چهره هاسلبریتی ایرانی

زندگینامه کامل متین ستوده و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام

آنچه درباره بیوگرافی متین ستوده بازیگر نقش ترانه سریال فوق لیسانسه ها باید بدانید.

کولاک ، محمد سیمری : متین ستوده از جمله بازیگران زنی است که به سبب حضور درخشان خود در تلویزیون توانسته است تحسین منتقدان را به خود جلب نماید! متین ستوده با نام کامل متین السادات ستوده متولد ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۴ شمسی در شهر تهران است. متین در یک خانواده ۵ نفره (او فرزند سوم خانواده است) و فرهنگی به دنیا آمده است و اصالتا اهل خرم آباد می باشند. متین ستوده فرزند سید حسین ستوده می باشد؛ سید حسین کارمند صدا و سیما است؛ مادر متین نیز معلم دبستان بود که پس از ۳۵ سال خدمت بازنشسته شده است. متین یک برادر بزرگ تر به نام مانی و یک خواهر بزرگ تر به اسم مریم دارد.

متین ستوده

جالب است بدانید متین در دوران خردسالی، دو بار تجربه ی بازیگری را به سبب حضور پدر خود در سازمان صدا و سیما به دست آورده بود؛ یک بار در سن ۱۰ سالگی در نقش نوه ی مرحوم حمیده خیرآبادی در سریال “این خانه دور است” و بار دیگر در نقش نوه ی مرحوم هادی اسلامی در سریال “بازنشستگی” در سال سال ۱۳۷۱ شمسی به ایفای نقش پرداخته است. متین در این باره می گوید: “من در سنین کودکی به واسطه ی پدرم وارد عرصه بازیگری شدم؛ پدر من، مدیر تصویر برداری بسیاری از فیلم ها و سریال ها بود و بخشی از فعالیت‌ های او به عرصه ی کودک و نوجوان مربوط می‌ شد.”

البته پس از این دو نقش، پدر متین با فعالیت او در عرصه ی بازیگری به دلیل عقب افتادن از درس مخالفت کرد! متین  در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کرده‌ است.

ستوده

متین ستوده و شرکت در کلاس های امین تارخ

متین در دوران جوانی در کلاس‌ های بازیگری امین تارخ شرکت کرد و به گونه ای نیز فعالیت های حرفه‌ ای خود را در عرصه ی بازیگری با حضور در همین کلاس‌ ها آغاز کرد.

متین درباره ی حضور دوباره ی خود در عرصه ی بازیگری چنین می گوید: “در ابتدا به دلیل موقعیت پدرم وارد کار بازیگری شدم! اما  پس از پایان تحصیلات و شروع دوباره، من از هیچ حمایت و واسطه‌ ای بهره نمی‌ بردم و تنها سرمایه‌ ام، فقط خدا و تلاش خودم بود!”

اولین مجموعه ای که متین ستوده در آن حضور یافت، سریال “سه دونگ سه دنگ” بود! متین با ایفاتی نقش در سریال “یادآوری” توانست به خوبی دیده شود و بعد از آن نیز حضور در سریال “لیسانسه ها” را تجربه کرد. متین در سریال “سر دلبران” نیز در نقش راضیه حضور داشته است. متین در مصاحبه ای پیرامون سریال “یادآوری” می گوید: “زندگی کاری و شخصی من به دو بخش تبدیل شده است! متین قبل از سریال “یادآوری” و متین بعد از سریال “یادآوری” در سال ۱۳۹۲ شمسی؛ این سریال یک نقطه عطف بی نهایت عالی و سکوی پرتاب من در دنیای هنر بود.”

متین ستوده

حضور متین ستوده در سریال لیسانسه ها

ستوده در سریال “لیسانسه ها” در نقش ترانه به ایفای نقش پرداخته بود. او همچنین در فصل سوم این سریال با نام “فوق لیسانسه ها” نیز حضور دارد. فصل سوم مجموعه تلویزیونی “فوق لیسانسه‌ ها” به تهیه‌ کنندگی رضا جودی و به نویسندگی مشترک سروش صحت و ایمان صفایی در ۵۰ قسمت نگارش شده است.

ستوده

ستوده و عدم حضور وی در پروژه های سینمایی

متین در این باره می گوید: “من به هیچ وجه دوست ندارم خود را به کسی یا کاری تحمیل کنم. من مسیرم را درست رفته ام و تمام تلاش خود را می‌ کنم که به درستی حرفه‌ ی خود را بیاموزم و بقیه‌ راه را به دست تقدیر می‌ سپارم! هنوز فرصت مناسب برای سینمایی شدن من، پیش نیامده است اما مطمئن هستم اگر قسمت باشد، سینما هم مثل میکائیل به سراغ من می‌ آید!”

ستوده

زندگی شخصی متین ستوده

متین ستوده تاکنون ازدواج نکرده است و مجرد می باشد. البته متین در این باره می گوید: “یک نفر مرا صادقانه دوست داشت، ولی من قدر احساسش را ندانستم و بی ‎‌رحمانه با او صحبت کردم! بعد که برگشتم، پذیرفته نشدم؛ جایم پر شده بود.

من دیر برگشته بودم.”

متین علاقه ی خاص و فوق العاده ای به سرزمین لرستان به ویژه شهر خرم‌ آباد دارد و در این باره نیز می گوید: “تا جایی که فرصت به من اجازه دهد و زمان یاری کند به لرستان سفر می‌ کنم! چرا که علاقه ی زیادی به این استان به ویژه زادگاه پدری‌ خود یعنی شهر خرم‌ آباد دارم.”

خانوم بازیگر در اکران فیلم هزارتو

متین باورهای خاصی نیز دارد! در یکی از مصاحبه های خود این چنین گفته است: “من از ابتدا از خدا خواستم اگر چیزی به صلاح من است، برایم اتفاق بیافتد؛ خداوند همیشه هوای من را داشت. اکنون نیز فکر می‌کنم خدا همراهم است و از من محافظت می‌ کند. اگر امدادهای خدا نبود، هرگز به اینجا نمی‌ رسیدم.”

همچنین در ادامه می گوید: “

از بازیگری یاد گرفتم هر جا و مرتبه و جایگاهی که هستم، مغرور نشوم! غرور، سهم مهلک این حرفه است. تو را به راحتی به عرش می برد، اما یک دفعه به خودت می آیی و می بینی چنان به فرش کوبیده شده ای که هیچ از تو باقی نمانده است.”

متین ستوده

سریال های ستوده

۱۳۸۹–۱۳۹۰ سه دونگ، سه دونگ

۱۳۷۰–۱۳۷۴ این خانه دور است

۱۳۸۸ عملیات ۱۲۵

۱۳۹۱ زمانه

۱۳۹۲ یادآوری

۱۳۹۳ میکائیل

۱۳۹۳ فاخته

۱۳۹۴ غیرعلنی

۱۳۹۵ لیسانسه‌ ها فصل ۱ و ۲

۱۳۹۵ در قصه‌ ها زندگی می‌ کنند

۱۳۹۶ سر دلبران

زندگینامه ستوده

فیلم های سینمایی ستوده

زرد به کارگردانی مصطفی تقی زاده در سال ۱۳۹۵ شمسی

نرگس مست به کارگردانی جلال الدین دری در سال ۱۳۹۵ شمسی

خانه دیگری به کارگردانی بهنوش صادقی در سال ۱۳۹۴ شمسی

ستوده

آدرس اینستاگرام متین ستوده

https://www.instagram.com/matinsotudeh

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا