سریالسریال خارجی

اسامی بازیگران سریال چرنوبیل + بیوگرافی بازیگران و عکس

اختصاصی مجله کولاک : در این مطلب، توضیحاتی درباره سریال چرنوبیل ، بیوگرافی بازیگران سریال چرنوبیل نامزد ۱۴ جایزه بفتا و و همچنین عکس های این سریال خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سریال چرنوبیل (Chernobyl) یک مینی‌ سریال تلویزیونی بریتانیایی – آمریکایی در پنج ‌قسمت و در ژانر درام و تاریخی می باشد. سریال چرنوبیل (Chernobyl) تولید مشترک شبکه ی کابلی آمریکایی اچ ‌بی ‌او و شبکه ی تلویزیونی بریتانیایی اسکای است!

سریال چرنوبیل (Chernobyl) حادثه‌ ای را که روز ۲۶ آوریل سال ۱۹۸۶ میلادی در جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین و تلاش ‌های پاک ‌سازی بی ‌سابقه ‌ای که به دنبال آن رخ داد، به تصویر می ‌کشد و آشکار می ‌سازد که چرا و چگونه این حادثه رخ داد و به پنهانکاری شوروی اشاره می ‌کند. این سریال، داستان شجاعت زنان و مردانی را روایت می ‌کند که خود را قربانی کردند تا اروپا را از فاجعه نجات دهند.

سریال چرنوبیل (Chernobyl) به بررسی برخی از روایات ناشناخته یا کمتر مورد توجه قرار گرفته این فاجعه، می‌ پردازد؛ از جمله تلاش ‌های الکسی آناننکو، والری بیسپالوف و بوریس بارانوف  که در قسمت ‌های ۲ و ۳ به آنان می ‌پردازد. سه مرد که داوطلب می ‌شوند به منظور قطع آب، که آن آب می ‌توانست وارد هسته شود و انفجار دیگری را رقم زند، وارد زیرزمین نیروگاه شوند. این کار برای جلوگیری از انفجار حرارتی باید انجام می ‌گرفت! گزارش ‌های رسمی بعدها به این نتیجه رسید که اگر این کار انجام نمی ‌شد، انفجار حرارتی قطعا اتفاق می ‌افتاد و می‌ توانست صدها کیلومتر مربع از فضای غیر مسکونی و مسکونی را در بربگیرد و آلوده کند. در پایان قسمت ۵ ذکر شد که برخلاف تصور عموم و برخی رسانه ‌ها، هر سه داوطلب از هرگونه تاثیر منفی مواد رادیو اکتیویته جان سالم به در برده بودند و زنده ماندند!

زمان حادثه چرنوبیل از وقایع چند ساعت مانده به انفجار تا چند روز بعد از آن با معرفی و پردازش شخصیت ها آغاز می شود؛ این بازه اوج دروغ پردازی ها و پنهان کاری ها و تکذیب های پیاپی است و این به دلیل عدم درک عمق و وسعت فاجعه است.

سازندگان سریال چرنوبیل (Chernobyl) چنین نشان می دهند که ماجرای انفجار نیروگاه هسته ای ترکیبی بوده است از اشتباه انسانی ناشی از جاه طلبی، چاپلوسی، مطیع محض مافوق بودن و دور زدن و نادیده گرفتن قوانین (علمی) توسط مدیران نیروگاه هسته ای و همچنین پنهان نمودن عیب های این نوع از نیروگاه هسته ای که ده سال قبل از آن آشکار شده بود!

سریال چرنوبیل (Chernobyl در ۷۱ امین دوره مراسم جوایز امی، موفق به دریافت ۱۰ جایزه در بخش های مختلف از جمله بهترین مینی سریال ، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه شده است!

این سریال در سایت imdb طبق رای کاربران و بینندگان، برترین سریال تلویزیونی تاریخ با امتیاز ۹.۶ شناخته می شود.

جالب است بدانید ۹۵٪ منتقدان نظر مثبتی درباره سریال داشته ‌اند! که این درصد از روی ۵۶ نقد بدست آمده است و در مجموع امتیاز ۸٫۸۴ از ۱۰ را نصیب سریال می ‌کند. در سایت متاکریتیک نیز با احتساب ۲۶ نقد، امتیازِ ۸۳ از ۱۰۰ را به خود اختصاص داده است که به معنای تحسین جهانی است! همچنین در مجله و وب سایت فرانسوی آلوسینه، این سریال با دریافت امتیاز از ۱۳ منتقد، به امتیازِ ۴٫۱ از ۵ دست یافت و همچنین در بخش بهترین سریال ‌ها، در رتبه اول قرار گرفت.

همچنین لازم به بیان است مینی سریال چرنوبیل (Chernobyl) با نامزدی در ۱۴ شاخه از جوایز آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا، پیشتاز این جوایز نام گرفت جوایز تلویزیونی بفتا که امسال مراسم اعطای جوایز خود را به سبب بحران جهانی شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد کرد، فهرست نامزدهای شاخه ‌های مختلف را در حالی اعلام کرد که مینی سریال چرنوبیل (Chernobyl) محصول شبکه اچ بی او در ۱۴ شاخه از جمله بهترین مینی‌ سریال ، کارگردانی ، تدوین ، چهره‌ پردازی ، موسیقی متن ، تیم بازیگران ، جلوه ‌های ویژه ، نویسندگی و همچنین بهترین بازیگر اصلی مرد (جارد هریس) و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل (استلان اسکارزگارد) نامزد کسب جایزه است!

خبرگزاری رویترز گزارش می ‌دهد که پخش مینی ‌سریال چرنوبیل (Chernobyl) موجب رشد آمار گردشگری و بازدید از چرنوبیل شد! طبق اعلام دفتر خدمات مسافرتی سولوایست چرنوبیل، حضور گردشگران در منطقه از می سال ۲۰۱۹ میلادی نسبت به همین ماه در سال گذشته تا ۳۰ درصد افزایش یافته ‌است.

سرگی ایوانچوک ، مدیر دفتر خدمات مسافرتی سولوایست چرنوبیل به رویترز می ‌گوید ثبت نام برای ماه‌ های جون، ژوئیه و اوت نیز به دنبال پخش سریال تا ۴۰ درصد رشد داشته ‌است.

دفتر چرنوبیل تور نیز رشد مشابهی را گزارش می ‌دهد!

بازیگران مینی سریال چرنوبیل (Chernobyl)

  • جرد هریس در نقش پروفسور والری لگاسف:مدیر مؤسسه انرژی اتمی کورچاتوف و بخشی از تیم مدیریت فاجعه چرنوبیل

بازیگر بریتانیایی و متولد ۲۴ اوت سال ۱۹۶۱ میلادی؛ وی از سال ۱۹۸۹ میلادی تاکنون مشغول به فعالیت بوده است.

  • استلان اسکاشگورد در نقش بوریس شربینا: معاون رئیس شورای وزیران و رئیس دفتر سوخت و انرژی. او توسط کرملین جهت رهبری کمیسیون دولتی فاجعه چرنوبیل پس از وقوع این حادثه منصوب شد.

بازیگر سوئدی و متولد ۱۳ ژوئن سال ۱۹۵۱ میلادی در یوتبری؛ ویل هانتینگ خوب، رونین، بیخوابی، ماما میا تعدادی از مهم ترین فیلم ‌های او می باشد. وی در در ۵ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب، برای ایفای نقش بوریس شربینا در مینی سریال چرنوبیل برنده گوی زرین بهترین بازیگر نقش مکمل شد.

  • امیلی واتسون در نقش یولانا خومیوک: یک دانشمند از مؤسسه انرژی هسته ‌ای آکادمی علوم از اس اس آر بلاروس، که عضو تیم تحقیق در مورد فاجعه چرنوبیل می‌شود. (یک شخصیت خیالی)

بازیگر انگلیسی و متولد ۲۲ ژانویه سال ۱۹۶۷ میلادی؛ از بازی او در فیلم شکستن امواج به کارگردانی لارس فون تریه تقدیر شده است. وی قبلا در رادیو و تئاتر نیز فعالیت می ‌کرد.

  • آدام ناگایتیس در نقش واسیلی ایگناتنکو: آتش‌نشان ۲۵ ساله اهل پریپیات.

بازیگر انگلیسی و متولد ۷ ژوئن سال ۱۹۸۵ میلادی؛ وی بیشتر برای نقش خود به عنوان کورنلیوس هیکی در سریال تلویزیونی ترور ساخته ی شبکه ای ام سی شناخته می ‌شود!

  • جسی باکلی در نقش لیودمیلا ایگناتنکو: همسر وسیلی ایگناتنکو.

بازیگر و خواننده اهل ایرلندی و متولد ۲۸ دسامبر سال ۱۹۸۹ میلادی؛ از فیلم ‌ها یا برنامه ‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته ‌است می ‌توان به تابو، چرنوبیل، جودی اشاره کرد.

  • دیوید دنسیک در نقش میخائیل گورباچف: دبیرکل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی

بازیگر سوئدی دانمارکی و متولد ۳۱ اکتبر سال ۱۹۷۴ میلادی؛ از فیلم ‌ها یا برنامه‌ های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می ‌توان به دختری با خالکوبی اژدها (محصول سال ۲۰۰۹ میلادی)، دختری با خالکوبی اژدها (محصول سال ۲۰۱۱ میلادی)، بندزن خیاط سرباز جاسوس، سرنا، مرد خانه، اسب جنگی اشاره کرد. این بازیگر پس از ایفای نقش ‌های متعدد فرعی با بازی در سریال سوئدی Lasermannen توانست خود را به اثبات برساند!

  • پاول ریتر در نقش آناتولی دیاتلوف: معاون ارشد نیروگاه هسته‌ ای چرنوبیل.

بازیگر انگلیسی و متولد ۵ مارس سال ۱۹۶۶ میلادی؛ او بیشتر شهرت خود را بخاطر بازی در فیلم‌ های ذره ای آرامش، پسر رمبو، هری پاتر و شاهزاده دورگه، و عقاب و همچنین برنامه ‌های تلویزیونی ای از جمله ورا، شام شب جمعه، توت توخالی، چرنوبیل و به عنوان بازیگر مهمان در آخرین پادشاهی به دست آورد. بازی ‌های ریتر در سریال‌ ها شامل نقشی در سریال هیچ جا نبود، سریال تلویزیونی فطرت، نمایش کمدی می ‌زنیم کنار، نقش Pistol در قسمت دوم هنری ۴ در بی ‌بی ‌سی ۲ از نمایشنامه های ویلیام شکسپیر، نقش بازیگردان در بی ‌بی ‌سی یک برای سریال جاسوسی درام با موضوع جنگ سرد، به اسم بازی.

روزنامه تلگراف، ریتر را بازیگری توصیف کرد که خیلی زود به یکی از بزرگ ترین بازیگرها تبدیل می‌ شود!

  • سَـم تراوتن در نقش الکساندر اکیموف: سرپرست شیفت شب.

بازیگر بریتانیایی و متولد ۲۱ مارس سال ۱۹۷۷ میلادی؛ وی از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده ‌است. از فیلم ‌ها یا برنامه ‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته ‌است می ‌توان به رابین هود، بیگانه علیه غارتگر، نیروی نهایی، ورا دریک اشاره کرد.

  • رابرت امس در نقش لئونید تاپتانوف: مهندس ارشد مدیریت رآکتور.

بازیگر انگلیسی و متولد ۲۰ مه سال ۱۹۸۶ میلادی؛ از فیلم‌ های معروف او می ‌توان به بازی در فیلم اسب جنگی، کیک-اس ۲ اشاره کرد.

  • آدریان رالینز در نقش نیکولای فومین: مهندس ارشد نیروگاه هسته‌ ای چرنوبیل.

بازیگر بریتانیایی و متولد ۲۷ مارس ۱۹۵۸ میلادی؛ وی از سال ۱۹۸۰ میلادی تاکنون مشغول به فعالیت بوده ‌است. از فیلم ‌ها یا برنامه‌ های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می ‌توان به هری پاتر و جام آتش، هری پاتر و محفل ققنوس، هری پاتر و تالار اسرار، هری پاتر و سنگ جادو، هری پاتر و زندانی آزکابان، هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم، کلاغ، شکستن امواج، خون و زن سیاه پوش: فرشته مرگ اشاره کرد.

  • کان اونیل در نقش ویکتور بریخانوف: مدیر نیروگاه هسته‌ ای چرنوبیل

بازیگر بریتانیایی و متولد ۱۵ اوت سال ۱۹۶۶ میلادی؛ وی از سال ۱۹۸۳ میلادی تاکنون مشغول به فعالیت بوده ‌است. از فیلم ‌ها یا برنامه‌ های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌ است می ‌توان به تل استار: داستان جو میک و چرنوبیل اشاره کرد. وی همچنین برنده جوایزی همچون جایزه لارنس الیویه شده‌ است.

  • بری کیوگن در نقش پاول گریموف: یک غیرنظامی که به عنوان مدیریت پاک ‌کنندگان فعالیت می ‌کند.

بازیگر ایرلندی و متولد ۱۷ اکتبر ۱۹۹۲ میلادی؛ وی از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون مشغول به فعالیت بوده ‌است. از فیلم ‌ها یا برنامه ‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته ‌است می‌ توان به کشتن گوزن مقدس اشاره کرد. او همچنین در قسمت چهارم مینی سریال برتر جهان یعنی چرنوبیل (مینی‌سریال) نقش یک سرباز را در پاکسازی حیوانات اطراف فاجعه چرنوبیل بازی کرده است.

  • رالف اینسون در نقش سرلشکر نیکولای تاراکانف: فرمانده پاک ‌کنندگان فاجعه.

بازیگر انگلیسی و متولد  ۱۵ دسامبر سال ۱۹۶۹ میلادی؛ از فیلم‌ های معروف او می ‌توان به بازی در فیلم اولین شوالیه اشاره کرد.

  • مارک لویس جونز در نقش سرهنگ دوم ولادیمیر پیکالوف: فرمانده نیروهای شیمیایی شوروی.

بازیگر بریتانیایی و متولد سال ۱۹۶۴ میلادی؛ از فیلم‌ ها یا برنامه‌ های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می ‌توان به ناخدا و فرمانده: آخر دنیا، کودک ۴۴، ملکه صحرا اشاره کرد.

  • الکس فرنس در نقش آندری گلوخوف: رئیس خدمه معدنچیان.

بازیگر بریتانیایی و متولد ۱۳ اکتبر سال ۱۹۶۸ میلادی؛ وی از سال ۱۹۹۳ میلادی تاکنون مشغول به فعالیت بوده ‌است. از فیلم ‌ها یا برنامه‌ های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته ‌است می ‌توان به کریسمس مبارک، چرنوبیل و ایست ‌اندرز اشاره کرد.

  • اَلن ویلیامز در نقش ویکتور چارکوف: معاون رئیس کاگ‌ب، یک شخصیت خیالی.

بازیگر بریتانیایی؛ از فیلم‌ ها یا برنامه ‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌ است می ‌توان به بلوار لندن، همه یا هیچ، زندگی و مرگ پیتر سلرز، ورا دریک، پیترلو و چرنوبیل اشاره کرد.

  • فارس فارس در نقش باچو: سرباز روسی

بازیگر ساکن کشور سوئد با اصالت لبنانی و متولد ۲۹ آوریل سال ۱۹۷۳ میلادی؛ وی از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون مشغول به فعالیت بوده ‌است.

  • مایکل مک ‌الاتون در نقش آندری استپاشین: دادستان دادگاه دیاتلوف، بریخانوف و فومین

فیلم‌ نامه ‌نویس، نویسنده و بازیگر ایرلندی و متولد ۱۲ سپتامبر سال ۱۹۶۳ میلادی؛ از فیلم ‌ها یا برنامه‌ های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می توان به سایه تاریکی، آلبرت نابز، مرگ یک ابرقهرمان، تایتانیک: خون و فولاد، بطری بازی، سقوط، نورم از شمال و پنجاه مرده متحرک اشاره کرد. وی همچنین در مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت به عنوان روس بولتون به ایفای نقش پرداخت.

نکته: به کسانی که داوطلبانه یا به اجبار کمک به کم کردن خسارات فاجعه می‌ کردند، پاک کننده (به انگلیسی: Liquidator) گفته می ‌شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا