفا می‌کنند، تأکید کرد: بازی ما سختی‌هایی دارد و معمولی نیست. تا حالا بیننده در جایی نمونه خارجی و داخلی از “قرون به قرون” ندیده است. به همین‌خاطر باید شخصیت‌هایی را انتخاب می‌کردیم که هم هنرمندی و طنازی کنند و هم نقش هدایتگری و لیدری را برای خانواده‌های شرکت‌کننده ایفا کنند.

وی در خصوص شروع ضبط و پخش “قرون به قرون” تأکید کرد: ان‌شاءالله از ۱۵ یا ۱۶ تیرماه ضبط “قرون به قرون” را از شهرک غزالی آغاز خواهیم کرد؛ پیش‌بینی ما شروع پخش از مردادماه است اما اگر شبکه بخواهند زودتر پخش کنند همزمان می‌توانیم مسابقه را به پخش برسانیم. قرار است سه روز در هفته، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه روی آنتن شبکه ایران‌کالا برود.

مسابقه “قرون‌به‌قرون” تعامل اقتصادی بین اعضای خانواده را به چالش می‌کشد و در قالب مسابقه و سرگرمی‌ شامل بخش‌ها و مراحل مختلف، مهیج و شادی است. درمجموع در تلاشیم در قالب رقابت، تعامل اعضای یک خانواده و هوش اقتصادی آن‎ها را بسنجیم و قرار است در ۲۶ قسمت روی آنتن شبکه ایران‌کالا برود. در این مسابقه دو محور مهم وجود دارد؛ یکی بحث خانواده است و دیگری کالای ایرانی. در هر قسمت از این مسابقه چهار گروه خانواده شرکت می‌کنند. هر گروه از خانواده‌ها ۱۵ نفره‌اند که از هر گروه دو یا سه نفر رقابت خواهند کرد و بقیه به‌عنوان تماشاگر در مسابقه حضور دارند.

در این مسابقه به‌جای امتیاز، پول رایج وجود دارد البته پول یعنی اسکناس یا سکه به گروه‌های شرکت‌کننده داده نمی‌شود، بلکه با موفقیت در هر بخش به اعتبارشان اضافه می‌شود. یعنی قرون‌به‌قرون به اعتبار افزوده و بعد در پایان دو گروه راهی فینال می‌شوند و دو گروه بازنده به‌واسطه اعتبارشان می‌توانند کالای ایرانی خرید کنند. برای برنده نهایی هم یک جایزه بسیار ویژه در نظر گرفته شده بخشی از این مسابقه اقتصادی فکری است و بخشی دیگر میدانی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا