موسیقیموسیقی ایران

سلامتی چشم قرمزا در آهنگ جنتمل ساسی مانکن به چه معناست ؟

مجله اینترنتی کولاک : آهنگ جنتلمن ساسی با آن بیت معروف (سلامتی جشم قرمزا) این روز ها میان مردم سرو صدای زیادی به پاکرده است و این موزیک جالب از میان پیرو جوان، همه جا طرفدار و شنونده دارد .

شاید کمی عجیب به نظر برسد که چگونه آهنگی با چنین متن ضعیف و سطحی اینچنین میان مردم سرو صدا به پا کند و نوجوانان و کوکان در روزمعلم همه آن را حفظ باشند و با خوشحالی و شادی این موزیک را با صدای بلند در محیط تحصیلی پخش کنند و دابسمش درست کنند.

متن آهنگ جنتلمن  پر از ایراد و اشکال است ، محتوای ضعیفی که فرهنگ و تمدن چندین  هزار ساله ایرانی را زیر سوال می برد .

نمی توان از پخش این آهنگ توسط ساسی خرده گرفت ، ناگریز هر موزیکی درفضای مجازی پخش می شود اما آن چه که موجب تاسف امروز ماست دیده شدن تا این حد جنتلمن  در فضای وسیع رسانه  شنوندگان کم سن و سال است .

ایران همان جایی است که شعر شعرایش همچون الماسی در دل صدف نیاز به تمرین  ممارست های چندین هفته ای داشت تا کشف شوند و شنونده یا خواننده بفهمد مقصود شاعر از ابیاتش چیست .

شاعران ایرانی مصراع هایی را می سرودند که وزن و اختیار شاعری در هنرشان برجسته و درخشان بود .ما شعر هایی را داشتیم که هنگام خواندشان وجودت را تسخیر می کرد و با تمام وجود غم و عشق حاکم بر وجود شاعر بر وجودت تزر یق می شد .

چه شد که فردوسی ها و مولانا ها جایشان را به اشعار سطحی همچون جنتلمن دادند که بیت پایانی اش را با جمله (سلامتی چشم قرمزا) به پایان برساند ؟

دلیل این ضعف اساسی در دنیای موسیقی ایران یا از خواننده وشعرای مشغول به کار نشات می گیرد یا از مردمی است که در جایگاه شنونده سلیقه کافی برای  قبول کالای عرضه شده در بازار موسیقی را خرج نمی کنند .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا