چهره هاسلبریتی خارجی

زندگینامه کامل سلما ارگچ بازیگر نقش همسر مولانا در فیلم مست عشق + عکس

کولاک ، محمد سیمری : سلما ارگچ از جمله بازیگران ترک فیلم سینمایی ” مست عشق ” به شمار می آید؛ بازیگرانی چون بوراک توزکوپاران ، بوران کوزوم ، بنسو سورال و ابراهیم چکلیکول. فیلم سینمایی ” مست عشق ” به کارگردانی حسن فتحی بی شک یکی از آثار فاخر سینمای ایران و ترک به شمار خواهد آمد و تمام توجهات را به سوی خود جلب خواهد نمود!

ارگچ

در این مطلب تصمیم داریم پیراموان سلما ارگچ بازیگر نقش همسر مولانا در فیلم ” مست عشق ” به بحث بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

سلما ارگچ با نام اصلی ” Selma Ergeç ” متولد یکم ماه نوامبر سال ۱۹۷۸ میلادی در شهر هام در ناحیه ی شمالی ایالت وستفالن کشور آلمان است. لازم به بیان است سلما از ترک های آلمان به شمار می آید و اصالتا از تبار محمود دوم، سلطان امپراتوری عثمانی است. مادر سلما، پرستار و آلمانی تبار است و پدر وی نیز یک پزشک اهل کشور ترکیه می باشد. او یک خواهر و یک برادر کوچک تر از خود نیز دارد.

ارگچ

بر اساس قانون کشور آلمان، سلما در سال ۱۹۸۳ میلادی و وقتی ۵ سال، سن داشت، تحصیلات خود را شروع کرد؛ پس از دوره ی راهنمایی، وی برای مقطع دبیرستان به مدرسه ی دخترانه Headington در آکسفورد کشور انگلستان رفت. در سال ۱۹۹۸ میلادی به کشور آلمان بازگشت و وارد رشته پزشکی شد. سلما به مدت سه سال در دانشگاه دولتی وستفالی ویلهلم در شهر مونستر به تحصیل در رشته ی پزشکی پرداخت و سپس در دانشگاه فرن‌ یونی هاگن در رشته‌ های فلسفه و روانشناسی تحصیلات خود را تکمیل کرد. او به زبان‌ های آلمانی، ترکی، انگلیسی، فرانسوی و تا حدودی ایتالیایی تسلط دارد.

او در سال ۲۰۰۱ میلادی پا به عرصه ی مدلینگ گذاشت. او یک مدل، طراح لباس، فیلولوژیست، روانشناس، پزشک، و همچنین یک بازیگر زن ترک است. سلما بیشتر به خاطر بازی در نقش خدیجه سلطان در سریال ” حریم سلطان ” شهرت پیدا کرد.

بازیگر ترک

سلما و فعالیت در عرصه مدلینگ

وی در سال ۲۰۰۱ میلادی و وقتی ۲۳ سال، سن داشت، در کشور ترکیه به عنوان فوتومدل در آژانس مدلینگ Ugurkan Erez مشغول به کار شد! سپس از سال ۲۰۰۲ میلادی شروع به تحصیل در رشته ی روانشناسی کرد.

ارگچ

سلما وارد دنیای بازیگری می شود

سلما در سال ۲۰۰۳ میلادی در کلاس های بازیگری شرکت کرد و زیر نظر بازیگر مشهور تئاتر و تلویزیون کشور ترکیه یعنی Aliye Uznunatagan به مدت یک سال، دوره تخصصی بازیگری را سپراند! سپس دوره ای را نیز در کشور انگلستان گذراند.

سلما برای اولین بار و در سال ۲۰۰۵ میلادی، در دو مینی سریال به نام های ” Yarım elma ” و ” Körfez ateşi “در نقشی بسیار کوچک بازی کرد! اما او از سال ۲۰۰۶ میلای و به صورت رسمی با فیلم ” The Net 2.0 ” و در نقش مسئول پذیرش یک هتل وارد دنیای سینما شد. او با سریال ” عاصی “و در نقش ” Defne Kozcuoğlu ” در سال ۲۰۰۷ میلادی تجربه حرفه ای خود را در دنیای تلویزیون به نمایش گذاشت و شناخته شد!

بازیگر ترک

در سال ۲۰۱۰ میلادی در نقش ” Derya ” در فیلم سینمایی ” Ses ” حضور داشت. سلما در سال ۲۰۱۱ میلادی و وقتی ۳۳ سال، سن داشت با حضور در سریال ” حریم سلطان ” در نقش ” خدیجه سلطان ” (خواهر سلیمان و همسر ابراهیم) به شهرت فوق العاده ای دست یافت! در سال ۲۰۱۴ میلادی وی در سریال ” Gönül İşleri ” در نقش ” saadet ” حضور داشت.

مدل ترک

حضور سلما در فیلم ” مست عشق “

سلما ارگچ در فیلم جدید حسن فتحی با نام ” مست عشق” ، در نقش همسر مولانا یعنی کیمیا خاتون به جلوی دوربین رفته است! ” مست عشق ” محصول مشترک سینمایی ایران و ترکیه به شمار می آید.

همسر مولانا

زندگی شخصی ارگچ

سلما ارگچ در سال ۲۰۱۵ میلادی با Can Öz ازدواج کرد؛ آن دو مراسم ازدواج خود را در زادگاه سلما یعنی در کشور آلمان برگزار کردند.، ثمره این زندگی مشترک، یک دختر می باشد. سلما دارای یک دختر به نام ” یاسمین اوز ” با نام اصلی ” Yasmin Öz ” متولد سال ۲۰۱۶ میلادی می باشد.

سلما ارگچ

جالب است بدانید سلما با ۱۷۸ سانتی متر قد، به ورزش علاقه ی بسیار زیادی دارد؛ او در زمان خالی به ورزش های اسب سواری، تکواندو و شمشیر بازی می پردازد! البته سلما در کنار این ها به نقاشی، طراحی مد و همچنین رقص را علاقمند است. لازم به بیان است سلما با ساز ویولون آشنایی کامل و کافی دارد!

یکی از نکات جالب درباره ی سلما این است که او هیچ علاقه ای به آرایش کردن ندارد! وی در این باره می گوید: ” زمانی که آرایش می کنم با خودم احساس غریبی می کنم! بعد از این کار من خودم نیستم و آن حالت طبیعی را ندارم. این چیزهای اضافه روی صورتم مرا آزار می دهد! “

سلما ارگچ

آدرس اینستاگرام ارگچ

https://www.instagram.com/selmaergecofficial/?hl=en

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا