چهره هاسلبریتی ایرانی

زندگینامه کامل پرویز کرمی ، داور مسابقه استعدادیابی میدون

کولاک ، محمد سیمری : در این مطلب زندگینامه کامل پرویز کرمی از نظرتان می گذرد. مسابقه تلویزیونی استعدادیابی ” میدون ” به تهیه کنندگی سید محمد حسین هاشمی گلپایگانی به عنوان یکی از برنامه های پرطرفدار و پربیننده ی این روزهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، یک رقابت تلویزیونی استعدادیابی شغلی است که با هدف مشاوره و حمایت از کسب‌ و کارهای نوپا و برتر، طراحی شده است. لازم به بیان است مسابقه تلویزیونی استعدادیابی ” میدون “، با حضور چهار داور متخصص و فعال در حوزه ی کسب و کارهای نوپا همچون علیرضا یونچی ، مینا مهرنوش و… تهیه شده است.

پرویز کرمی

پرویز کرمی متولد ۲۰ شهریور ماه سال ۱۳۴۳ شمسی در شهر همدان می باشد. کرمی از دوره ی کودکی، مشغول به کار و فعالیت بوده است. او در زمان دانش آموزی و در فصل تابستان، به کارگاه کاشی سازی و سرامیک سازی پدر خود می رفت.

جالب است بدانید روزی یکی از استادکارهای کارگاه، یک حوضچه ی کوچک تزئینی به او می دهد! وقتی وی به سمت خانه باز می گشت با درخواست پیرزنی، او این حوضچه را فروخت! و از همان جا جرقه ی فروش و ورود به تجارت و کار در وجود وی روشن شد.

پرویز کرمی فارغ التحصیل مقطع لیسانس رشته ی علوم اجتماعی و همچنین فارغ التحصیل مقطع  فوق لیسانس مدیریت از دانشگاه تهران می باشد.

زندگینامه کامل پرویز کرمی

اولین تجربه کرمی در منسب دولتی

فعالیت اجرایی کرمی، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در مقام نماینده ی تام الاختیار وزیر در ستاد مبارزه با قاچاق کالا، ارز و مواد مخدر آغاز شد! او سپس عضو مجمع و رئیس هیئت مدیره کانون جهانگری و اتومبیل رانی کشور شد و در نهایت به مدیر کلی روابط عموی بنیاد امور مستضعفان و جانبازان برگزیده شد.

کرمی مدتی نیز به عنوان مشاور رئیس بنیاد ملی نخبان وارد این مرکز شد؛ علاوه بر این وی برای مدتی مدیر کل روابط عمومی شهرداری تهران نیز بود.

شاید جالب باشیدکه بدانید پرویز کرمی ، مدیر مسئولی و سردبیری روزنامه جوان را در سال های ۱۳۸۱ شمسی تا ۱۳۸۴ شمسی، مدیرعامل و سرپرست خبرگزاری برنا (وابسته به وزارت ورزش و جوانان)، موسس خبرگزاری هنر آنلاین (نخستین خبرگزاری هنر ایران) و همچنین مدیر مسئول ماهنامه ی تخصصی دانش بنیان و فناوری و نوآوری را نیز کارنامه ی فعالیت های خود دارد.

کرمی در برنامه دورهمی

حضور در دولت احمدی نژاد

کرمی در دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، معاون علمی و فناوری و همچنین نماینده تام الاختیار این بنیاد در سازمان صدا و سیما بود. علاوه بر این، کرمی معاون محمد حسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم و سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم بوده‌ است.

کرمی و پروفسور سمیعی

حضور در دولت روحانی

کرمی در حال حاضر رئیس هیئت مدیره انجمن فعالان روابط عمومی ایران یا افرا، عضو هیئت‌ مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی و نیز مشاور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهوری در دوره حسن روحانی می باشد. وی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان است. علاوه بر این، او رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز می باشد.

کرمی

کرمی و نقش آن در جشنواره ایران ساخت

یکی از طرح های موفق که پرویز کرمی در شکل گیری آن نقش اساسی داشت، جشنواره ” ایران ساخت ” با هدف حمایت از تولید کننده و کار آفرینان داخلی بود. جشنواره ملی فرهنگی و هنری ” ایران ساخت ” با حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران و به دبیر کلی پرویز کرمی با هدف توسعه حمایت از کالای ایرانی توسط ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان برگزار می‌ شود.

مسابقه میدون

کرمی و حضور در مسابقه ” میدون ” به عنوان داور

پرویز کرمی به عنوان داور در مسابقه ی کارآفرینی و سرمایه گذاری برنامه تلویزیونی ” میدون ” که توسط شبکه سه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید شده است، با سه داور دیگر حضور دارد.

پرویز کرمی

سابقه فعالیت ها در تشکل ها و اصناف پرویز کرمی

  • موسس و رئیس هیئت مدیره انجمن فعالان روابط عمومی ایران (افرا)
  • عضو هیأت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی ایران
  • عضو هیأت مدیره انجمن روزنامه نگاران مسلمان
  • عضو کمیسیون طرح و برنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی
  • عضو انجمن روابط عمومی ایران
  • دبیرکل جشنواره ملی رسانه، علم و فناوری
  • عضو شورای سیاست گذاری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) (۵ دوره)
  • عضو شورای سیاست گذاری جشنواره رسانه های دیجیتال (۴ دوره)
  • عضو انجمن روزنامه نگاران ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا