چهره هاسلبریتی ایرانی

زندگینامه کامل علیرضا یونچی ، داور مسابقه تلویزیونی استعدادیابی میدون

کولاک ، محمد سیمری : در این مطلب زندگینامه کامل علیرضا یونچی از نظرتان می گذرد. مسابقه تلویزیونی استعدادیابی ” میدون ” به تهیه کنندگی سید محمد حسین هاشمی گلپایگانی به عنوان یکی از برنامه های پرطرفدار و پربیننده ی این روزهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، یک رقابت تلویزیونی استعدادیابی شغلی است که با هدف مشاوره و حمایت از کسب‌ و کارهای نوپا و برتر، طراحی شده است. لازم به بیان است مسابقه تلویزیونی استعدادیابی ” میدون “، با حضور چهار داور متخصص و فعال در حوزه ی کسب و کارهای نوپا همچون علیرضا یونچی ، مینا مهرنوش و… تهیه شده است.

علیرضا یونچی

علیرضا یونچی ، به عنوان یک کار آفرین موفق، صادر کننده کالا و همچنین تاجر فرش، همان گونه که از نام خانوادگی وی می توان دریافت، اصالتی آذری دارد! یونچی به صورت خانوادگی، تاجر بودند.

یونچی از دوره ی کودکی خود، وارد کسب و کار شد و در کنار پدر و پدر بزرگ خود، با امور واردات و صادرات آشنا شد. وی در این باره می گوید: ” وقت‌ های آزاد پس از مدرسه را باید در بازار، کمک حال بزرگ‌ ترها می‌ بودیم. “

او در تیر ماه سال ۱۳۵۷ شمسی و تقریبا شش ماه مانده به انقلاب اسلامی ایران، در رشته برق فارغ التحصیل شد. علیرضا تصمیم داشت برای ادامه ی تحصیل به خارج از کشور برود، که به سبب آغاز جنگ تحمیلی تصمیم گرفت در ایران بماند. وی در این باره می گوید: ” قصد داشتم برای ادامه تحصیل به خارج سفر کنم که جنگ آغاز شد؛ ماندگار شدم و در ایران کار را ادامه دادم. “

کارآفرین صنعت کاغذ

ماجرای اولین درآمد یونچی

یونچی در مصاحبه ای درباره ی ماجرای اولین درآمد خود این چنین می گوید: ” در کودکی آرزو داشتم دوچرخه بخرم! وقتی به پدرم گفتم ایشان به من گفتند: چقدر پول در قلک داری؟

وقتی قلک را شکستم، مبلغی داخل آن بود که همه ی پول دوچرخه نبود و مابقی را پدرم داد و دوچرخه را خریدم. آن روز من با لذت و خوشحالی دوچرخه سواری کردم. وقتی برگشتم، پدرم گفت: دوچرخه سواری چطور بود؟

گفتم: عالی!

پدرم گفت: خب از فردا به بچه های محل بگو دوچرخه را اجاره می دهم تا ۱۵ دقیقه سوار شوید! چون بدهی داری و باید بدهی دوچرخه را پرداخت کنی!

این حرف پدر به من برخورد؛ اما اکنون که فکر می کنم، می بینم چه لطف و خیری به من کرد. از فردای آن روز، دوچرخه خود را اجاره می دادم و پول می گرفتم.

زندگینامه کامل علیرضا یونچی

علیرضا یونچی و آغاز کار و کسب

وی پس از پایان تحصیل، وارد بازار و کسب درآمد شد. سه نسل از خانواده وی، تاجر فرش بودند و در عرصه ی صادرات فرش و دیگر محصولات فعالیت داشتند. اکنون خود علیرضا یکی از کار آفرینان با تجربه و موفق در حوزه ی فرش و کاغذ به شمار می آید.

او خود را به عنوان نسل سوم تاجر در خانواده معرفی می کند! خانواده ای که پدر بزرگ وی، به عنوان نسل اول، کار خود را با صادرات فرش به اروپا آغاز کرد. علیرضا از همان اولین روزهای انقلاب اسلامی ایران، کار خود را با صادرات فرش و پسته به اروپا آغاز کرد! وی در ادامه و در سال ۱۳۶۱ شمسی نمایندگی یکی از برندهای لوازم خانگی را دریافت کرد و بسیار نیز در آن موفق شد!

شاید جالب باشد که بدانید در حال حاضر برند فرش ” یونچی  ” در برخی موزه های شهرهای لندن، نیویورک و همچنین قاهره به عنوان فرش اصیل نگهداری می شود!

زندگینامه کامل علیرضا یونچی

یونچی و ورشکستگی کاری!

یونچی تا سال ۱۳۶۴ شمسی در تولید عطر و ادکلن و همچنین لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت داشت که متاسفانه در این حوزه چندان موفق نشد! سپس وارد صنعت تشک سازی شد، که آن هم به سبب واردات بی رویه با شکست سنگینی مواجه شد.

یونچی در مسابقه میدون

علیرضا یونچی و ورود به حوزه کاغذ و فعالیت در آن

علیرضا یونچی در سال ۱۳۷۹ شمسی، از فعالیت در صنعت لوازم خانگی منصرف شد و کم کم رو به واردات کاغذ و مقوا روی آورد! وی در سال ۱۳۹۰ شمسی با تشکیل مجمع عالی واردات کمیسیون مواد سلولزی کاغذ و مقوا به مقام نایب رئیسی دست یافت.

وی اکنون در صنعت چاپ و نشر، کارآفرین بسیار موفقی شناخته می شود. وی در این باره می گوید: ” شدت کار کاغذ از سال ۱۳۸۵ شمسی بیشتر شد. همان زمان که مرکز تهیه و توزیع کاغذ جمع شد و به بخش خصوصی سپرده شد، از سال ۱۳۸۵ شمسی تا به امروز، حضور مستمر داشتیم و داریم. “

مسابقه میدون

علیرضا یونچی و حضور در مسابقه ” میدون ” به عنوان داور

علیرضا یونچی به عنوان داور در مسابقه ی کارآفرینی و سرمایه گذاری برنامه تلویزیونی ” میدون ” که توسط شبکه سه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید شده است، با سه داور دیگر حضور دارد.

وی در این باره می گوید: ” هدف عوامل برای تولید مسابقه میدون ، اشتغال و کارآفرینی است و با توجه به همین رویکرد، در برنامه حضور پیدا کردم.  در برنامه میدون چیزی به عنوان برد و باخت مطرح نیست! چرا که به دنبال آن هستیم تا هر شرکت کننده را نسبت به اینکه چه استعداد خوبی دارد، آگاه کنیم و او بتواند از کارشناسان برنامه میدون بهره مند شود.”

همچنین در ادامه می گوید: ” باید بدانیم کسب و کار نوین مانند چاقو می‌ ماند! هم می توانیم کار خلاف انجام دهیم و هم بالعکس، استفاده درست داشته باشیم. “

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا